" " تاریخچه پنت هاوس " "



 

در این چند سال‌ اخیر مخصوصا در کلان شهرها بزرگ اجرای پنت هاوس بسیار رونق یافته است و در واقع یکی از شناسه های زندگی تجملاتی و شیک به حساب می آید.

چنانچه بخواهیم در خصوص تاریخچه کلمه پنت هاوس و جایگاه اولیه اش بدانیم باید متذکر شد، نام پنت هاوس یک عبارت انگلیسی است که به معنی “خانه نقاش” می باشد، زیرا در گذشته نقاشان و هنرمندانی که از درآمد بالایی برخوردار نبودند و همچنین قادر به خرید خانه‌ نبودند، ناچارا اتاق‌های زیرشیروانی را برای زندگی انتخاب می‌کردند اما با گذشت زمان و ایجاد تجمل گرایی و علاقمند شدن طبقه اشرافی به زندگی در خانه‌های مرتفع، پنت هاوس‌ ها تبدیل به لوکس‌ ترین ساختمانها شدند و این فضاها ‌تبدیل به محیط زندگی ثروتمندان گشت.

و در واقع پنت هاوس به آپارتمانی گفته می‌شود که اغلب در بالاترین طبقه ساختمان‌ های بلند، برج ‌های شیک و لوکس و گاها هتل‌ های معروف چند ستاره قرار دارد، اما برای اطلاعات بیشتر شما کاربران باید متذکر شوم، ایده و اجرای پنت هاوس‌ها در دهه ۱۹۲۰ میلادی در آمریکا شکل گرفت زیرا به سبب رشد شدید اقتصادی در این کشور، ثروتمندان آمریکایی‌ به ساخت برج‌ ها و آسمان‌ خراش‌ های لوکس روی آوردند و‌ نخستین پنت هاوس‌ متعلق به ناشر معروف آمریکایی (کوندی ناست) بوده است، که سازه آن بصورت دوبلکس اجرا شده بوده است.

  

 پنت هاوس چیست

 

 



  " " نکات و ویژگی‌ های پنت هاوس " "



 

 

* اکثر پنت هاوس های مدرن در برج هایی واقع شده اند که از امکانات رفاهی بالایی برخوردار هستند، و نسبت به ساختمان های موجود در اطراف متمایز و دارای امکانات هوشمند هستند، قابل ذکر است پنت هاوس ها از تراس های سراسری و روباز برخوردار هستند و این گزینه باعث ایجاد چشم انداز وسیع می گردد.  

 

* یکی دیگر از ویژگی های پنت هاوس که بسیار مهم می باشد قیمت اینگونه ساختمان ها است، و این گزینه با توجه به موقعیت مکانی، طراحی ها، متریال بکار رفته، و ... بستگی دارد.

 

* وجود نور و چشم انداز یکی از گزینه های بسیار مهم در انتخاب پنت هاوس است، زیرا طراحی این فضا به نحوی است که باید فضای دلباز و وسیعی را به مالک و افراد خانه نشان دهد، از دیگر نکات مهم در خصوص طراحی پنت هاوس این است که باید در فضاهایی مانند تراس، حیاط های خلوت، و ... از انواع پوشش گیاهی، درختچه های تزئینی و گیاهان زیبا استفاده شده باشد.

 

* گاها پنت هاوس های مدرن و لاکچری دارای امکانات خاص و منحصر به فردی می باشند، برای مثال در برخی از پنت هاوس ها طراحان امکانات خاصی نذیر:

• امکان استفاده از آسانسور اختصاصی حمل ماشین

• پارکینگ مجزا

• آسانسور اختصاصی 

• روف گاردن بر روی بام

•  استخر، سونا و جکوزی

 • استفاده از شیرآلات و دستگیره‌ هایی با روکش یا آب طلا

• استفاده از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند 

• مجهز به سیستم کنترل هوشمند و ضد سرقت

• مجهز به سیستم‌ های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته و همچنین کنترل از راه دور  

• ایجاد سان روف و ... را ایجاد کرده اند.

