خرید ویلا در شمال

اکثر مردمان ساکن شهرهای بزرگ و آلوده و پر سرو صدایی چون تهران، برای گذراندن اوقات فراغت و دوری از هیاهو، استراحت در منطقه ای بدون آلودگی هوا به مدت طولانی یا کم و یا حتی در تعطیلات آخرهفته؛ دست به خرید ویلا در شمال می زنند. و بعضی دیگر نیز در این اوضاع پر تلاطم اقتصادی به دنبال یک سرمایه گذاری پرسود و بدون دردسر هستند نیز دست به خرید ویلا در شمال می زنند.

حال برای متقاضیان و خریداران ویلا در شمال، دو گزینه پیش روی قرار دارد. خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا در مازندران!

برای سرمایه گذاری و خرید ویلا در هر کدام از این استان ها، ابتدا باید ویژگی های هر کدام را بشناسید، سپس دست به خرید بزنید!

 ویلا در گیلان

مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز: خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در محمودآباد

 

خرید ویلا در گیلان

استان گیلان، از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت شهر رشت است. این استان، از شمال به دریای خزر متصل بوده و دارای مرز آبی با کشورهای حاشیه دریا می‌باشد و از طریق آستارا نیز دارای مرز خاکی با جمهوری آذربایجان است، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. گیلان داران ۱۶ شهرستان آستارا، آستانه‌ اشرفیه، املش، بندر انزلی، تالش، سیاهکل، شفت، رشت، رودبار، رودسر، رضوانشهر، صومعه ‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال است.

از بین شهرستان های ذکر شده، رشت، بندر انزلی، لاهیجان شناخته تر و برای زندگی مساعدتر می باشند.

از لحاظ هزینه نیز، شهرهای استان گیلان کم هزینه تر نسبت به شهر های مازندران می باشد.

به علت وجود داشتن گیلان در مسیر کریدور بین المللی و مهم نوستراک، وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور، ساخت راه آهن ایران آذربایجان، بنادر تجاری مختلف، تورم پایین‌تر نسبت به استان‌های هم‌جوار، نرخ بالای مشارکت اقتصادی و… باعث شده است، تا اکثر متقاضیان سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال، به خرید ویلا در این استان دست بزنند.

همچنین دلیل دیگری که باعث شد تا گیلان خود یکی از پتانسیل‌های بسیار مناسب برای افزایش سود سرمایه گذاری، خصوصاً در زمینه املاک باشد: اقتصاد گیلان در حوزه تجارت و تولید به شدت در حال رشد است و وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور می باشد.

 فاصله تهران تا رشت ۳65 کیلومتر بوده و این مسیر را باید در زمین 5 ساعت و 35 دقیقه طی کنید. برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 نقشه گیلان

مقاله پیشنهادی سایت ویلا دنیز: آمل کجاست ؟و فاصله آن تا شهر های دیگر چقدر است؟

 

خرید ویلا در مازندران

 مازندران که نزدیک ترین استان شمالی از نظر مسافت به پایتخت می باشد، گردشگر پذیر نقطه ایران است. شما در هر زمان از سال بخواهید می توانید به راحتی در این خطه اقامت پیدا کنید،  در صورتیکه این امکان در گلستان و گیلان کمتر امکان پذیر است!

همچنین دمای هوای در ارتفاعات مازندران بسیار سردتر بوده و همچنین شرجی هوا طی تابستان در مناطق ساحلی این استان بیشتر است.

همچنین برای رسیدن به مازندران از 3 مسیر مختلف قابل دسترسی است: جاده چالوس، جاده هراز، جاده فیروزکوه که به طور متوسط 260کیلومتر فاصله زمانی 3 ساعت و نیم را می طلبد. هر کدام از این مسیرها زیبایی خاص خود را دارد، و اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید بستگی به مبدا و مقصد شما دارد.

این فاصله کم و داشتن مسیرهای متفاوت قابل دسترسی باعث شد  تا هر ساله مازندران، سیل عظیمی از مسافران به این نقطه بروند.

همسایگی مازندران به تهران و سابقه بالای سفر به این استان در تعطیلات موجب شده است، ویلاهای زیادی در این استان ساخته شده و حالا با کمبود زمین به دلیل کشاورزی بودن شمال، قیمت ویلا در این استان به شدت افزایش پیدا کرده است. این باعث شده مازندران کمی گرانتر از گیلان بنظر برسد.

راه دسترسی به ییلاقات و مناطق تفریحی در مازندران، بسیار بهتر از گیلان است. زیرا عموما دارای جاده های اسفالته هستند. ولی در گیلان برای رفتن به اکثر ویلاهای ییلاقی باید مسیرهای خاکی را طی کرد.

 شما می توانید در مازندران، انواع ویلاها اعم از ویلا دوبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت، ویلا استخردار و... را با قیمت های مختلف و متراژ های متفاوت در مناطق جنگلی و ساحلی با تنوع بسیار بالا از نظر نما و معماری پیدا کرد.

 نقشه مازندران

مقاله پیشنهادی سایت ویلا دنیز:  خرید ویلا ساحلی یا جنگلی؟ مزایا و معایب خرید ویلا ساحلی و جنگلی

 

 

 در این مقاله سعی کرده ایم تا ویژگی های مثبت هر کدام از استان ها را بصورت صریح بیان کنیم، تا بتوانیم شما را در این تصمیم مهم همراهی کنیم. در هر صورت استفاده از تجربه افراد مسلط به منطقه و مشاوره گرفتن از آنها می تاند در این امر مهم به شما کمک زیادی کند. تیم مشاوران املاک ویلا دنیز، این امکان را فراهم کرده تا با مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش ویلا در مازندران، آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان محترم باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.

 رامسر