با سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران، همیشه همراه، سایت ویلا دنیز، امیدوارم در کنار خانواده همیشه، سلامت و شاد باشید، و بلایا از شما بدور باشه، اینبار با شما همراه شدیم، تا در مورد یک متریال کاربردی در تمامی فضاها، مخصوصا ساختمان با شما صحبت کنیم، پس همانند همیشه، ما را همراهی کنید.

 



  کفپوش ها



 

یکی از مهمترین عناصری که در ساختمان مورد استفاده است، که باید علاوه بر جنبه زیبایی، از  راحتی و مقاومت بالایی برخوردار باشد، کفپوش ها می باشند، که در انواع مختلف، با طرح و نقش های گوناگون وجود دارد، که می تواند برای  تمامی سلایق، متریال ارائه دهد.

قابل ذکر است، یکی از این نمونه های کفپوش ها از جنس چوب می باشد، که به خاطر، ارگانیک بودن، و القای حس طبیعت، و ... باعث شده، به یک متریال محبوب، در بین اکثریت مردم قرار گیرد، معمولا جنس های چوبی در بازار با نام‌های  پارکت، لمینت و ترموود معروف هستند، که در ساخت این گزینه ها، از چوب طبیعی، یا الیاف چوب فشرده شده استفاده شده است، پارکت، لمینت و ترموود رایج‌ترین متریال‌های موجود در بازار هستند، برای اطلاع بیشتر بهتر است بدانید،  کفپوش‌هایی که بطور کامل از چوب‌های جنگلی ساخته شده باشند،  پارکت و اگر از یک یا دو لایه نازک ام‌دی‌اف استفاده شده باشند، لمینت می نامند.

 

کفپوش چیست

 



 شاخصه ها و کاربرد کفپوش های لمینت



 

لمینت که در بازار به پارکت لمینت معروف است و در واقع این نوع کفپوش در لغت، به متریالی گفته می شود که، با لایه‌هایی فشرده شده از چوب و مواد دیگر تشکیل شده است، که در کارخانجات، طی عمل فرآیندسازی ، فشرده  و آماده می‌ گردند، همچنین این کفپوش در طرح ها و رنگهای متنوع وجود دارد، و جزء محبوب ترین کفپوشهای بازار است، همچنین این متریال دارای مزایا و معایبی، است که، ما به چند نمونه پرداخته ایم:

 

 + لمینت نسبت به پارکت، مقرون به صرفه تر است.

 

+  سطوح این کفپوش ها، به آسانی قابل تمیز کردن است.

 

+  دارای تنوع بالای رنگ

 

+  به سبب وجود، الیاف در ساختار، کف پوشها، به محیط زیست آسیب نمی رساند.

 

+  سطوح کفپوش، سر و‌ لغزنده نیست.

 

 + نصب سریع و‌آسان است. 

 

+  برای کاهش رطوبت، صدا و افزایش دوام، توصیه می شود، هنگام نصب لمینت، بین لایه ی کفپوش و کف زمین، یک لایه فوم و یا مواد مشابه به کار برده شود.

 

 + بعد از نصب می‌توان سریع از آن استفاده کرد.

 

 + کفپوش لمینت به دلیل عدم استفاده از چسب قابلیت جابه جایی دارد. 

 

 + از دوام بالایی برخوردار است.

 

کفپوش لمینت

 

برای مطالعه بیشتر: 


 ویلا اکازیون چیست؟

ایجاد ویلای سازگار با محیط زیست


  

 



  { کفپوش پارکت }



 

پارکت ها صفحات چوبی با ضخامت کم، و مسطحی هستند که برای پوشش سطح زمین همانند، کف منازل، ساختمان، مکان های تجاری و فروشگاه ها استفاده می شود، قابل ذکر است، کفپوش پارکت از جنس چوب درختان مختلفی ساخته می شود، و‌ به دلیل زیبایی و بافت طبیعی، از کفپوش های عام پسند و محبوب به شمار می آید.

 پارکت چیست

 



ویژگی های پارکت



 

_ کفپوشی گران قیمتی است.

 

_ نصب دشوار، و‌ سخت پارکت، و زمانبر  است.

 

_  بعد نصب این گونه کفپوشها، نباید بر روی سطوح رفت و آمدی ایجاد گردد، و نیازمند استراحت است.

 

_  پارکت نسبت به رطوبت و آب، دارای حساسیت بالایی است، و دچار تورم و خرابی می گردد. 

 

 _ پارکتها نسبت به دیگر سطوح موجود در بازار، دچار خش و آسیب می شوند، و در سالهای متوالی، نیازمند به لاک و ساب می باشند.

 

 _ در هنگام تمیزی سطوح پارکت، باید دقت کافی به خرج دهید، و از مواد خاصی استفاده کنید. 

 

_ پارکتها از تنوع در طرح و رنگ برخوردار نیستند، اما طبیعی بودن متریال، بسیار زیبا و چشم گیر است.       

