انواع خرید ویلا در شمال به چند دسته می شوند:

1) خرید ویلا به صورت تمام نقد

2) خرید ویلا به صورت معاوضه با ملک دیگر یا ماشین

3) خرید ویلا به صورت پیش فروش

4) خرید ویلا به صورت اقساطی با بهره یا بدون بهره

در این مقاله به تشریح مورد چهارمی می پردازیم.

 ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: خرید زمین در شمال یا خرید زمین در تهران

 

خرید ویلا بصورت اقساطی چیست؟

وقتی در خرید و فروش ویلا و زمین در شمال، می گوییم پرداخت اقساطی، منظور این است؛ که در این معامله امکان پرداخت قطعه قطعه، طبق توافق بین خریدار و فروشنده وجود دارد.
گاهی اوقات خریدار توان پرداخت یکجا برای خرید ویلا را ندارد، و یا اینکه فعلا به اندازه قیمت کل ویلا بودجه در اختیارش نیست. و همینطور فروشنده نیاز به مبلغی پول دارد که ویلای تمام کار خود را به صورت اقساطی به فروش برساند.

خرید ویلا اقساطی در شمال برای افرادیکه بودجه کمتری دارند؛ توصیه می‌شود. خرید و فروش اقساطی ویلای شمال، قوانین دقیق‌تری دارد و هم خریدار و هم فروشنده هر دو باید حساسیت زیادی در نحوه انجام معامله داشته باشند.

این را بدانید که ویلاهایی که به صورت اقساطی به فروش می رسند، نباید هیچ تفاوتی با ویلاهای دیگر داشته باشند؛ به عبارت دیگر می‌خواهیم بگوییم که اقساطی بودن ویلا نباید دلیلی باشد که نشان دهد ساختمان ویلا بی‌کیفیت است یا مشکلاتی در سند و زمین وجود دارد.

 ویلا استخردار اقساطی در شمال

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا در مازندران

نحوه خرید ویلا اقساطی در مازندران

 عموما برای خرید ویلا به صورت اقساطی باید مراحل زیر طی شود:

  1. مشخص کردن منطقه موردنظر برای خرید ویلا.
  2. بازدید کامل از ویلا
  3. سنددار بودن ویلا
  4. اعلام شرط های موجود  از طرف فروشنده برای پرداخت اقساط
  5. مشخص نمودن میزان بهره آن
  6. مشخص نمودن تعداد قسط های پرداختی
  7. مشخص شدن زمان تحویل گرفتن ویلا

 

معمولا شرایط خرید ویلا اقساطی شمال به این صورت می باشد که؛ از خریدار 40 تا 60 درصد قیمت ویلا را به صورت نقد درخواست می‌کنند، سپس باقی مانده طی چند چک یک ماهه یا چند ماهه براساس توافق طرفین از خریدار دریافت می‌گردد. بعد از دریافت مبلغی از قیمت ویلا به شکل نقد، برای دریافت پول باقیمانده، بازه سه تا 6 ماهه ای را تعریف می‌کنند که در این بازه خریدار موظف به پرداخت ماهانه یک قسط می‌شود. بنابراین در بهترین حالت، خریدار می‌تواند پس از 6 ماه حسابش را با فروشنده ویلای شمال صاف کند و سند ویلا به نامش زده شود، تا به طور کامل صاحب ویلا شود.

عموماً در فروش اقساطی ویلای شمال، با افزایش قیمت ویلا همراه هستیم که رشد 10 درصدی قیمت ویلا، به عنوان بهره می باشد. در واقع این عامل سبب می‌شود؛ فروشنده نیز انگیزه لازم برای فروش ویلای خود به شکل اقساطی را دارا باشد، از طرفی خریدار هم زمان کافی در اختیار دارد تا نقدینگی‌اش را تکمیل نموده و صاحب ویلای مورد نظر در نقاط شمالی کشور شود و این می‌شود یک معامله دو سر برد که بر تمایل طرفین به نهایی کردن معامله منجر می شود.

 ویلا اقساطی در شمل

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در محمودآباد

 

زمانِ مناسب برای خرید اقساطی ویلا در شمال

پیشنهاد مشاوران املاک ویلا دنیز این است که خرید ویلا اقساطی در زمان رکود بازار املاک، انجام دهید. زیرا در این زمان تعداد فروشنده از تعداد خریدار بیشتر است. در نتیجه فروشندگان مجبورند برای جذب مشتری و فروش هر چه سریعتر ویلای خود، شرایط فوق العاده ای را در نظر بگیرند.

زمانی که نوسانات قیمت در بازار املاک و مستغلات ویلا در شمال، زیاد شده و قیمت امروز با قیمت چند روز قبل یا بعد از خود متفاوت است، رکود بازار معاملات املاک گفته می شود. در دوران رکود و اواخر آن و اوایل دوران رونق، بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازار معاملاتی خرید ویلا در شمال است. زیرا در این دوران قیمت ها ثابت است. به دلیل اینکه دوران رکود هست، بازار دست مشتری است و فروشنده ها دنبال مشتری هستند.

معمولا رکود بازار ویلا در شمال، در فصل پاییز و زمستان بوجود می آید. در این دوران می توانید چندین ملک را ببینید و هر کدام از فروشنده ها متناسب با شرایط خودشان پیشنهاد تسویه را به شما می دهند یا با شرایط نحوه خرید شما کنار می آیند. با توجه به اینکه قیمت ها ثابت است و بالا و پایین قیمت وجود ندارد می توانید با فرصت و زمان زیاد تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهید. در این دوران وجود فروشندگان پول لازم و بهره بردن از شرایط آنها می تواند برای ما مفید باشد.

 خرید ویلا اقساطی در شمال

بیشتر بخوانید: آمل کجاست ؟و فاصله آن تا شهر های دیگر چقدر است؟

 

 

مقالات پیشنهادی ویلا دنیز:

خرید ویلا شمال و انواع کاشت نهال در آن

خرید ویلا قدیمی در شمال و چند سال ساخت

اصلی ترین مشکلات خرید ویلا در چمستان

چرا باید در شمال ویلا داشت؟