زمانی که به جست و جوی خرید ویلا در شمال می پردازید، با گزینه های مختلفی مواجه می شوید، که هر کدام از نظر سازه، موقعیت جغرافیایی و امکانات با دیگری متفاوت می باشد. ویلاها در شمال از نظر سازه و نمای ظاهری و داخلی، به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

در ادامه به توضیح کاملِ هر کدام از این نوع سازه ها می پردازیم:

ویلا فلت:

فلت در لغت به معنای همکف و هم سطح شناخته می‌شود و در مبحث ساختمان سازی به قسمتی از طبقه ساختمان که از دیگر طبقات ارتفاع کمتری دارد فلت گفته می‌شود. معمولا به خانه هایی که با اختلاف سطح حداقل یک متر از زمین ساخته می شوند. و در مجموع بدون اختلاف سطح هستند، به آن ویلا همکف و یا ویلا فلت می گویند. ویلاهای همکف در یک طبقه و دارای یک سقف می باشند و بیشتر با بنای 80 تا 150 متری دو یا سه خواب در شمال دیده می شوند. این نوع ویلا معمولا در مجموعه ارزان ترین ویلاها در شمال، قرار می گیرند. زیرا در ساخت آن، از ستون و آرماتور استفاده نمی شود. درنتیجه هزینه کمتری را شامل می شود. ویلاهای فلت حداقل باید اختلاف سطح یک متری را، به دلیل رطوبتی بودن زمین های شمال، داشته باشند. تا به وسایلتان آسیبی نرسد. این ویلاها را عموما در خانه باغ ها یا مکان هایی که ویو سرسبزی کمتری دارند، ساخته می شود.

ویلا فلت 

بیشتر بخوانید: آشنایی با ویژگی های باغ، باغچه و یا باغ ویلا

 

ویلا دوبلکس:

آنچه در تعریف ویلاهای دوبلکس مطرح می‌شود این است که ممکن است برای دسترسی به بخشی از قسمت‌های ویلا نیاز به عوض کردن طبقه‌ها باشد، در واقع هر آنچه در ویلا وجود دارد در یک سطح قرار نگرفته و برخی بخش‌ها در دیگر طبقات جای خوش کرده‌اند.
پله به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از این ویلاها به شدت مورد توجه طراحان است و اغلب تلاش می‌کنند پلکانی طراحی نمایند که ویلا را زیبا و متفاوت جلوه دهد، برخی‌ها راه پله‌های گرد را ترجیح می‌دهند و عده‌ای نمونه‌های سه طرفه، مارپیچ و یا نیم‌دایره را زیباتر می‌دانند. البته انتخاب نوع راه پله تنها وابسته به سلیقه افراد نیست و مواردی از قبیل مساحت زمین هم در تصیم نهایی برای چگونگی احداث پلکان دخیل است.
در طراحی ویلای دوبلکس معمولا از طبقه اول به عنوان نشیمنگاه ، حال و پذیرایی استفاده می شود که با گنجره های بزرگ و قدی نور به داخل خانه می تابد.و در طبقه دوم نیز اتاق های خواب ، سالن استخر یا بازی، سرویس های بهداشتی و حمام قرار گرفته است. با این عمل فضای شلوغ و فضای خلوت ساختمان از یکدیگر مجزا خواهد شد. حال بسته به نوع متراژ یک اتاق کوچک و سرویس بهداشتی در طبقه اول درنظر می گیرند تا افراد مسن برای بالا رفتن از پله ها دغدغه نداشته باشند. اگر
ویلا دوبلکس استخردار باشد، سالن استخر یا جکوزی را یا بیرون حیاط یا در داخل ساختمان تعبیه می کنند. سقف آن معمولا شیب دار می باشد، تا خانه از باران بی امان شمال، در امان بماند.

