استراتژی سرمایه گذاری یک روند منحصر به فرد برای کسب درآمد است که، معمولا با ارزیابی هدف های شخصی فرد در ریسک پذیری، نیازها، اندوخته مالی و ... بستگی دارد.

اما باید در خصوص حفظ و ارزش نهادن به سرمایه های مالی به این نکته توجه کرد ‌که، اشخاص مربوطه با اندوخته، و دانش علمی در خصوص بازار سرمایه، چگونگی تبدیل، انواع آن و‌... اطلاعات و مهارت داشته باشند می توانند ریسک پذیری بیشتری را در زمان های مختلف، و حتی در خصوص سرمایه‌گذاری سودمند تجربه کنند، همچنین در خصوص مسائل اقتصادی و مالی مردم باید اشاره داشت، امروزه بر اساس شواهد و آمارهای ثبت شده، اکثر خانواده‌ های ایرانی از سختی های تامین معیشت، خوراک، پوشاک، دارو، و ... و همچنین افزایش روزانه قیمت ها شاکی هستند، و جالب است بدانید طبق گزارش های رسمی منتشر شده، ۷۵ درصد مردم ایران نیازمند دریافت یارانه می باشند، و‌ چنانچه از افراد مربوطه دولتی پیگیر این روند می شویم، علت گرانی های سرسام آور را، وجود شوک های ارزی می دانند اما از طرفی دیگر متخصصان اقتصاد، عواملی همانند: عدم کنترل نظارت بهینه و هدفمند را عامل اصلی این نابسامانی ها می دانند.

 

استراتژی سرمایه گذاری

 

قابل ذکر است از دیگر مواردی که بر این اوضاع بوجود آمده تاثیرگذار است، تغییرات نرخ ارز می باشد، و‌ با توجه به اهمیت این مقوله و نیاز مبرم بشر به این علم، اقتصاد دانان بسیاری به این موضوع پرداخته اند که معمولا در این کتابها به بازار ارز، تعریف نرخ ارز و همچنین عوامل موثر بر این موضوع پرداخته شده است.

 در ادامه باید بیان داشت، این نوسانات در این چند ماه اخیر، با رشد چشمگیری همراه بوده است و به طبع این افزایش قیمت بصورت زنجیره وار بر سایر وسایل تاثیرگذار است و املاک ویلا دنیز در این مقاله با توجه به‌ حوزه کاری خود قصد دارد این اثر را در حوزه مسکن و سرمایه گذاری با خرید ویلا، زمین، و سایر مستغلات بسنجد، بنابراین با ادامه مطالب با ما همراه باشید.

باید بیان داشت چنانچه بخواهیم بصورت تخصصی به وضعیت موجود در بازار مسکن نگاه کنیم باید اشاره داشت، این روند بصورت دماسنج درونی و بیرونی ملکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، حال منظور از دماسنج بیرونی در واقع به رابطه قیمت دلار و مسکن و دماسنج درونی مربوط به وضعیت و نسبت قیمت مسکن به اجاره ‌‌بهای واحدهای مسکونی می باشد، که می توان با تکیه بر این دو سنجش، فاصله قیمت مسکن با سطح متعارف را ارزیابی کرد.

تاثیر ارز بر مسکن

 

