امروزه اکثر افرادی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند برای گذراندن اوقات فراغت و دور  بودن از هرج و مرج و شلوغی شهری نیازمند به یک محیط آرام هستند که با خرید ویلا در شمال و نقل مکان به آن تحقق می یابد اما یکی از مشکلاتی که مالکین با آن مواجه هستند نحوه نگهداری ویلا در مواقع عدم حضورشان است و معمولا ایمن سازی ویلاها با سختی همراه است یکی از دغدغه‌های افرادی که صاحب ویلا هستند این است که نمی‌توانند به‌ آسانی از وضعیت ویلای خود باخبر شوند، اما با پیشرفت تکنولوژی و وجود سیستم های نوین این دغدغه ها به پایان رسیده زیرا با هوشمند سازی ویلا دیگر نیاز نیست نگران نظارت و حفاظت از ویلای و سایر بناها باشید چراکه به‌راحتی می‌توانید توسط گوشی همراه، تبلت یا کامپیوتر شخصی ویلای خود را مدیریت و کنترل کنید، در واقع هدف از ایجاد این تکنولوژی افزایش امنیت، ایجاد آسایش و کنترل و نظارت دقیق بر ساختمان است و روند نصب سیستم دزدگیر هوشمند می تواند به صورت 24 ساعته تمام قسمت های ساختمان را نمایش دهد و از سرقت جلوگیری کند.

قابل ذکر است از دیگر معایب دوری ویلا از مالک عدم آگاهی از وضعیت قسمت های داخلی همچون سیستم های گرمایشی و سرمایشی، آبیاری باغ یا ویلا باغ، کنترل روشنایی ویلا، تنظیم دمای ویلا یا آب استخر و ... است اما تمامی این مشکلات با روش هوشمند سازی برطرف می شود، حال این سوال مطرح است هوشمندسازی ویلا چیست و چه ویژگی های دارد؟ از این رو املاک ویلا دنیز در این مقاله به این موضوع پرداخته است با ما همرا باشید.

 

همانطور که بیان شد ویلا هوشمند راه حلی مدرن و یکپارچه برای تغییر سبک زندگی است و در واقع هوشمندسازی ویلا یعنی آسان نمودن و کنترل تمامی امور بنا با بهره گیری خودکار و از راه دور

در ادامه هوشمند سازی و یکپارچه سازی شامل: موتورخانه ویلا، آبیاری باغ موجود در ویلا، امنیت دوربین مداربسته ویلا و سیستم ضد سرقت، هوشمندسازی پرده ها، هوشمندسازی سیستم روشنایی و نورپردازی ویلا، هوشمند سازی پنجره ها و همچنین هوشمند سازی سیستم گرمایش و تهویه ویلا را بر عهده دارد، علاوه بر این تمام عوامل موجود در فضای خارج از ویلا اعم از پارکینگ، استخر، فضای سبز، راه‌پله و ... در سیستم مدیریت یکپارچه قرار می‌گیرد.

 

 هوشمندسازی ویلا

 

 

« روند کنترل ساختمان از راه دور »

 • در یک ساختمان هوشمند، تمامی امور توسط کنترل اینترنت انجام می شود و در واقع این کنترل ترکیبی از چندین قطعه سخت افزاری است و با کمک نرم افزار قدرتمند نقش مهمی در سیستم کلی ایفا می کند، برای مثال صاحب ویلا، می تواند تمامی امور را مدیریت کنید، روند سیستم به نحوی است که بطور کلی در ویلای یکپارچه می تواند روشنایی چراغ ها را به دلخواه تغییر دهید یا زمانی که در ویلا نیستید می توانید از راه دور چراغها را کنترل کنید و اگر چراغی روشن ماند آن را خاموش یا پرده را ببندید.

 

 

• با کمک سیستم آبیاری هوشمند باغ و گلخانه ها، در صورت عدم حضور و بازدید آسیبی نمی بیند و نیازی به صرف هزینه و زمان برای تعمیر و مراقبت باغ ندارید.