 

* از دیگر ویژگی های پنت هاوس این است که در ارتفاعی بالاتر از سایر ساختمان ها قرار گرفته اند، و بنابراین از نور طبیعی و نفوذ پذیری بیشتری در بنا برخوردار بنا می باشند، و این گزینه می تواند یکی از مزیت های اصلی اینگونه بناها باشد.  

 

 ... مطالعه بیشتر ...

شاهنشین یا بهار خواب چیست؟

در سال 2020 ده شهر برتر جهان چه شهرهایی بوده اند؟ 

تجربه تفریحی لذت بخش با خرید ویلا شمال به سبک ساحلی

معنای لاکچری، خرید ویلا لاکچری در شمال

 

 



" " مزایای پنت هاوس " "



 

•  تجربه یک زندگی شیک با رفاه کامل

• استفاده از مناظر بی نذیر شهر و همچنین احاطه کامل به محیط اطراف 

• دور بودن از آلودگی و ازدحام شهری  

 • دسترسی آسان به مراکز خدماتی 

 

 مزایا و معایب پنت هاوس

 

 

 



" " معروفترین و گرانترین پنت هاوس جهان " "



 

 * پنت هاوس Leroy در منهتن است یکی از زیباترین و در عین حال گران ترین ساختمان های لوکس به حساب می آید، قابل ذکر است این بنا به سبب امکانات مدرن و فضای زیبایش در سال ۲۰۱۷، یکی از برترین پنت هاوس های جهان انتخاب گشته است، همچنین پنت هاوس مربوطه در یک ساختمان ۱۵ طبقه واقع گشته شده و دارای مساحتی حدود ۷۵۰ متر مربع می باشد که دارای ۵ اتاق خواب، ۵ حمام، ۳ شومینه چوبی و آسانسور شخصی می باشد، همچنین در تراسی ۵۱۴۰ متری که در این پنت هاوس قرار دارد یک استخر و آشپزخانه تعبیه شده که می تواند برای مالکین برای خوشایند باشد. 

 

 

* Heron یکی از برجهای ۳۶ طبقه واقع در مرکز شهر لندن است که دارای امکاناتی همانند: ورزشگاه، بار مجهز، فضاهای تجاری، باغ با چشم انداز بسیار زیبا می باشد، و همچنین پنت هاوسی با مساحت ۶۰۰۰ متری بصورت دوبلکس در این برج واقع شده است که مجهز به ۴ اتاق خواب، ۴ حمام، آشپزخانه، باربیکیو و یک اتاق لوکس با سقف متحرک است.

 

 

* یکی دیگر از گران ترین پنت هاوس ها متعلق به پنت هاوس خانه درختی می باشد که در کشور چین در شهر شنژن، اجرا شده است، پنت هاوس مذکور بصورت دوبلکس در طبقه ی ۴۸ و ۴۹ برج واقع گشته است، همچنین این واحد ۶۱۶ متر مربع مساحت دارد که مجهز به سه اتاق خواب، سه حمام، اتاق نشیمن بزرگ و یک فضای خصوصی در طبقه دوم و همچنین تراس بی نظیر با استخر می باشد.

 

 

* پنت هاوس ۵۶ Leonard در بالای برج ۶۰ طبقه ای در نیویورک واقع شده است و نمونه ای از یک ساختمان مدرن و بسیار شیک است، همچنین این واحد دارای استخر اختصاصی بیست و سه متری، سالن ورزشی بسیار مجهز، شومینه ی چوبی، آسانسور پر سرعت می باشد، و مهمترین نکته این پنت هاوس، وجود چشم انداز بی نظیر به شهر نیویورک است. 

 

 

* پنت هاوس Residence یکی دیگر از واحدهای لوکس و مجلل در سنگاپور است که به عنوان بلندترین پنت هاوس های لوکس جهان شناخته شده است، Wallich Residence در یک مجموعه ۱۸۱ واحدی شیک قرار گرفته که دارای امکاناتی نذیر یک تا چهار اتاق خواب، چهار پنت هاوس و یک سوپرپنت هاوس با امکانات اختصاص تر می باشد.

