« سبک و دکوراسیون آشپزخانه »


 

امروز در این مقاله قصد داریم، در مورد قلب، یک خانه ی مسکونی صحبت کنیم، و با توجه به لقبی که به این فضا، نسبت داده شده، قطعا بخشی حیاتی، و اثر گذار، در بین اعضای خانواده و همچنین ساختمان می باشد، پس با ما همراه باشید تا با این قسمت از خانه، بیشتر آشنا شوید.  

 هر شخصی برای خرید ساختمان مسکونی، فاکتورها و‌ گزینه هایی برای، تأیید دارد، و همچنین، آشپزخانه یکی از همان عواملی است که، به آن توجه می کنید، زیرا، بخشی است که زمان زیادی را، در طول روز، در آن سپری می کنید، و به همین دلیل، باید دارای پلانی مناسب، و‌ از دقت و‌ طراحی زیبا برخوردار باشد، به همین خاطر در ادامه مطلب، به پلان و سبکهای طراحی می پردازیم.

 

قلب خانه کجاست

 


 « مثلث کار در آشپزخانه »


 

۱)  سینک ظرفشویی  

۲) اجاق گاز 

۳) یخچال

 

 

در هر آشپزخانه­ای سه نقطه اصلی وجود دارد که، بیشترین فعالیت­ها در این قسمت آشپزخانه،  انجام می شود، که اگر مرکز این سه نقطه اصلی به هم متصل کنیم، یک مثلث کار تشکیل میشود، که در فرهنگ معماری، به مثلث کار، یا آشپزخانه( مثلث طلایی) معروف است، در ادامه مطلب، باید بیان داشت، امروزه با وجود پیدایش، مدرنیته و‌ ایده های خلاق در جهان معماری، موجب گشته، تنوع و سبک های گوناگونی در این حوزه خلق شود، که با هر سلیقه ای هماهنگ‌ باشد، که ما در این مقاله به چند نمونه، از سبک های گوناگون، پرداخته ایم.

 

مثلث کار

 


 « آشپزخانه، در سبک های مختلف معماری »


 

۱) مدرن

۲) روستایی

۳) مینیمال

۴) راستیک

۵) تلفیقی

۶) اسکاندیناوی

 

* سبک مدرن:

 

آشپزخانه مدرن به طراحی خاصی گفته می شود که از زمان حال تا اواسط قرن بیستم را شامل می گردد، و جزء سبک های محبوب و پرطرفدارتر در تمامی کشورها می باشد، یکی از خصوصیات مثبت این سبک، استفاده از تزئینات،  و سبک ساده، در حین شیک بودن است، یکی از شاخصه هایی که در متریال های این سبک، برای مثال، کابینت مشهود است، اجرا و به کارگیری، از کابینت‌هایی، ساده، بدون قاب و فرم های گوناگون است، که گاها کابینت در سبک مدرن، بدون دستگیره های تزئینی است، و معمولا بدون دستگیره و یا توکار طراحی گردیده است.

قابل ذکر است، در این سبک، از متریالهای طبیعی همچون چوب، سنگ، در رنگهای خنثی استفاده می شود، و چنانچه سبکی زیبا در حین سادگی را می پسندید، می توانید از این سبک بهره ببرید.

 

آشپزخانه مدرن

 

* سبک روستایی:

 

وقتی صحبت از سبک روستایی به میان می آید، ین نوعی، تداعی گر، خانه های سنتی، و نوستالژی، است، این سبک بهره گرفته از، زندگی ساده و بی آلایش روستایی است، که معمولا چوب عنصر اصلی این مناطق می باشد، و این سبک هم، با همین روش پیش رفته است.