 

• با هوشمند سازی ویلا نیز می توانید از امنیت ویلا اطمینان حاصل نمایید و آن را از هر نقطه ای با موبایل خود کنترل کنید بطور عامیانه روش هوشمندسازی واقع به عنوان یک سرایدار با روندی دقیق‌تر، قابل اعتمادتر و حتی ارزان‌تر عمل می‌کند.

 

 

 کنترل ساختمان از راه دور  

 

 

« مزایای امنیت یکپارچه »

* همانطور که بیان شد ایجاد و تکامل فناوری‌های یکپارچه، راه‌حل‌های امنیتی در جهت حفاظت و نگهداری سیستم‌های ساختمان حتی در صورت عدم حضور ساکنین فراهم می‌گردد و همچنین سیستم‌های امنیتی با دیگر اجزای هوشمند ساختمان هماهنگ و به یکدیگر متصل می‌گردند تا با کمک هم ارتقاء بیشتری نسبت به ارزش، مجموع قطعات جداگانه ارائه دهند، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند با هدف بهبود کارایی فناوری‌ها و راه‌حل‌ها انجام می‌گرد و با کنترل ونظارت بر سیستم امنیتی، می‌توان مدیریت یکپارچه‌سازی را اعمال کرد. 

 

 

* یکپارچه‌سازی بخش های گوناگون هوشمندسازی ساختمان، برای دستیابی به ساختمان هوشمند، از نظر کارآیی و مصرف انرژی بهینه‌تر می باشد به طور میانگین اکثر افراد زمانی حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد زندگی خود را در داخل ساختمان‌ها صرف می‌کنند در نتیجه، ضروری است که امنیت آنها را تأمین کنیم.

 

* باید بیان داشت اجرا و‌ نصب سیستم‌های یکپارچه‌سازی در ساختمان هوشمند، پس از اتمام کار ساخت و ساز صورت می‌گیرد و به‌ منظور جلوگیری از هزینه‌های اضافه، توصیه می‌شود ملاحظات مربوط به همپوشانی سیستم‌ها و امور لازم جهت پشتیبانی در آینده، در هنگام راه‌اندازی آن‌ها صورت پذیرد و کنترل این اجرا، جزء مهمترین سیستم امنیتی ساختمان محسوب می شود، امروزه نقش کنترل دسترسی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند با سایر سیستم‌ها یکپارچه شود تا یک دید کلی از عملیات ساخت با تجزیه و تحلیل هوشمندانه و تصمیم گیری بهتر فراهم کند.

 

* کنترل دسترسی را می‌توان با سیستم‌های اساسی ساختمان مانند گرمایش و خنک کننده، برای افزایش بهره‌وری، ادغام کرد، هنگامی‌که این سیستم‌ها به‌عنوان یک سیستم یکپارچه عمل می‌کنند، سنسورهای گرمایش و خنک‌کننده می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری شده توسط سیستم‌های کنترل دسترسی، برای کنترل خودکار دما بر اساس تعداد افراد در یک اتاق یا منطقه خاص استفاده کنند.

 

* همچنین تغییرات روشنایی می‌تواند با کنترل دسترسی یکپارچه مدیریت شود، به‌گونه‌ای که با ورود و خروج افراد به داخل اتاق چراغ‌ها روشن و خاموش شوند یا در برنامه‌های پیچیده‌تر بر اساس تنظیمات انجام شده، رنگ روشنایی تغییر کند، شدت نور افزایش یا کاهش یابد و … 

 

* افزایش آسایش و اطمینان خاطر با کنترل کردن ویلا از راه دور

 

* افزایش ارزش مالی ویلا

 

* کاهش مصرف انرژی بین 20 تا 50 درصد

 مزایای امنیت یکپارچه

 

« هزینه یکپارچه سازی ساختمان »

هوشمند سازی ویلا برای افرادی که از قدرت مالی بالایی برخوردارند مناسب است اما در خانه هوشمند، هزینه هوشمندسازی ویلا بسته به عوامل مختلفی مانند متراژ خانه، سطح هوشمندسازی، تجهیزات استفاده شده و … متغیر است

 

هزینه یکپارچه سازی ساختمان

 

 

 لینک پیشنهادی سایت دنیز

فروش ویلا لاکچری

خرید ویلا فلت تمام هوشمند

فروش ویلا نو ساخت

خرید ویلا اکازیون