امروزه عواملی مانند ازدحام جمعیت شهر‌ها، آلودگی هوا، مشغله‌های کاری و فکری، شرایط اقتصادی و ... باعث شده‌ است که مردم به آرامش، آب و هوای خوب و محیطی کاملا آرام نیاز داشته باشند و‌جود این مسائل و همچین قصد سرمایه گذاری افراد سبب می‌شود تا به خرید ویلا و باغ ویلا روی آورند.

 سرمایه گذاری

 

 



نکات مهم و کلیدی خرید باغ ویلا



 

 

* مشخص شدن هدف سرمایه گذاری

تعیین هدف سرمایه گذاری در حوزه های مختلف یکی از نکات مهم و کلیدی معاملات است حال خرید باغ ویلا هم از این قاعده مستثنی نیست، بطور ساده تر باید بدانید به چه منظوری باغ ویلا خریداری می‌ کنید زیرا در صورت عدم آگاهی از خرید و فروش باغ و ویلا ممکن است در طول زمان دچار ضرر و زیان شوید.

 

 

* تعیین کاربری

از دیگر نکات مهم خرید باغ ویلا مشخص کردن کاربری زمین است، ارزیابی منطقه و کاربری ملک مد نظر، علاوه بر آینده نگری و بررسی موقعیت، می تواند از لحاظ حقوقی مهم باشد.

 

 

* بررسی مسائل سند و حقوقی معاملات

همواره این مسئله را به خاطر داشته باشید که بررسی نکات حقوقی یکی از اقدامات ضروری است که در حوزه ملکی انجام می شود و در این روند سرمایه گذار با مراجعه به شهرداری منطقه مذکور می تواند اطلاعات کامل را بررسی کند، همچنین برای آگاهی و اطمینان بیشتر باید عنوان کرد باغ ویلا نیاز به عقب نشینی، اعمال امور حقوقی مانند ساخت غیر مجاز، طرح های عمرانی، تفکیک و... قرار دارد یا خیر.

از نکته های مهم در خرید باغ توجه به مجوزدار بودن ملک است زیرا ممکن است وجود مواردی مانند: چاه، حق آب غیر قانونی، دیوار کشی یا موتورخانه غیرقانونی، کاهش متراژ زمین به علت عقب نشینی، و... در مورد آن وجود داشته باشد.

 

 

* ثبت نکات حقوقی در انجام قرارداد محضری

در خرید باغ ویلا باید همه‌ی جوانب امور را در نظر بگیرید و‌ حتما از مهمترین تا جزئی ترین امکانات در قولنامه قید گردد برای مثال: متراژ باغ، منطقه تردد عمومی یا خصوصی، دیوارهای مشترک و عمومی، تعداد درختان و‌ بعضا مکان آنها را قید کنید، همچنین توجه داشته باشید فروشنده همان صاحب اصلی ملک باشد، همچنین شما کاربران گرامی می‌توانید برای دریافت پاسخ سوالات و مسائل حقوقی خود از مشاوران املاک ویلا دنیز کمک دریافت نمائید.

 

 

* بررسی منطقه و موقعیت مکان

منطقه و موقعیت مکانی یکی از عوامل موثر  در انتخاب و سرمایه گذاری با خرید ویلا و ملک است زیرا بررسی منطقه به علت تاثیر آن بر آب و هوا، آینده نگری مالی، طرح‌های عمرانی، میزان دسترسی به امکانات رفاهی، امکانات تجاری منطقه، دسترسب به روستا یا شهر، مناطق تفریحی همچون جنگل، ساحل و... موثر است،  قابل ذکر است مناطق شمال کشور به جهت جو آب و هوایی و گاها مسیرهای کوهپایه ای و ... از نظر امکانات، تردد و... چالش برانگیز باشد و می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 * بررسی امکانات

در خصوص خرید و ویلا سازی، توجه به این مورد از آنجایی که اکثر ویلاها دارای باغ هم می باشند دارای موارد مشترک است همانند: چگونگی  ساخت، امکانات رفاهی، سرمایشی و گرمایشی ،حوض، زمین بازی، استخر، تعداد طبقات، محل نگهداری ماشین و حیوانات، پنت هوس، روف گاردن، سند رسمی یا قولنامه ای بودن، دسترسی به آب و... در میزان مبلغ پرداختی و ارزش واقعی ملک تاثیرگذار است.