یکی از خصوصیت جالبی که در این روشها، طراحی شده، وجود کابینتهای بدون درب، در ردیف های بالایی آشپزخانه است،  کابینت‌ها، خصوصاً ردیف بالایی برای سهولت دسترسی بدون درب هستند، یکی از ایده هایی کاربردی، که بتوان سبک روستایی را بیشتر به نمایش گذاشت، استفاده از کفپوش های چوبی یا سنگ و سرامیکهای طرح و رنگ چوب است، همچنین در بعضی از طراحی های اجرا شده با سبک روستایی، شومینه را برای جلوه بیشتر، بصورت دکور تعبیه کرده اند، که این سبک برای افراد دوستدار سبک مناسب است.

 

سبک روستایی چیست

 


*سبک مینیمال:

 

 طراحان در سبک معماری مینیمال، از متریال و تزئیناتی ساده و بدون هیچ زرق و برقی استفاده می کنند، و بیشتر ترجیح می دهند، بیشتر فضای خانه خلوت و بدون هیچ وسایل اضافی باشد، همچنین این اصول و قوانین در طراحی آشپزخانه، همین روند ذکر شده را رعایت می کنند، و بیشتر آشپزخانه از وسایل یک رنگ ثابت استفاده شده و کمتر وسایل اضافی، بر روی کابینت وجود دارد، و همگی در طبقات کابینت از نظرها دور است.

 

سبک مینیمال چیست

 


*سبک راستیک:



چنانچه قصد خرید ویلا و ساختمان با سبک راستیک را دارید، باید بدانید، این ساختمان انتخابی شما، بیشتر برای دکور از متریال های طبیعی و خام مانند چوب و سنگ استفاده شده است، و باید بیان داشت، سبک روستیک پیرو، و حامی استفاده از وسایل قدیمی و قیمتی است، و یکی از إلمانهایی که، در این سبک بسیار اجرا شده، وجود شومینه های سنگی، است، که وجودش را بیانگر، و ورود حس و حال طبیعت به زندگی می دانند.

رنگ‌های گرم با طرح چوب برای کابینت‌ها و وسایل منزل، یکی از خصوصیات سبک راستیک است، و این سبک برای افرادی که دوست دار طبیعت و متریال های طبیعی هستند و‌ منطق خاصی برای نظم و قرینه بودن وسایل ندارند، بسیار مناسب است، زیرا تمامی وسایل بکار برده شده در سبک روستیک، حجیم و بدون قاعده یا تراش، و نظم خاصی بوده است.

 

آشپزخانه راستیک چیست

 

* سبک صنعتی:

 

این سبک مذکور، بسیار جالب و جذاب است و طبق دیگر سبکهای بیان شده، گرما و صمیمت را به اعضای خانواده القا نمی کند، و برای استفاده این سبک باید، به چند نکته، توجه کرد:

 

• در طراحی این سبک، می بایست از رنگهایی همانند سیاه و‌سفید، خاکستری و یا قهوه‌ای استفاده کرد، و این سبک، بیشتر طرفدار رنگهای خنثی است.

 

• طراحی و اجرای قفسه‌های باز برای کابینت‌ها

 

• بکارگیری، طبقات سربی، یا فولادی ضد زنگ

 

• استفاده از متریال های خام مانند آجر، لوله‌های آب و تیرهای فلزی

 

• اجرای بتن در کف، دیوار، و‌ یا پیشخوان آشپزخانه ها


سبک صنعتی چیست

 

* سبک تلفیقی:

 

سبک تلفیقی همانطور که از اسمش پیداست، با ترکیب عناصر اصلی سبکهای گوناگون، اجرا می شود، به همین دلیل، نظم و ثبات خاصی در این طراحی وجود ندارد، گاهی اوقات اجرا بسیار منظم و چشم گیر است، و گاهی بسیار شلوغ، و آزاردهنده، بنابراین در اجرای این طرح، سلیقه به خرج دهید، و از افراط و تفریط بپرهیزید، و یکی از ایده هایی که می توان در آشپزخانه هایی با سبک تلفیقی استفاده کرد، ادغام سبکهای مدرن و راستیک است، که می تواند محیطی جذاب و زیبایی را پدید آورد.