در خصوص این سنجش باید اشاره داشت، در این دو ماه اخیر، قیمت ملک ‌در بازار 15/4 درصد افزایش قیمت داشته است، و این نوسانات ناگهانی قیمت، باعث رشد بالا و در نتیجه، باعث ایجاد اثرات سوء نیز می‌گردد، به طوری که می‌تواند بازار مسکن را وارد یک رکود بلند مدت کند، همین امر سبب می‌شود قیمت اجاره ویلا و خرید خانه با رشد چشم‌گیری همراه باشد، در حالی که بخواهیم الگوی مسکن در این چند سال اخیر  را مورد بررسی و نقد قرار دهیم به این نتیجه دست می‌یابیم که عواملی همانند: قیمت دلار، تورم، قیمت زمین، تورم انتظاری، قیمت مصالح ساختمانی و سیاست های حاکم بر انبساط پولی، نقش بسیار مهمی در شرایط و روند بازار مسکن دارد، حال باید به این موضوع هم اشاره داشت که همواره این عوامل نمی تواند جنبه منفی داشته باشد، زیرا این روند در دهه های  80 با ایجاد سیاست‌ های انبساط پولی، و افزایش درآمدهای نفتی، موجب رشد نقدینگی و در نتیجه رونق بازار مسکن گردیده است، اما این رونق بازار مسکن در دهه 90، با تورم بالا و افزایش ناگهانی نرخ دلار همراه بوده است، و بصورت ناگهانی قیمت مسکن رشد یافته است.

از این رو در این چند سال اخیر و همچنین این چند ماه گذشته با افزایش قیمت دلار، و  نوساناتی که در بازار اقتصادی کشور بوجود امده، باعث شده تا بازار خرید آپارتمان و بازار مسکن به یک بستر مورد شکننده تبدیل گردد

در ادامه مطالب باید بیان داشت هر شخص با توجه به اشفته بازار موجود در قیمت دلار، و تورم موجود در حوزه کاری خود همواره به این موضوع می اندیشد که این اختلافات و قیمت ناپایدار چه تاثیراتی می تواند بر کار و زندگیشان ایجاد کند؟ و سرمایه گذاری با چه تغییراتی روبرو خواهد بود؟

نوسان ارز

 

 در ادامه برای دستیابی به جواب این سوالات مجبور به بررسی عقاید و نظرات چندین کارشناس فعال در این حوزه گشته ایم، و همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که هر جنبش و روندی با موافقان و مخالفان زیادی روبرو می باشد، که هر کدام برای اثبات نظرات خود با توجه به تاثیر دلار بر دلایل اقتصادی، سیاسی و ... نظرات متفاوت و خاصی ارائه می دهند، حال با توجه به تمامی گزینه های موجود، عواملی همانند: چون تحریم ها، افزایش قیمت دلار، کاهش ارزشی ریال، تورم و … می تواند موجب ایجاد این بستر و همچنین جلوگیری از یک انتخاب صحیح باشد.

همانطور که اطلاع دارید بازار ارز یکی از بازار هایی است که با توجه به تغییر قیمتی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی مسکن و خرید ملک تاثیرگذار است، اما باید به این موضوع هم اشاره کرد که به طبع بر روی تمامی مشاغل تاثیر می گذارد، اما این حوزه به سبب حساس بودن موقعیت، ایجاد سرپناه و تداوم زندگی و ... بیشتر به چشم می آید.

باید بیان داشت عدم ثبات دلار، در حین ساخت و ساز مسکن، باعث  بالا رفتن مواد اولیه ساخت و ساز می گردد و در حالی که این هزینه ها افزایش یابد به طبع قیمت تمام شده ساخت افزایش می یابد، از این رو هر شخص باید برای خرید ویلا، آپارتمان و ... هزینه بالاتری پرداخت کند، که با این اوصاف تمام قشر جامعه قدرت خرید مسکن را ندارند، حال باید در نظر داشت اگر قدرت خرید مسکن در جامعه کم گردد، مردم و بازار به سمت سرمایه گذاری، در موارد دیگر همانند: طلا، ارز و … روی می آورند و همین امر موجب می شود که تاثیر دلار بر مسکن یک رکود طولانی مدت را تجربه کند.

