همانطور که هر انسانی، نیاز به ریکاوری و تجدید قوا، از نظر جسمی و روحی و ... دارد، به همانگونه، خانه و دیگر وسایل زندگی، نیاز به تمیزی و گاها به تعمیر نیاز دارد، معمولا ساختمان ها هم، بعد از چند سال متوالی، نیاز به زیباسازی و نوسازی دارند، چون یا فرسوده شده اند، یا نیاز به تعمیرات دارند.

به سبب افزایش آمار این روند، تصمیم گرفتیم، امروز در مورد مبحث، بازسازی و نوسازی ساختمان، صحبت کنیم، این دو کلمه در ظاهر شاید، یک مفهوم داشته باشند، ولی از لحاظ روند کاری و تخصص، دو کار کاملا متفاوت، و نیازمند به افراد متخصص است.

در ابتدای امر بهتر است، با مفهوم این دو کلمه آشنا شویم، و تفاوت هایی بین، آنها را بهتر درک کنیم.

 

زیباازی ساختمان

 



مفهوم بازسازی ساختمان چیست؟ 



 

به عملیات و اقداماتی فنی گفته می شود که، در جهت جان بخشیدن و افزایش مقاومت و دوام، سازه و شالودهای ساختمان، انجام می گیرد، که به بازسازی ساختمان معروف است.

باید بیان داشت، بازسازی در بین گروه های معماری، به مرمت هم معروف است، همچنین شاید شما، بیشتر این لقب را در حوزه باستان شناسی و مرمت آثار، و بناهای تاریخی، دیده و شنیده باشید، اما بازسازی هم جزء همین گروه است، و فقط مختص ساختمان های قدیمی و تاریخی نیست، بلکه ساختمان های مدرن و جدید امروزی هم گاهأ، نیاز به تعمیر دارند.

 بازسازی چیست

 



 بازسازی ساختمان، به کدام قسمت بنا تعلق می گیرد؟



 

  • ساختار بنا

 

  • تعمیر اسکلت فرسوده و قدیمی بنا.

 

  • بازسازی جلوه ی ساختمان

 

  • تعمیر و بازگردانی دیوارها، و نما، با متریال های مشابه،  مصالح اصلی ساختمان

 

  • تعمیرات  کف، ساختمان

 

  • شناسایی و برطرف کردن، امشکلات تأسیسات ساختمان

 

از نظر حفظ زیست‌ محیطی، بازسازی، امری است که موجب می گردد، ساختمان، از نظر ایمنی و حفظ انرژی، بسیار کارآمد گردد، و همچنین می توانید، از مصالح و سیستم های جدید، در جهت ایجاد، ساختمان سازگار، با محیط زیست، و‌ مصرف انرژی کمتر، استفاده نمائید.

 

برای مطالعه بیشتر:


 ایجاد ساختمان سازگار با محیط زیست


 

امروزه، همانند قبل، نمی توان، بطور خودجوشانه، به تعمیر و بازسازی ساختمان خویش و اطرافیان پرداخت، بلکه بر اساس قوانین شهری، می بایست، برای انجام برخی از، بازسازی ها، از شهرداری کسب اجازه نموده، و مجوز دریافت نمائید.  

 

  • تخریب دیوارهای داخلی باربر، که با تخریب، مقاومت ساختمان کاهش می یابد.

 

  • جابجایی و تخریب پله ها

 

  • جابجایی و تخریب، دیوارهای پارکینگ، که منجر به نابودی پارکینگ گردد.

 

  • جابجایی قسمتهایی از ساختمان، که بر طبق قوانین حاکم بر شهرسازی، ممنوع است.

 

برای اطلاع بیشتر، باید بدانید در صورت انجام، اقدامات ذکر شده، بدون مجوز شهرداری، کارشناس این حق را داراست که، دستور به پرداخت جریمه، یا تخریب را صادر نماید. 

 

قسمت های مختلف برای بازسازی

 



 نوسازی چیست؟ 



 

نوسازی، را می توان به، تعمیر و‌ نوکردن معنی نمود، همچنین در این راستا، اقدامات، و فرآیندی که، منجر به تعویض ساختمان، یا سازه می گردد، و محصول نهایی، باعث تشکیل، ساختارهای نو، به جای ساختارهای قدیمی، می باشد، در بازسازی، تغییراتی به، ساختار کلی ساختمان وارد نمی شود، و هدف فقط، اعمال تغییرات، ایجاد نمایی نو و جدید، و در واقع زیباسازی داخلی و‌ خارجی ساختمان می باشد.

 

قابل ذکر است، نوسازی  زمانی باید قابل اجرا است که، شخص مشکلی با پلان و ساختار، ساختمان ندارد، و فقط قصد دارد، سبک و دکوراسیون داخلی و خارجی بنا را تغییر دهد، و‌ با توجه به سلیقه خود، به صورت مدرن، کلاسیک و ... در اجرا گردد.

