خرید ویلا در شمال با توجه به آب و هوای دل‌پذیر و مناطق سرسبز شمال کشور، آن را به بهترین منطقه گردشگری در نزدیکی پایتخت تبدیل کرده‌است. به طوری که امروزه افراد بسیاری در به فکر خرید ویلا در شمال انداخته است، تا در روزهای تعطیل برای رهایی از دغدغه‌های زندگی شهرنشینی و هوای آلوده شهر به مناطق زیبای شمال کشور بروند.‌

مناطق ییلاقی از جمله مناطق پرطرفدار شمال کشور به شمار می‌رود که اغلب افراد علاوه بر خرید و فروش ویلا در شمال قصد ساخت ویلا در شمال را  نیز دارند. چنانچه می‌خواهید اقدام به ساخت ویلا در شمال نمایید، بهتر است قبل از هر اقدامی هزینه‌های ساخت آن را تخمین بزنید. لذا ساخت ویلا در شمال به ان آسانی که فکر می‌کنید نیست و ممکن است ساخت آن به صورت شخصی برای شما به صرفه باشد یا نباشد. بنابراین اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که قصد ساخت و ساز  ویلا در مناطق ییلاقی را دارید؛ بهتر است تا انتهای این مقاله برای آشنایی با مناطق ییلاقی، با ما همراه باشید.

 

مشخصات ویلا در منطقه ییلاقی شمال کشور‌

مناطق ییلاقی، از مناطق سردسیر در شمال کشور است که رفت و آمد در آن کمی دشوار می‌باشد. به طور کلی اگر می‌خواهید در چنین منطقه‌ای ویلا بسازید با توجه به آب و هوای مناطق ییلاقی ساخت و ساز ویلا مانند ساخت ویلا در فصل زمستان است. به این ترتیب ساخت ویلا در مناطق ییلاقی نسبت به مناطق دیگر  شمال کشور سخت‌تر می‌باشد. لازم است هنگام ساخت و ساز ویلا در مناطق ییلاقی و یا خرید ویلا در شمال به نکات قابل توجهی دقت نمایید، چرا که علاوه بر مزایا، معایبی را نیز به همراه خواهد داشت.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 


 

آیا خرید ویلا در شمال با وام بانکی امکان پذیر است؟


 

 

 

مصالح ضروری برای ساخت ویلا در منطقه‌ ییلاقی شمال ‌

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در امر مصالح ساختمان‌سازی، مصالحی مشابه مصالح در گذشته وجود دارند که فقط در مدت زمان ساخت ویلا با مصالح قدیمی متفاوت هستند که آن هم به شرایط آب و هوایی مناطق ییلاقی مرتبط است.

  • بتن: این نوع از مصالح ساختمان سازی، با ترکیب سیمان و درصد مشخصی از آب تهیه می‌شود.‌
  • سیمان: از مصالح مهم در امر ویلا سازی و ساختمان‌سازی در مناطق ییلاقی شمال کشور می‌توان به سیمان و معروف‌ترین آن، پرتلند، اشاره کرد.‌ عامل چسبندگی بتن‌ها، دارای استحکام بالا، ایجاد سطوح یکنواخت و صاف، قیمتی مقرون به صرفه از ویژگی‌های سیگان است. امروزه بیشتر معماران و کارگران ترجیح می‌دهند از این مصالح در ساخت ویلا استفاده کنند. سیمان یکی از گزینه‌های مناسب برای ساخت دیوارهای بیرونی ویلا است که توسط سازندگان صورت می‌گیرد. علاوه بر آن دسترسی آسان سیمان اغلب در طرح‌های مینیمال کاربرد دارد. به دلیل مقاومت بالا نسبت به گچ در داخل ویلا نیز استفاده می‌شود. بهتر است قبل استفاده از سیمان در منطقه‌های ییلاقی شمال کشور به نکاتی توجه کنید؛ به عنوان مثال برای سیمان کاری از سطح زمین، ارتفاع مورد نیاز را برآورد کنید سپس عمل سیمان کاری را انجام دهید، چرا که رطوبت موجود در زمین سبب فرسایش سیمان در گذر زمان خواهد شد.‌ سیمان علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی هست که باید در نظر گرفته شود. ترمیم و مرمت سیمان سالی یه مرتبه از فرسودگی و کثیفی بنا جلوگیری می‌کند.

