در پی جنگ بین کشور روسیه و اوکراین و اعمال تحریم برخی از کشورها بر روسیه باعث شده است تحولات بسیار زیادی در بازار سرمایه گذاری در همه ی جهان رخ دهد. تحولاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بعد از چندین سال و چند دهه در کشورها اتفاق افتاد. علت آن این است که روسیه یک کشور قدرتمند در بازار سرمایه گذاری مانند نفت، رمز ارز و.. بود و زمانی که چنین کشوری دست به جنگ بزند و دچار تحریم شود قطعا بازارهای آن دچار تنش می شود. همچنین اوکراین به عنوان یک کشوری که دارای پتانسیل اقتصادی بالا بود و خیلی از سرمایه گذاران خارجی و حتی ایرانی به سرمایه گذاری در این کشور دست می زدند، اکنون سرمایه شان را به جاهای دیگر می برند.

 

تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر خرید ویلا

 

تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر بازارهای سرمایه گذاری

 

 بازار طلا و ارز:

به دارایی چون طلا و پول اموال منقول و به املاک و مستغلات اموال غیر منقول گفته می شود. زمانی که جنگ در یک منطقه صورت می گیرد به دلیل اینکه اموال غیر منقول را نمی توان با خود حمل کرد و در معرض حمله قرار می گیرد و در محیط امنی می باشد قیمت آن در همان منطقه بسیار کاهی می یابد اما اموال منقول مانند طلا و پول که همه جا با خود می توان حمل کرد، در زمان جنگ این دو بازار صعود را در خود حس می کند. اما پول نیز بستگی به بازار آن دارد برای مثال در حال حاضر ارز یورو و فرانک سوئیس بالاترین قیمت را به خودش می گیرد.

 

بازار بیت کوین و بورس آسیا:

روسیه یکی از کشورهای قدرتمند در بازار بیت کوین و رمز ارزها بوده است که پس از جنگ این بازار دچار تنش و سقوط شدید شده است و به کاربران می گویند در حال حاظر رمزارزهای خود را نفروشید و تا می توانید در حال حاضر خرید کنید. البته این موضوع در ایران کمی فرق می کند زیرا بازار رمز ارز به رسمیت شناخته نشده است و ممکن است با اجرای طرح صیانت همه چیز از بین برود.

بورس روسیه به دنبال بورس کشورهای تحت اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز به شدت کاهش یافته است. زیرا این کشورها تمامی صادرات و سرمایه شان در کشور روسیه انجام می داده اند.

 

تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر خرید ویلا

 

بازار مواد غذایی:

از آنجائی که اوکراین سومین کشور صادر کننده ذرت و چهارمین کشور صادر کننده گندم می باشد، و کشورهای مهمی چون روسیه، اوکراین، قزاقستان و رومانی که عمده ترین صادر کننده ی غلات در جهان بوده اند، و از دریای سیاه محصولات خود را به دیگر کشورها صادر می کرده اند دچار تنش شده اند، و قیمت مواد غذایی به تورم عجیبی روبرو شده است.

 

بازار نفت و گاز:

از آنجایی که کشورهای اروپایی 35 درصد از گاز طبیعی موردنیاز خود را از طریق خط لوله ای که از بلاروس به آلمان می رسید؛ تامین می کرد. و اکنون در پی تحریم روسیه که آلمان اعلام کرده بود، این خط لوله را متوفق کرده است که این موضوع باعث افزایش قیمت گاز در اروپا شده است.

 

بازار نفت نیز به دلیل اختلال‌ها در عرضه و کاهش آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.همینطور کشور اوکراین نفت روسیه را از طریق خط لوله دروژبا به اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک می‌رساند، اکنون دچار اختلال در عرضه شده است، بدیهی است در این صورت قیمت نفت نیز بالا برود.

 

تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر خرید ویلا

 

 

تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر بازارهای سرمایه گذاری شمال کشور ایران

 همانطور که گفته شد سرمایه گذاران بزرگی در ایران وجود دارند که قبل از جنگ در کشورهای روسیه و اوکراین، هم در منابع طبیعی آن و هم در صنعت گردشگری و.. سرمایه گذاری انجام می داده اند. اما در حال حاضر این سرمایه گذاران ترجیح می دهند وارد بازار شمال کشور شوند و بر زمین های شمال کشور سرمایه گذاری کنند. این سرمایه گذاری می تواند از ایجاد بناهای تجاری و گردشگری باشد تا ساخت و ساز ویلا و یا حتی کشت محصوصلات بر روی زمین های حاصلخیز شمال کشور و صادرات محصولات به دیگر کشورها...

همچنین از آنجائی که تمامی بازارهای مالی کشور دچار تورم بالا شده است، مردمان دیگر نیز ترجیح می دهند پول هایشان را در املاک و مستغلات شمال کشور سرمایه گذاری کنند.

به همین دو دلیل باعث می شود تقاضا برای خرید زمین و ویلا در شمال کشور بالا برود و عرضه ی زمین های با کابری مسکونی یا تجاری کم شود. در نتیجه قیمت املاک و مستغلات در این خطه بالا می رود.

پیشنهاد می شود اگر به دنبال خرید زمین و ویلا در شمال کشور هستید؛ از مناطقی که هنوز برای دیگران شناخته نشده است، برای سرمایه گذاری استفاده کنید. برای مثال هنوز هم در روستاهای آمل، بابل و چمستان ویلا و زمین های را پیدا می کنید که قیمت بسیار کمی دارند.

 

 تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر خرید ویلا

 

برای دیدن فایل های ویلا های آماده فروش بر روی لینک های زیر کلیک نمائید.

 

خرید ویلا در شمال

خرید زمین در شمال

خرید ویلا در چمستان

خرید ویلا استخردار در شمال

خرید ویلا ارزان در شمال

خرید ویلا همکف در شمال

خرید ویلا نیم پیلوت در شمال

خرید ویلا دوبلکس در شمال

 


مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز:

چگونه میتوانم ویلا یا زمین خود را برای فروش قیمت گذاری کنم؟

جنگل عالی کیا سلطان کجاست؟

چگونگی بازسازی ویلای قدیمی در شمال

فونداسیون چیست

چگونه مانند یک متخصص ویلای شمال خود را اکسسوریز کنیم

هشت نکته برای خرید مبلمان فضای باز برای ویلا

فناوری خانه هوشمند چیست و کاربرد آن در ویلا چیست

طراحی سقف استخر ویلا و مهمترین نکاتی که باید بدانید

دکوراسیون تراس و بالکن ویلا را برای فصل پاییز آماده کنید

ارزان‌ ترین روش‌ هایی که دکوراسیون اتاق شما را تغییر می‌ دهند

خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات

زیبا سازی ویلای شمال با ایده‌ های جذاب و ارزان قیمت

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن برای داشتن خانه‌ ای شبیه به قصر