فیلبند کجاست و خرید ویلا در آن

 

مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی علاوه بر سواحل نیلگون خزر و جنگل های انبوه با درختان و پوشش گیاهی سرسبز دارای ییلاق های بسیار زیبا می باشد، فیلبند در ارتفاعات چلاو قرار دارد، در این مقاله به معرفی فیلبند می پردازیم، با ما همراه باشید.

شهرستان آمل اولین شهر از سمت تهران می باشد، ییلاق چلاو و روستاهای اطراف آن، جزو ییلاق های آمل محسوب شده و هم چنین در فاصله ی 57 کیلومتری از آمل قرار دارند، سنگچال، چمه بن، پاشا کلا، لهاش، تیار و... از روستاهای این منطقه می باشد، یکی از این روستا فیلبند می باشد، که از زیباترین روستای مرتفع و با طبیعت بکر و در ارتفاعات کوهپایه ای و... می باشد.

روستای فیلبند، اخرین روستای چلاو می باشد، و همچنین این روستا در 57 کیلومتری شهر آمل قرار دارد، و مسیر دسترسی به این روستا از طریق جاده هراز امکان پذیر می باشد، فاصله ی تهران تا فیلبند حدود 170 کیلومتر می باشد، پس از گذر شهر رودهن، رسیدن به مسیر جاده هراز، باید به سمت جنگل الیمستان حرکت کنید، و سپس به روستای پرن به مسیر فرعی جاده فیلبند وارد می شوید، در ابتدای این جاده کوهستانی و جنگلی به روستای پاشا کلا خواهید رسید، و در ادامه از روستای سنگچال باید بگذرید، تا به فیلبند برسید.

 

فیلبند کجاست

 

فواصل شهرها تا فیلبند؛

  • محمودآباد تا فیلبند؛ 80 کیلومتر
  • بابلسر تا فیلبند؛ 95 کیلومتر
  • ساری تا فیلبند؛ 126 کیلومتر
  • نور تا فیلبند؛ 104 کیلومتر
  • شیرگاه تا فیلبند؛ 124 کیلومتر

 

روستای فیلبند دارای طبیعت بکر می باشد، که در نیمی از سال با ابرها احاطه شده است، دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می شود، و ناگفته نماند طلوع و غروب زیبای خورشید زیباترین منظره را به وجود می آورد، و در فصول گرم سال، روستای فیلبند از آب و هوای عالی و طبیعت مطبوع برخوردار می باشد، که به همین دلیل توریست و گردشگران بسیاری در این زمان به این منطقه سفر می کنند، فیلبند با نام بام شرقی مازندران نیز شناخته می شود، زیرا با ارتفاعی در حدود 2300 متر از سطح دریا، بلندترین روستای استان مازندران می باشد.

 بهترین زمان برای سفر به فیلبند، فصل های بهار و تابستان می باشد، زیرا روستای فیلبند در فصل های مختلف دارای آب و هوای متنوعی می باشد، برای مثال در فصل بهار یک روز ممکن است؛ آفتابی روز دیگر بارانی، تگرگ و حتی برف را با فواصل کوتاه در فیلبند ببینید، زیرا فیلبند سرزمین چهار فصل می باشد.

 

بیشتر بخوانید؛ آشنایی با مزایا و معایب ویلاهای جنگلی و ساحلی

همچنین آب و هوای روستای فیلبند در تابستان بسیار لطیف و گرم و مطبوع می باشد، و حتی در روز، هوا خنک و شب های تابستان؛ هوای این منطقه سرد می باشد، باید بدانید که در فصل زمستان به دلیل سرما و برف زیاد، اقامت در این منطقه سخت می باشد، زیرا از اوایل پاییز سرما در فیلبند آغاز خواهد شد، و با رسیدن زمستان همه جا از برف پوشیده می شود.

 

فیلبند کجاست

 

4 دلیل سفر به فیلبند؛

  • داشتن آب و هوای خنک و سرد در تابستان
  • بازدید از روستاهای اطراف فیلبند و همچنین دشت های سرسبز فیلبند
  • تماشای پدیده اقیانوس ابر 
  • تجربه ی بودن در کلبه های چوبی
  • و....