شرایط ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمالشرایط ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال


بررسی انواع زمین در شمال و نوع کاربرد آنها


 

 

  • چوب: به دلیل سازگاری چوب در طبیعت ویلاهای ییلاقی شمال، توصیه می‌شود به جای آهن از چوب‌های باکیفیت برای نمای بیرونی ویلا استفاده شود. لذا آهن در اثر رطوبت باعث زنگ‌ردگی و پوسیدگی می‌گردد.
  • سنگ: سنگ‌ها در نمای بیرونی و البته پله‌ها نقش چشمگیری در ساخت ویلا دارد. انواع مختلفی از سنگ‌ها وجود دارند که از مقاومت بسیار خوبی در مقابل آهن و فلزات دیگر برخوردارند. چرا که فلزات بعد از مدتی دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. در این میان هنگام استفاده از سنگ در نمای ساختمان توجه به این نکته ضروری است که، هر سنگی برای ساخت ویلا ییلاقی شمال کشور مناسب نیست.

سنگ‌های مرمریت؛ علاوه بر اینکه این نوع سنگ دارای تنوع بالا و زیبایی می‌باشد اما از هزینه نگهداری بالایی برخوردار است. زیرا در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ داده به این ترتیب گزینه‌ی ایده‌آلی برای نمای بیرونی ویلا نمی‌باشد. شما امکان آن را دارید تا قبل از خرید ویلا در شمال به سنگ بنای ویلا دقت کنید.

سنگ‌های تراورتن؛ این نوع سنگ‌ها جهت ساخت و ساز ویلا در شمال مناسب هستند. اما در مقابل دارای تنوع رنگی کم و پرداخت هزینه بیشتری نسبت به ینگ‌های مرمریت دارد. با بررسی سنگ‌های عنوان شده، یکی از سنگ‌های مناسب با مقاومت بالا می‌توان به سنگ گرانیت اشاره کرد. قیمت مناسب  این نوع سنگ انتخاب خوبی برای نمای ساختمان و البته قیمت‌های کف فضای باز ویلا می‌باشد.

فروش ویلا در شمالفروش ویلا در شمال


خانه پیش ساخته چیست؟


 

 

آجر سفالی یا بلوک‌های سفالی

 آجر به دلیل قیمت مناسبی که دارد اغلب استفاده بیشتری در ساخت ویلا دارد. چنانچه آجر در شرایط آب و هوایی مناطق ییلاقی شمال دچار شوره‌ زنی می‌شود، به همین دلیل جز مصالح نامناسب ساخت ویلا می‌باشد. امروزه ساخت آجرها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که سازگاری بیشتری با آب و هوای شما دارد. هم‌چنین وزن کم، استحکام، چسبندگی بالا از ویزگی‌های آجر سفالی به شمار می‌رود و گزینه مناسبی نیز برای ساخت ویلا است.

 

گچ معمولی یا گچ ضد آب

گچ از مصالح پر مصرف و قابل دسترس در ساختمان سازی است که به دلیل آن که مقاومت خوبی در برابر رطوبت ندارد، دچار فرسودگی می‌شود. برای استفاده از گچ در ساخت ویلا شمال ان را با مواد خاصی مخلوط می‌کنند تا مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته باشد.

 

چه مصالحی برای تیغه چینی نیاز است؟

قبل از آن که بدانید چه مصالحی برای تیغه چینی مصرف می‌شود باید این نکته را بدانید که به یکسری عوامل بستگی دارند که ما در این بخش به آن‌ها اشاره کردیم:‌

  1. وزن: آن چیزی که باعث مقاومت بالا و سنگین‌تر شدن سازه می‌شود، وزن مناسب و استاندارد مصالح است. لذا هر چه مصالح به کار رفته در ساخت ویلا بیشتر باشد میزان مقاوم بودن سازه نیز بیشتر است. به این ترتیب حتما به انتخاب مصالح، حجم و ترتیب آن (بلوک سفالی، بلوک لیکا، بلوک سیمانی و بلوک آجری) دقت کنید.
  2. هزینه‌های تمام شده: قیمت بسیار کم بلوک‌های سیمانی، مقاومت بالا و دسترسی آسان به این نوع بلوک‌ها سبب شده است تا برای ساخت ویلا در شمال کشور و هم‌چنین ساخت ویلاهای ییلاقی، بلوک‌های سیمانی گزینه‌ی مناسبی باشد.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال منطقه ییلاقی

 


 

بررسی خرید خانه روستایی چند سال ساخت در شمال


 

 

 