 

نوسازی چیست

 

 لینک های پیشنهادی:


فروش ویلا نما مدرن               خرید ویلا لوکس                 خرید ویلا کلاسیک               خرید ویلای دوبلکس لاکچری


            

 



       اقدامات و راه حل های کاربردی، در نوسازی ساختمان عبارتند از: 



  

  • تغییر و اجرای سبک جدید، دکوراسیون داخلی، ساختمان

 

  • فضاسازی و ایده پردازی برای، فضاهای بدون استفاده در ساختمان

 

  • رنگ آمیزی، ایجاد گچبری، نصب کاغذ دیواری، و تغییر  دیوارهای ساختمان

 

  • تغییر پوشش، کف ساختمان

 

  • ساخت و اجرای آشپزخانه، با سبک جدید

 

  • نورپردازی و ایجاد سقف کاذب، چوب و ...

 

  • نصب سرویس بهداشتی فرنگی، وان، و... به همراه تغییر کاشی و‌ شیرآلات جدید و مدرن، در حمام و سرویس بهداشتی

 

  • نصب درب های ضد سرقت و تعویض دستگیره های، درب

 

راه حل کاربردی در نوسازی

 



تغییر دکوراسیون چیست؟



 

مفهوم تغییر دکوراسیون در ساختمانها، مختص، به تغییر کلی و اساسی، در ظاهر یک اتاق یا ساختمان است، بسیاری در هنگام انجام عملیات بازسازی و نوسازی، ترجیح می دهند، تغییر دکوراسیون هم داشته باشند، باید اطلاع داشته باشید، نوسازی، ارتباط مستقیمی با دکوراسیون داخلی دارد، و به نوعی تکمیل کننده، پروژه می باشد، اما‌ بحث نوسازی، با پروژه دکوراسیون داخلی، متفاوت است.

 

تغییر دکواسیون

 



تفاوت پروژه بازسازی و نوسازی چیست؟



 

  • پروژه بازسازی، روندی پر هزینه تر، نسبت به نوسازی، است زیرا، نیاز به تغییرات گسترده، و ساخت‌ و ساز، می باشد، و در همین حین، برای جلوگیری از جریمه، می بایست از شهرداری منطقه، مجوز دریافت کنید، اما در مراحل نوسازی، فقط  قسمت‌های داخلی ساختمان، نیازمند  تغییر و زیباسازی است.

 

  • در مراحل بازسازی، ساختمان های فرسوده، می بایست، بنا را تخریب، و از نو بنیان نمود، اما چنانچه در فکر نوسازی ساختمان، افتادید، فقط باید قسمت های مربوطه را با مشورت از یک مهندس خبره، تغییر دهید.

 

  • یکی از مهمترین عاملی که در پروژه های نوسازی و بازسازی متفاوت است، بحث زمان است، و با توجه به، میزان و نوع پروژه، زمان ها متغیر و طولانی است، ولی در پروژه نوسازی، اتمام کار، نیازمند زمان کمتری نسبت به پروژه قبلی، است.

 

قابل  توجه می باشد، برای سرعت بخشیدن و تکمیل پروژه ها، بسیاری از مراحل بازسازی و نوسازی به موازات هم و در یک روز کاری، انجام می‌شود.

 تفاوت بازسازی و نو سازی چیست

 



برای ساختمان بازسازی بهتر است یا نوسازی؟



 

   برای تصمیم گیری مطمئن، در این راستا، بهتر است قبل از هر اقدامی، به نکات زیر توجه کنید:

 

 

  • بودجه مالی، و مقدار هزینه:  در مرحله اول، میزان هزینه پرداختی، بسیار مهم‌ است، بازسازی کامل، با توجه به تورم و گرانی، کمی هزینه بر است، و چنانچه قصد، پرداخت هزینه  بالا را ندارید، توصیه می شود، فقط به نوسازی ساختمان بپردازید

 

  • دیدگاه شخص، و تصور خروجی کار، از نوع تغییر:  اگر قصد دارید، کاربری یک ساختمان یا، اتاق را تغییر دهید، می بایست، ساختمان مورد، بازسازی قرار گیرد، اما اگر دیدگاه، فقط تغییر دکوراسیون و بازسازی باشد، پیشنهاد می شود، نوسازی انجام دهید.

 

  • پرسو جو و مشورت با مهندس و کارشناسان موجود در این حوزه : در امر  بازسازی یا نوسازی، می بایست قبل از هر اقدامی، از افراد متخصص، مشورت و برآورد هزینه انجام داد، کار هرکسی نیست، بلکه باید از نیروی‌های متخصص، مشاوره‌ یا کارشناس معماری کمک دریافن نمود، و در همین راستا، شرکت های معتبر دکوراسیون داخلی و معماری، در نواخی مختلف کشور وجود دارد، و این روند را برای تمامی افراد آسان کرده است.

 


 برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران سایت ویلا دنیز تماس برقرار کنید.


 • انتقال سند ملک

ده شهر برتر جهان

ایا ملک اوقافی در شمال بخریم

اصول و قوانین حقوقی خرید و فروش ملک

ویلای سازگار با محیط زیست

 مزایا و معایب اشپزخانه جزیره در ویلاهای شمال