برای اقامت موقت در فیلبند گزینه های محدودی دارید، زیرا این روستا دارای هتل و مهمان خانه نمی باشد، و به دلیل حجم بالای مسافران، بهترین گزینه، رزرو و اقامت در خانه های روستایی می باشد، و کلبه های موجود در فیلبند یکی از گزینه های فوق العاده برای رزرو می باشد، برای اجاره ی کلبه ها در روستای فیلبند، می توانید به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنتی، رزرو کلبه را در فیلبند انجام دهید.

چنانچه آب و هوای این منطقه قابل پیش بینی نمی باشد، در هنگام سفر به این منطقه باید تجهیزات کامل به همراه داشته باشید، پانچو، کفش مناسب، پاور بانک، دوربین عکاسی، دارو های ضروری، لباس های گرم و.... باید متناسب با هر فصل لوازم ضروری و مهم را به همراه داشته باشید، تا بتوانید با خیال آسوده از زیبایی های فیلبند لذت ببرید، باید بدانید بهترین زمان برای سفر به فیلبند در فصل بهار می باشد، تا بتوانید اقیانوس ابرها را مشاهده کنید، این ابرها مانند مه اطراف این منطقه را احاطه کرده است، و زمانی که به این منطقه ی زیبای فیلبند برسید، ابرها را در زیر پای خود احساس می کنید، این طبیعت یک زیبایی وصف نشدنی می باشد، تا جایی که روزهای بسیاری در این منطقه بگذرانید، از تماشای طبیعت آن سیر نخواهید شد.

 

جاذبه های گردشگری فیلبند؛

چشمه لار؛ آب آشامیدنی و مصرفی این روستا از چمشه های بزرگ و کوچک فیلبند تامین می شود، یکی از چشمه های این روستا که دارای مواد معدنی و خواص درمانی برای استخوان و کلیه می باشد، چشمه لار می باشد.

امام زاده قاسم؛ امام زاده با گنبد سفید رنگ در ارتفاعات کوه قرار دارد، برای رسیدن به امام زاده قاسم باید کوهنوردی کنید، و از لحاظ بدنی باید توانایی بالایی داشته باشید.

امام زاده یحیی؛ امام زاده یحیی یک زیارتگاه کوچک و دارای گنبد سبز رنگ در ورودی روستای فیلبند واقع شده است.

جنگل سنگچال؛ مسیر روستای سنگچال، بخش زیبایی از فیلبند می باشد، جنگل سنگچال از زیباترین جنگل شمال کشور می باشد، سنگچال با فیلبند 7 کیلومتر فاصله دارد، و دارای آب و هوای خنک و مطبوع می باشد، و نیز برای جنگل نوردی زیباترین منطقه به شمار می آید.

بیشتر بخوانید؛ انواع ویلا در شمال از نظر ساخت

 

فیلبند کجاست

 

قابل ذکر می باشد، که ملک و ویلا در همه ی منطقه های شمال کشور روزانه در حال پیشرفت می باشد، و صنعت ساخت و ساز و خرید و فروش ویلا و ملک در شمال بسیار پیشرفت کرده است، اگر قصد سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال دارید، می توانید به مجموعه دنیز مراجعه کنید، تا فایل های متفاوت بر اساس خواسته ی خود مشاهده کنید، اگر به دنبال خرید ویلا کوهستانی هستید، منطقه معرفی شده در متن فوق می تواند بهترین لوکیشن برای انتخاب باشد، در ییلاق های همچون؛ چلاو، سنگچال، فیلبند، پلور و.... انواع ساختمان در سازه، متراژ متفاوت وجود دارد، کافیست تصمیم بگیرید، در کدام منطقه و سبک ویلایی قصد خرید دارید، اگر به دنبال مشاوره در هر زمینه ای هستید، کافیست به مشاوران مجرب ویلا دنیز مراجعه کنید، برای تماس با مدیریت و مجموعه ی معتبر دنیز کافیست به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 


لینک های پیشنهادی سایت ویلا دنیز   

 

 خرید ویلا نما سنگی     

      خرید ویلا فول فرنیش

    فروش ویلا مبله