  1. نوع مناسب سند ویلا برای ساخت و ساز‌: نوع سند ملک از نکات قابل تامل هنگام خرید ویلا در شمال می‌باشد. در این میان افرادی هستند که با سند ویلا وام دریافت می‌کنند که مهم است قبل از خرید حتما اطلاعات کافی از مشاور املاک و یا وکیل تقاضا کنید. چرا که در صورت عدم پرداخت قسط‌های بانک شما موظف به پرداخت هستید زیرا سند ملک به نام شما می‌باشد. از خرید ویلا با قولنامه جدا خودداری کنید. در این میان نیز ممکن است فروش ویلا در شمال با قولنامه به چند نفر دیگر رخ ‌دهد. بنابراین باید از احتمالات و مشکلات پیش رو جلوگیری کرد؛ متاسفانه افرادی سودجو هستند تا زمین‌های کشاورزی خود را برای فروش انجام می‌دهند که جنبه‌ی ساخت و ساز ویلا در چنین زمین‌هایی وجود ندارد و تنها برای مصارف کشاورزی کاربرد دارد.
  2. نوع مصالح به کار رفته: در ساخت ویلا هر چقدر که شما از مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده کنید، عمر بنا نیز بیشتر خواهد شد و از طرفی کمتر به بازسازی ویلا نیاز پیدا خواهید کرد.

 

دریافت مجوزهای لازم برای ساخت و ساز ویلا

گرفتن مجوزهای ضروری، از مهم‌ترین نکات قابل توجه قبل از اقدام به ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال کشور محسوب می‌شود که باید در اولویت قرار بگیرد. اگر فکر می‌کنید که بدون داشتن مجوز می‌توانید ویلا بسازید سخت در اشتباه هستید، زیرا مواردی که پیش از اقدام به ساخت و ساز ویلا و گرفتن مجوز لازم است، شامل؛ بررسی متراژ زمین و نقشه‌ی مورد نیاز شما می‌باشد. به این ترتیب زمانی که مجوز ساخت ویلا را دریافت کردید،

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 


 

بررسی مزایا و معایب خرید ویلا مستقل، خرید ویلا مستقل در شمال


 

 

 

اجازه تغییر نقشه یا اضافه کردن مواردی مانند دوبلکس کردن و یا هر تغییر دیگری برای شما امکان‌پذیر نیست و عدم رعایت آن مشمول جریمه خواهد شد. پیش از ساخت ویلا و قرارداد با شرکت برای ساخت و ساز، بهتر است از نیروی کار با سابقه‌ی پیمانکاری معتبر و هم‌چنین معماری که دارای مهارت لازم در این زمینه باشد، استفاده کنید. استخدام معماری که تبحر لازم برای ساخت ویلا دارد به شما در مواردی که دارای مشکلات پیش‌بینی نشده است، کمک شایانی می‌کند. به این نکته را در نظر داشته باشید که حتما خودتان تحقیقات مربوطه را در این زمینه انجام دهید و به تعریف‌های دیگران بسنده نکنید.

چنانچه ساخت ویلا در مناطق ییلاقی به صورت شخصی اصلا توصیه نمی‌شود چرا که دارای مراحل مختلفی است. بنابراین برای ساخت و ساز ویلا از افراد مجرب و مهندسینی که تجربه‌ی ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور را دارند کمک بگیرید. در گام بعدی که باید بعد از ساخت ویلا مورد توجه قرار بگیرد؛ هزینه‌هایی جهت طراحی داخلی ویلا و خرید اقلام مد نظر می‌باشد.

 

نتیجه‌گیری هنگام خرید ویلا در شمال و ساخت ویلا

در نهایت شما برای ساخت ویلا در مناطق ییلاقی و هر منطقه‌ی دیگر شمال به مصالح با کیفیت نیاز دارید. لذا شرایط آب و هوا در مناطق مختلف شمالی با هم یکسان است. انتخاب فصل مناسب ساخت و ساز ویلا و دریافت به موقع مجوز از نکات ضروری ساخت ویلا در شمال می‌باشد. به عنوان مثال در منطقه‌ی آزاد انزلی شرکت‌های ساختمانی با داشتن قدمتی بالا در حوزه‌ی ساخت و ساز ویلا فعالیت‌ دارند، که گزینه‌ی ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری ملک می‌باشند. به این ترتیب اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ویلا در شمال  یا ساخت و ساز ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور را دارید با کمی جستجو می‌توانید شرکت‌های معتبر در زمینه‌ی ساخت ویلا پیدا کنید و با مشاوره بهترین انتخاب را برگزینید.