خرید ویلا بدون ستون امکان پذیر است؟؟

 در پاسخ به این سوال و دغدغه ذهنی کاربران باید بیان داشت ساخت ویلا بدون ستون یکی از حساس ترین نوع ساخت ویلا محسوب می شود چرا در اجرای یک بنا بدون ستون می بایست محاسبات دقیقی صورت پذیرد تا سازه ای بدون ستون ولی در عین حال با استحکام اجرا گردد 

 

 آیا واقعاً ساخت خانه ویلایی بدون ستون در شمال منطقی است؟

طبق اصول و ضوابط مهندسی، ساخت خانه حتی با متراژ کم  بدون ستون توصیه نمی‌ گردد زیرا وجود ستون در بنا استقامت ساختمان در برابر بروز عوامل طبیعی همانند زلزله را افزایش می دهد در حالی که برخی افراد به دلایل شخصی تمایل به ساخت ویلای بدون ستون در شمال دارند، برای مثال قرار است ویلایی در شمال ایجاد شود که فقط مقصد مالک برای اقامت در سفرها باشد و قرار نیست بصورت دائمی در آن زندگی کنید حال چنانچه مصمم به ساخت ویلا بدون ستون با کمترین هزینه هستید رعایت چند نکته مهم و الزامی است.

قابل ذکر است در پی تصمیم شما برای ساخت بنا باید اشاره داشت ساخت ویلای فلت بدون ستون امکان پذیر است.

 

ویلا بدون ستون

 

 

* ساخت ویلای فلت بدون ستون در شمال کشور

در خصوص ویلا فلت باید به این نکته اشاره کرد که در این ساختمان به دلیل نوع ساختار، هیچگونه باری بر روی پشت بام ویلا قرار نمیگیرد و بنابراین به جهت عدم وجود بار و سنگینی زیاد، می توان خانه ویلایی بدون ستون در شمال ساخت اما از نظر کارشناسان و مهندسین سازه این امر به هیچ وجه قانونی نیست و شما مجوز یا پایان ساخت را دریافت نخواهید کرد، اما مهندسانی که در این زمینه تخصص بالایی دارند میتوانند یک ویلای فلت بدون ستون برای شما ایجاد کنند برای اجرای این کار چند نکته باید رعایت شود:

1) دور تا دور خانه را حتماً تیرآهن کشی کنید تا دیوارها مانند کمربند به یکدیگر متصل شوند و با این روش مقاومت دیوارها در برابر عواملی مانند  زلزله افزایش مییابد.

 

2) دیوارهای داخلی باید به نحوی چیدمان شوند که وزن کمی بر روی دیوارهای خارجی و پارتیشنها وارد گردد.

 

۳) چون قرار است ویلای فلت بدون ستون ساخته شود معمولا داخل بنا ستونی طراحی و اجرا نمی شود بنابراین باید پی اصلی ساختمان را بسیار محکم طراحی کنید.

توصیه می شود چنانچه بخش مرطوبی در لایه ی خاک قرار دارد ابتدا این لایه را کاملاً تخلیه کنید و سپس بلوکهای یک متری کرسی شکل را در داخل فونداسیون قرار دهید، همچنین برای افزایش استحکام ساختمان، ساخت ویلا از این کرسیها شروع می شود.

 ویلای فلت بدون ستون

 

 

* ساخت ویلای دوبکس بدون ستون در شمال کشور

طراحی ویلا دوبلکس در واقع یک طرح ویلایی دو طبقه محسوب می شود و برای ساخت این نوع ویلا، همانند ساختمان قبلی بدون ستون توصیه نمی شود زیرا در سقف طبقه اول بار زیادی وجود دارد و یک تهدید و خطر به حساب می آید اما امروزه برخی افراد به دلیل گران شدن متریال، و همچنین کاهش روند ساخت تمایل زیادی به ساخت ویلای دوبلکس بدون ستون دارند، بنابراین توصیه می شود برای اجرای اینگونه ساختمان ها حتما از مهندسین مشورت دریافت کنید.