دوبلکس 

بیشترد: اقدامات لازم برای اخذ سند مالکیت ویلا

 

 

ویلا تریبلکس:

تریبلکس همان طور که از نامش پیداست به 3 بخش اشاره دارد و در ساختمان سازی به ویلاها یا ساختمان‌هایی که در 3 طبقه اعمال شده‌اند، اطلاق می‌گردد. ویلای تریبلکس امروزه به ویلاهای مدرن با ارتفاع بیشتر نسبت به ویلاهای فلت و دوبلکس ساخته و شناخته می‌شوند. پس متوجه شده ایم، طراحی خانه تریبلکس به صورت سه طبقه است. یعنی داخل یک واحد سه طبقه طراحی شده است، و این سه طبقه با پله به یکدیگر متصل می شود. در ویلاهای تریبلکس به دلیل ارتفاع بیشتر می توان چشم انداز و منظره های بیرون را بهتر مشاهده کرد و ساعت ها از دیدن جنگل و دریا لذت برد. این ویلا جزء گران ترین ویلاهای شمال می باشد. زیرا متریال های بکار گرفته در آن از سایر سازه ها بیشتر است. اکثر ویلاهای تریبلکس در شمال دارای روف گاردن بی نظیر است و حتی قابلیت اجراهای روف گاردن را دارد. روف گاردن یا همان سقف سبز بر روی تراس یا پشت بام خانه ها ایجاد می شود. که در شمال علاوه بر اینکه ویو بینظیری به طبیعت خواهید داشت، امکاناتی از قبیل الاچیق، باربیکیو، مبلمان باغی و... دارد. حتی شما می توانید در آنجا باغچه ی کوچکی را احداث کنید و به کشت محصولات باغی بپردازید!

تریبلکس 

بیشتر بخانید: آیا خرید ویلا در شمال اقتصادی می باشد؟

 

ویلا نیم پیلوت:

نمای داخلی ویلای نیم پیلوت که همان ویلا نیم دوبلکس نیز شناخته می‌شود به شرح زیر است.

نمای ساختمان را از رو به رو که می‌بینیم دو اختلاف در چپ و راست ساختمان می‌بینیم، سمتی که ارتفاع بلندتری دارد معمولا روی پارکینگ مسقف اعمال شده و اتاق خواب را شامل می‌شود. طراحی و نمای داخلی ویلای نیم پیلوت جوری است که وقتی وارد می‌شوید سالن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی را در این قسمت که همکف است می‌بینیم، سپس با پله‌ای که در گوشه سالن قرار دارد به طبقه نیم که معمولا اتاق خواب، نشیمن سرویس قرار دارد مواجه می‌شویم.

مجموعا در طراحی ویلا نیم پیلوت برای ایجاد فضایی مثل اتاق خواب مستر، پارکینگ اختصاصی، انبار یا موتورخانه با ایجاد یک اختلاف سطح نیم طبقه ای فراهم می شود. و علاوه بر آن نمای داخلی ویلا نیز زیباتر می شود.در ویلاهای نیم پیلوت طراح ساختمان ، اتاق خواب را در سطحی بالاتر طراحی می کند و برای ورود به اتاق خواب پله ی چوبی در نظر گرفته می شود ، که بر شیک تر شدن نمای داخلی کمک می کند. با توجه به ایجاد اختلاف سطح در طراحی داخلی ویلاهای نیم پیلوت می توان آن را زیرمجموعه ای از طراحی های دوبلکس و نیم دوبلکس در نظر گرفت. این ویلاها معمولا در زمین هایی با متراژ کم احداث می کنند. تا بهینه ترین و کاربردی ترین فضا را داشته باشند، همچنین با اینکار قیمت خرید کمتری را به خود اختصاص می دهد.

نیم پیلوت 

بیشتر بخوانید: نکات و موارد مهم در خرید ویلا


 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال برای ساخت ویلا هستید، مشاوران حرفه ای و متخصص املاک دنیز ویلا ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. املاک البرز ویلا با داشتن فایل های متنوعی از ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا تریبلکس، ویلا فلت و... در شمال با هر متراژ ، قیمت و امکانات طبق خواسته تان، در خدمت شما متقاضیان گرامی می باشد.برای اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا بر روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید تا سریعا به مشاوران ما ارتباط پیدا کنید.