پنت هاوس ها در طبقه ۶۲ و۶۴ از این ساختمان مذکور قرار گرفته اند که توسط معماران معروف و ماهر طراحی گشته اند، این ساختمان ها از دیوارهای بزرگ شیشه ای تشکیل شده اند که از این طریق شاهد چشم انداز و منظره های زیبای محوطه اطراف هستیم، سایر امکانات این پنت هاوس ها، اتاق بیلیارد، حمام اتاق های مجلل، استخر، روف گاردن و ... می باشد.

 

 

* پنت هاوس Fremont بلندترین آپارتمان در ساحل غربی ایالات متحده ی آمریکا است که مساحتی حدود ۶۹۴۱ متر مربع را به خود اختصاص داده است، همچنین این واحد دارای پنج اتاق خواب، پنج حمام و دو آشپزخانه همراه با استخر اختصاصی می باشد و این بنا پنجره هایی سراسری است که ارتفاع آن از کف تا سقف می باشد که می تواند از این پنجره ها فضاهای خلیج سان فرانسیسکو و پل معروف گلدن گیت را مشاهده کنید.

 

 

* مدیسون یکی دیگر از پنت هاوس های معروف است و بلندترین پنت هاوس های نیویورک به حساب می اید که در بالاترین طبقه از یک برج ۷۲ طبقه ای واقع شده است و توسط یکی از معروف ترین گروه های معماری جهان به نام ODA طراحی شده است، این واحد دوبلکس حدود ۱۸۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که دارای پلانی همچون شش اتاق خواب و دوازده حمام اقامتی لوکس می باشد، فضای داخلی این پنت هاوس به سبک مدرن است و یک ساختمان دنج به حساب می آید، با اقامت در این واحد خاص به ساختمان های دولتی نیویورک، ساختمان کرایسلر و رودخانه هادسون اشراف خواهید داشت.

 

 

* One57 یکی از بلندترین پنت هاوس های شگفت انگیز جهان در نیویورک است که در یک ساختمان نود طبقه ای قرار گرفته و موقعیت مکانی آن در بالای پارک مرکزی و در واقع در قلب شهر قرار اجرا شده است، پنت هاوس One57 دارای مساحتی حدود ۱۰۹۲۵ متر مربع دارد که دارای پلانی حدود شش اتاق خواب، یک سالن بزرگ با پنجره هایی سراسری و استخر  و ... می باشد. 

 

* پنت هاوس Odeon در شهر معروف موناکو قرار گرفته که در بلندترین ساختمان موناکو معروف به Odeon واقع شده است، که بیان شده این محیط یکی از مناطقی است که افراد ثروتمند در آن زندگی می کنند، از این رو یکی از مناطق مسکونی گران قیمت به حساب می آید، قابل ذکر است این واحد اصطلاحا Sky Penthouse نام دارد که دارای امکاناتی نذیر: پنج اتاق خواب، سه حمام، آسانسور خصوصی، فضای باز با استخر برای شنا می باشد و با متریال و امکانات بکار رفته جزء لوکس ترین پنت هاوس های جهان به حساب می آید، همچنین طراحی ها به سبک مدرن است و معمولا از مواد و عناصر طبیعی درجه یک استفاده شده است.

 

 

* پنت هاوس های اجرایی در برج خلیفه بسیار چشمگیر و بی نظیر است، پنت هاوس برج خلیفه دوبی دارای مساحتی حدود 665 متر مربع می باشد که شامل چهار اتاق خواب، پنج حمام، یک سالن پذیرایی رویایی و یک آشپزخانه مدرن می باشد، همچنین دکوراسیون داخلی و امکانات این پنت هاوس این بنا را بسیار شیک و مدرن کرده است.

 

معروف ترین پنت هاوس جهان

 

لینک پیشنهادی املاک ویلا دنیز

خرید ویلا لاکچری

خرید ویلا مبله

خرید ویلا دوبلکس مدرن

خرید ویلا هوشمند

 خرید ویلا لوکس