 

 

* تعیین میزان بودجه مصرفی

معمولا برای معامله در بازار مسکن و مستغلاتش  گزینه ی شهرهای خوش آب و هوا یک اولویت مهم است، حال با توجه به موضوع بحث ما یک ویلا باغ هرچه امکانات بیشتری را داشته باشد مبلغ بیشتری باید برای خرید آن اختصاص داد، مبلغ یک ویلا و باغ به متراژ، تعداد درختان، آب، برق، گاز، حق آبه، موتورخانه، نوع ساخت، سال ساخت، مصالح استفاده شده، نما، نوع دیوار کشی اطراف باغ، و امکانات یک باغ و ویلا که در این مقاله ذکر شد، بستگی دارد. 

 انتخاب باغ ویلا

 

 



نکات قابل توجه برای خرید باغ ویلا در خطه شمالی



 

 امروزه بر اساس سهل انگاری و بی توجهی های سرمایه گذار با افزایش پرونده های حقوقی ناشی از کلاهبرداری های در مسائل ملکی روبرو هستیم  و از آنجایی که اغلب باغ ویلاهای شمال به خصوص: خرید ویلا در چمستان، خرید ویلا در محمود آباد، خرید ویلا در نوشهر و سایر شهرستان‌ها همواره با استقبال همراه است و به جهت موروثی بودن این مناطق خریداران باید در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل کنند، همچنین در مبایعه نامه خرید باغ ویلا بایستی تمامی جزئیات ثبت شود و این ریزبینی در مبایعه نامه بیشتر برای آن است که بعدا اشخاصی نظیر همسایگان و یا حتی ورثه باغ مدعی نشوند برخی از باغ ویلاها به دلیل قدیمی بودنشان دارای بنچاق هستند، توصیه می‌شود که مشخصات بنچاق را با موارد درج شده در مبایعه نامه مقایسه کنید تا تمامی موارد یکسان باشد.

قابل ذکر است هرگز اقدام به خرید ملک و ویلاهای بی نام و نشان که هویت مشخصی ندارند نکنید زیرا زمینی که فاقد سند و هویت است در واقع هیچ هویتی ندارد چنانچه قصد خرید یک زمین موروثی را دارید، تا حد امکان از تمامی ورثه گواهی حضور و رضایت نامه را درخواست نمایید تا با دردسرهای پس از آن روبرو نشوید.

 

انتخاب درست و هوشمند

 

در انتهای کلام باید خدمت شما کاربران مستحضر شد که گزینه‌های برتر برای خرید باغ ویلا در شمال کشور خرید ویلا در نور، محمود آباد، نوشهر، کلاردشت و ... باشد و قابل ذکر است بافت ساحلی و جنگلی این سه منطقه به نحوی است که می‌توان به راحتی یک سرمایه گذاری عالی و آینده نگر را در آن پیش بینی کرد،  برای خرید ویلا ارزان در شمال و سرمایه گذاری پیشنهاد می‌شود که حتما با کارشناسان این حوزه مشورت نموده و راهنمای خرید باغ ویلا را به طور جامع و کامل از آنان دریافت نمائید، همچنین توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویلاهای موجود در شمال کشور با لینک های پیشنهادی املاک ویلا دنیز همراه شوید.

 مطالعه بیشتر

مازندران ویلا بخریم یا گیلان؟ خرید زمین در گیلان یا خرید زمین در مازندران؟

 از کجا بفهمیم یک املاک معتبره؟ معیارهای تشخیص املاک فیک از املاک معتبر؟

رایج ترین هزینه های بعد از خرید ویلا در شمال کدامند؟