 سبک تلفیقی چیست

 

سبک اسکاندیناوی:

 

ویلاهای با سبک اسکاتلندی، از نظر طراحی، شباهت زیادی، به سبک مینیمال دارد، و‌ شاخص اصلی این سبک، وجود، متریال ارگانیک، با خطوطی صاف، بوده است، با ورود با ساختمانهایی با طراحی اسکاندیناوی، همیشه شاهد نظم، و هماهنگی هستید، و نورپردازی نقش اساسی در این سبک دارد.

قابل ذکر است، وسایل کاربردی برای تزئینات، در این نوع ساختمانها میتواند، لوستر و چراغ های آویزی، به همراه مبلمان و‌ صندلی های رنگ روشن، با تابلوهای معاصر باشد.

 

سبک اسکاندیناوی چیست

 

لینکهای پیشنهادی سایت ویلا دنیز :

 

فروش ویلا نما مدرن      خرید ویلا نما رومی        خرید ویلا نما کلاسیک آجری               خرید ویلا نما انگلیسی

 

  


« ایده و عوامل مهم در چیدمان و دکور آشپزخانه »


 

 

۱) مثلث کاری که در اوایل مقاله توضیح داده شده، دارای سه رأس مهم می باشد، که می بایست فواصل بین این سه نقطه را رعایت کرد، که باعث خستگی و رفت و آمد بسیار نگردد، و‌ گاها این مثلث در اشپزخانه هاب بسیار کوچک، بصورت خطی، طراحی می گردد. 

 

۲)  در صورت امکان، وجود پنجره و نورگیر در محیط آشپزخانه، یکی از نکات مثبت، طراحی می باشد، چنانچه این امکان وجود ندارد، می بایست نورپردازی مناسبی در این محیط اجرا گردد، و باید تأکید داشت، در هر دو صورت، وجود تهویه مناسب برای این مکان ضروری است.

در طراحی‌ پلان آشپزخانه، باید اصول و چیدمان وسایل مهم را رعایت کنید، برای مثال: هیچ گاه نباید اجاق گاز را در روبروی پنجره تعبیه کرد، اما وجود سینک ظرف‌شویی یکی از بهترین عنصری است که می‌توان، برای قرارگیری در روبرو یا کنار پنجره مناسب باشد، زیرا جریان هوا موجب خشک شدن فضای مرطوب سینک ظرف‌شویی و تغییر روحیه می‌شود .

 

۳) ترکیبندی رنگها، در آشپزخانه، برای روحیه و روند انجام کار بسیار تاثیرگذار است، و بهتر است، برای طراحی و دکور، بخش های داخلی ساختمان، از افراد متخصص بهره بگیرید، تا بتوان از محیط بهترین بهره را ببرید.

 

 

۴) یکی از مهمترین طراحی هایی که در  دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است، جنس کابینت‌ها، کف‌پوش و ... و مقاومتش در برابر، آتش و رطوبت است، همچنین یکی از متریالهای موجود مانند سرامیک، علاوه بر مقاومت در برابر اتش و رطوبت، می بایست حتما در برابر رفت و آمد و لغزندگی و ... رعایت شود، زیرا این گزینه ها می تواند، روند کار را مختل کند.

 

 

۵) در کنار تمامی این گزینه های ارائه داده شده، میتوان از گزینه های بهتری برای زیباسازی و جان بخشیدن به فضای ساختمان استفاده کرد، و گل و گیاه های تزئینی، می تواند یکی از این نمونه ها باشد، وجود گل‌ در فضای داخلی آشپزخانه علاوه بر آرامش روحی، موجب تهویه طبیعی فضای داخلی نیز می‌شود.

 

برای مطالعه بیشتر: 


تفاوت بازسازی و نوسازی ویلا در شمال


معامله املاک، در رهن بانک


ویلا اکازیون چیست؟


هر انچه باید برای انتقال سند ملک بدانید