توصیه می شود برای ساخت ویلای دوبلکس بدون ستون حتما دیوارهای اطراف خانه و کنارههای دیوارها را با بلوکهای 40 ساخته شود تا بتوان تیرها را روی آنها قرار داد و استحکام دیوارها را افزایش داد، همچنین نکتهای که در این قسمت لازم است بیان شود مربوط به قیمت ویلاهای دوبلکس بدون ستون است ‌و چنانچه تصمیم به خرید ویلا دوبلکس گرفتهاید، ابتدا با مشاوران املاک معتبر مشورت کنید تا از محدوده قیمتی این نوع ویلاها مطلع شوید و سپس اقدام به خرید نمائید و همواره در خرید ویلا به این نکته توجه کنید که چنانچه فروشنده قیمت ویلا را بسیار کمتر از سقف تعیین شده توسط مشاورین املاک اعلام می کند، این نوع ویلاها بدون ستون ساخته شده اند.

 

ویلای دوبکس بدون ستون

 

 

* ساخت ویلا تریبلکس بدون ستون در شمال

با ساخت و ساز های ویلاهای ذکر شده برخی قصد اقدام ساخت ویلا بصورت تریبلکس کرده اند اما باید بیان داشت هیچ مهندس ساختمانی برای ساخت اینگونه ویلا بدون ستون در شمال همکاری نمی کند زیرا این نوع ویلا علاوه بر غیرقانونی بودن، خطرات زیادی به همراه دارند، بنابراین بهتر است به گونهای طراحی شوند که اگر نمیخواهید ستون دقیقاً در وسط ویلا ساخته شود، ستونها در داخل دیوارها ساخته ایجاد شوند و یا حداقل از تیرهای فلزی بین دیوارها برای استحکام بیشتر بنا استفاده شود.

 

 ویلا تریبلکس بدون ستون

 

 همانطور که بیان شد امکان ساخت خانه ویلایی و ... بدون ستون در شمال وجود ندارد و از نظر نحوه ساخت و نظارت مهندسان تخلف صورت گرفته است و معمولا اینگونه ساختمان ها پروانه و پایان کار دریافت نمیکنند اما چنانچه به دلیل ظاهر زیباتر و صرفهجویی در هزینهها قصد ساخت اینگونه خانه ها را دارید بهتر است در ابتدا با گروه مهندسین کارآمد و حرفه ای مشورت کنید.

 

سؤالات متداول مطرح شده در ساخت بنا بدون ستون

 آیا فروش ویلا بدون ستون در شمال امکانپذیر است؟

معمولاً سرمایه گذاران در شمال، ویلاهای بدون ستون را معامله نمی کنند و چنانچه مطلع نگردند و شما به آنها اطلاع ندهید و خریدار بعداً متوجه این امر گردد، فروش غیر قانونی محسوب میشود و میتواند از شما شکایت کند.

 

آیا هزینه ساخت ویلا بدون ستون در شمال به صرفه و ارزان است؟

 بله، چون هزینه ساخت پایه ستون انجام نمیشود، هزینهها کمتر میشود.

 

برای ساخت ویلا بدون ستون در شمال چه باید کرد؟

 در ابتدا باید تیمی از مهندسان حرفهای در کنار خود داشته باشید و به سراغ معمارانی نروید که فقط به صورت تجربی در این زمینه کار کردهاند، زیرا طراحی باید به صورت اصولی و علمی انجام شود.

 

" جهت مطالعه بیشتر"

مشکل جواز ساخت در شمال و دردسرهای خرید ویلا بدون پروانه ساختمان

فناوری خانه هوشمند چیست و کاربرد آن در ویلا چیست

  چالش های ساخت ویلا در شمال 

روند ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال

 خانه پیش ساخته چیست؟