 

 



  { کفپوش سرامیک }



 

سرامیک یکی از رایج ترین، و مقاوم ترین کفپوش های موجود در بازار است که، با استفاده از آن می توان، کف، تمام قسمت های ساختمان را پوشش داد، کفپوش سرامیک، به سبب دوام بالا، مورد استفاده، در آشپزخانه، حمام، اتاق خواب، راهروها، سالن و … می باشد.

قابل ذکر است، سرامیک از نظر ساختار، جزء خانواده کاشی‌ ها به حساب می آید،  که به عنوان کفپوش و یا برای، پوشش نما و دیوار‌های داخلی، ساختمان مورد استفاده‌، قرار می گیرد، کفپوش‌های سرامیکی، در طرح های مختلف، و به دو صورت مات و براق وجود دارد، و همچنین جزء متریالهایی است که، نسبت به مقاومت و کارائیش، از قیمت مناسبی، نسبت به دیگر انواع کفپوش ها، برخوردار است.

 

سرامیک چیست

 



 مزایا و معایب کفپوش سرامیک



 

* مقاومت و تاریخ انتقضای بالایی دارند.

 

 

* مقاوم در برابر رطوبت و حرارت، می باشند.

 

* آلودگی بسیار آسان و سریع تمیز می گردد.


* مقاوم‌ در برابر آتش و حرارت هستند.


 

* سطوح کفپوش سرامیک، محیطی برای تجمع آلودگی نمی باشد، و باعث آلرژی و حساسیت نمی گردد.

 

 

* به علت سختی سطح سرامیک،  ممکن است برای ایستادن افراد، در طولانی مدت، مناسب نباشد.

 

 کاربرد انواع سرامیک و مزایا و معایب ان

 



  تفاوت انواع کفپوش ها



 

_ یکی از مهم‌ترین تفاوتهایی که بین کفپوشها وجود دارد، مربوط به شیوه و زمان نصب است، نصب پارکت، لمینت بسیار آسانتر از، نصب سرامیک است و به افراد متخصص نیاز ندارد اما برای نصب و اجرای سرامیک، نیاز به افراد متخصص و  ماهر  است.

 

_ اگر بخواهیم کفپوش ها را از نظر قیمت بررسی کنیم، باید بیان داشت، در بین این گزینه های ذکر شده کفپوش پارکت گران‌تر از مابقی متریالها می باشد، اماکفپوش لمینت دارای تنوع قیمتی بیشتری است، و اجرت نصب هم در مقایسه با سرامیک به صرفه تر است.

 

_ ظاهر و زیبایی کفپوش ها، بستگی به سلیقه و دکوراسیون داخلی ساختمان بستگی دارد، اما به  کفپوشهای چوبی، به دلیل ظاهر و رنگشان، زیبایی و جلوه خاصی را به محیط عرضه می کنند، و همچنین در بازار موجود، لمینت از تنوع در طرح و رنگ بالایی برخوردار است.

 

_ کفپوش های سرامیک، پارکت و‌ لمینت دارای مقاومت و دوام بالایی هستند، اما در مقایسه و تجربیات موجود، دوام و ماندگاری سرامیک بیشتر است.

 

_ یکی از مهمترین ویژگی هایی که در کفپوش های چوبی و سرامیکی وجود دارد، مسئله عایق صدا بودن است، قابل ذکر است، پارکت و لمینت می‌تواند صدای مزاحم محیطهای بیرون را حذف کند، و به همین خاطر، در هنگام خرید و نصب بسیار دقت کنید.

 

_ چنانچه برای خانه هایی که، ساکنینشان افراد مسن هستند، حتما باید به مسئله لغزندگی و ‌سر بودن کفپوش ها دقت کنید، همچنین طبع سرد سرامیک می تواند باعث دردهای مفاصلی شود، پس توصیه می کنم قبل خرید، حتما به این نکات توجه کنید.

 

تفاوت کفپوشها

 



 کدام یک از کفپوش های مناسب تر هستند؟



 

در کلام آخر باید بیام داشت، قبل از انتخاب کفپوش برای خانه، به ظاهر کفپوش، عملکرد آن، شیوه نگهداری، میزان رفت و آمد روی آن، میزان مقاومت آن و در نهایت میزان بودجه خود توجه کنید،  اما با توجه به دیدگاه طراحان داخلی و مشاوران، همواره توصیه می‌شود، که اگر زیبایی محیط برایتان در اولویت است، بخش‌هایی که تحت رطوبت هستند از سرامیک، و مابقی سطوح از پارکت یا لمینت کفپوش شود.

 

کفپوش مناسب کدام است

 

 

لینک های پیشنهادی سایت ویلا دنیز   


  خرید ویلا نما سنگی          خرید ویلا دوبلکس با معماری متفاوت در شمال               خرید ویلا فول فرنیش


                  خرید ویلا نو ساز                              خرید ویلا لاکچری                    فروش ویلا مبله