" مطالعه بیشتر "

 

تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر بازارهای مالی 

خرید ارزهای دیجیتال بهتر است یا خرید زمین در شمال؟

نقش مشاور املاک در تعیین قیمت ویلا 

قبل از سرمایه گذاری در بازار مسکن باید بدانید

 

در ادامه باید اشاره داشت، رشد ارز و دلار در بازار، علاوه بر خرید و فروش، بر اجاره خانه و آپارتمان هم تاثیر گذار است، و‌ این شرایط بازار مسکن تنها در صورتی به ثبات نسبی خود می رسد که بازار دلار، ثابت شود و قیمت ارز واحد، تصویب گردد.

در انتهای کلام باید خدمت شما کاربران بیان داشت، اکثر موارد قیمت بازار مسکن به صورت آرام و با شیب ملایم انجام می شود، چنانچه قیمت دلار همواره رشد یابد و برای وضعیت اقتصادی کشورتصمیمی اتخاذ نگردد، پیش بینی می شود در آینده با افزایش قیمت چشمگیری در حوزه مسکن روبرو خواهیم بود، معمولا تاثیر دلار بر مسکن به نحوی است که با افزایش قیمت تدریجی مسکن، این مورد کم کم و در دراز مدت با یکدیگر همسو میگردنند، و همچنین به زبان ساده تر، دیگر تغییرات و جهش های روزانه بر روی نمودار افزایش نرخ تاثیری ندارد، همچنین در بررسی های  اقتصادی انجام شده و در راستای تاثیرگذاری دلار بر مسکن و سایر مستغلاتش، باید بیان داشت که، اگر تورم ناشی از افزایش قیمت بازارهای سرمایه و بورس به ثبات نرسد و یا مهار نگردد، به تدریج تاثیراتش بر سایر بازار ها قابل مشاهده خواهد بود، و همین امر باعث می شود تا پس از مدتی سایر بازار ها از جمله مسکن و ... با افزایش قیمت ها همراه شده و تورم چندین برابر گردد، همچنین فعالان و کارشناسان حوزه اقتصاد بیان داشته اند این وضعیت کنونی، یعنی تاثیر دلار بر مسکن، آنچنان افزایش نیافته است بلکه مواردی که ما در حال حاضر به عنوان گرانی تجربه می کنیم، گزینه هایی هستند که، از سال ها گذشته اتفاق افتاده و هنوز ادامه دارد.

همچنین طبق امارهای موجود قیمت دلار در آبان ماه امسال رکورد تاریخی دیگری را ثبت کرد و وارد کانال 35 هزار تومان شده است، که طبق بررسی ها انتظار داشتیم این افزایش قیمت، با کمی تاخیر به بازار مسکن برسد، اما شواهد نتیجه ای بر عکس اظهارات را نشان داده است، در پی این روند ایجاد شده و بررسی روند کاری مشاوران املاک چند منطقه پر معامله، نشان دهنده این است که بسیاری از نشست‌ های معامله مسکن متوقف شده و فروشندگان معاملات را لغو می کنند.

 

قیمت ارز

 

اما برای ثبات و ایجاد راهکار مهم بر مهار اثر تورمی بازگشت بازار مسکن به سطح متعارف قیمتی در حالی در دو ماه گذشته در نتیجه بروز دوباره شوک ارزی پیچیده‌‌تر و دشوارتر شده است که سیاست مداران باید، به فوریت با اعمال سیاست‌های موثر در این زمینه وارد عمل شوند، همچنین تنظیم نرخ بهره سیاستی (افزایش نرخ سود سپرده‌‌های بانکی)، حل ریسک‌های غیراقتصادی و کنترل روند رشد نقدینگی، می‌تواند از طریق کاهش نرخ ارز و بازگشت به عقب قیمت دلار، نقش تورمی این عامل خارجی موثر بر رفتار بازیگران بازار ملک را مهار کند.

چنانچه نیازمند مشاوره رایگان در حوزه خرید و فروش مسکن و ... می باشید می توانید با مشاوران سایت تماس برقرار کنید.

"" لینک پیشنهادی ""

خرید ویلا سند دار

خرید ویلا ارزان

خرید ویلا مدرن

خرید ویلا اقساطی