چگونگی بازسازی ویلای قدیمی در شمال



 

گاهی اوقات، زمانی که به دنبال ویلایی در شمال هستید، ممکن است، با یک ویلای قدیمی اما در یک لوکیشن عالی روبرو شوید، و برای خرید آن دودل شوید، زیرا سکونت در ویلاهای قدیمی کمی سخت می باشد، زیرا ویلاهای نوساز بسیار شیک و لاکچری، در شمال وجود دارد، از این سوی ما به شما عزیزان خرید ویلا قدیمی، در صورتی که می توانید اقدام به بازسازی آن نمایید، پیشنهاد می کنیم، که در این مقاله قصد داریم، درباره ی چگونگی بازسازی ویلاهای قدیمی در شمال بپردازیم، تا تجربه ی زندگی در ویلایی که مطابق خواسته ی خودتان می باشد، را داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

 

بازسازی ویلا قدیمی

 

زمانی که شما، ویلایی را به صورت اساسی و اصولی بازسازی کنید، در واقع ارزش ویلای شما، چندین برابر می شود، و بعد از بازسازی، می توانید حس و حال جدیدی را تجربه کنید، زیرا زمانی که شما ویلایی خود را مشاهده می کنید، می توانید نوع سلیقه و خواسته ایی که داشته اید، و آن را انجام داده اید، را مشاهده و لذت ببرید، امروزه طراحی اکثر ویلاها به صورت مدرن می باشد، و زمانی که از قدمت یک ویلا می گذرد، در واقع طراحی و ساخت ویلا، قدیمی و دموده می شود، از این سوی می توان اقدام به بازسازی نمود، تا زندگی در یک ویلای بازسازی شده و جدید را تجربه کنید، در ابتدا باید به سراغ یک معمار بروید، تا در زمینه ی تغییر و تحول در طراحی ساختمان و... شما را راهنمایی و کمک کنند.

نوسازی و یا بازسازی ساختمان، باعث می‌ شوند بافت قدیمی ویلاها، به سبک ساختمان‌ های امروزی، تغییر پیدا کند و زیباتر شود، در واقع شما در طی بازسازی ساختمان، می توانید به سبک مدرن و کلاسیک، اقدام به اجرای عملیات بازسازی نمایید.

 

بازسازی به چه معناست؟

بازسازی در واقع به انجام  عملیات و اقداماتی فنی گفته می شود که، در جهت افزایش مقاومت و دوام سازه ی ساختمان، انجام می گیرد، گفته می شود، که در بخش هایی مانند زیر اجرا می شود؛

  1. ساختار بنا
  2. بازسازی نمای ساختمان
  3. تعمیر و بازگردانی دیوارها، سقف و کف ساختمان و...
  4. برطرف کردن مشکلات تأسیسات ساختمان
  5. و....

 

بازسازی ویلاهای قدیمی

 



مراحل بازسازی ویلای قدیمی در شمال



 

مرحله اول؛ در ابتدا باید اطلاعات زیادی قبل از اقدام به بازسازی بدست آورید، پس قبل از شروع بازسازی اطلاعات کاملی از؛ سلامت ستون و دیوارها، لوله کشی و سیم کشی و... داشته باشید، و با معمارتان تمامی این موضوعات را درمیان بگذارید، تا بتوانید به صورت اصولی اقدام به بازسازی نمایید، یکی از مواردی که حتما باید آن را بررسی کنید، رطوبت ساختمان می باشد، زیرا  رطوبت باعث می شود، تاسیسات و لوله ها و کابینت آشپزخانه ها  و... دچار پوسیدگی شود، بنابراین بهتر است، در شهرهای شمالی از مصالح مقاوم تری استفاده کنید.

 

مرحله دوم؛ در مرحله اول باید مقاومت و استحکام ساختمان را مورد بررسی قرار دهید، در این مرحله باید، استارت کار اجرای را شروع کنید، و باید اقدام به رنگ کردن دیوارها، تعویض درب‌ ها، عوض کردن کفپوش‌ ها، تغییر کابینت‌ ها، نصب قفسه‌ های جدید، نصب لوستر های جدید و... طبق طراحی جدید، تمامی این امکانات را اجرا کنید.

 

مرحله سوم؛ در این مرحله باید، تاسیسات سرمایی و گرمایی همچون؛ گرمایش از کف، شوفاژ، کولر اسپلیت و لوله کشی و... را مورد بررسی قرار دهید، و در صورت نیاز اقدام به تعویض آنان نمایید.

 

بازسازی ویلا قدیمی در شمال

 

مرحله چهارم؛ در این مرحله باید، به طراحی داخلی ویلا توجه کنید، در واقع باید به اجرای امکاناتی اعم از؛ کاغذ دیواری، کف پوش، آیینه کاری، سقف کناف، نور پردازی، طراحی آشپرخانه ای مدرن با کابینت و شیرآلات و... بپردازید، و طبق طراحی داخلی، رنگ و نوع تجهیزات را انتخاب کنید.

 

مرحله پنجم؛ نور پردازی، محوطه سازی، کاشت گل و گیاه ،نصب آلاچیق در حیاط و... در ویلاهای امروزی از این المان ها  برای زبیاتر شدن ویلا، بکار گرفته می شود، اگر افراد اقدام به خرید ویلا در شمال نمایند، تمامی این عوامل را مورد بررسی قرار می دهند، ایده های زیادی برای زیباتر شدن ویلای شما وجود دارد، برای مثال می توانید؛ از آلاچیق، آبنما، نصب تابلو های هنری که دارای طرح های مفهمومی و مدرن می باشند، و نیز می توانید در میان باغچه ها از چراغ های ایستاده و یا از لامپ های دیواری استفاده کنید، همچنین یکی از ایده های کم هزینه، استفاده از سنگ ریزه در کف ویلا می باشد، این یک ایده بسیار زیبا و شیک می باشد، و حتی می توانید شما برای زیبا سازی ویلای خود، از تعبیه مبلمان اسپرت در محوطه ی ویلا، در رئوف گاردن، در تراس و... استفاده کنید، تمامی این المان ها، نقش بسزایی در زیباتر شدن ویلایتان دارد.

 

 

 عواملی که باید در هنگام بازسازی به آن توجه کنید؛

  • میزان هزینه پرداختی، بسیار مهم‌ است، پس مقدار بودجه ی خود را مشخص کنید.
  • در امر بازسازی، می بایست قبل از هر اقدامی، از افراد متخصص، مهندسین و... مشورت بگیرید.
  • کدام از بخش ساختمان را باید بازسازی کنید، مثلا اتاق و یا کل ساختمان و یا نمای ساختمان و... را باید مشخص کنید.
  • هزینه مصرفی را نیز باید برآورد کنید.
  • موردی که در بازسازی ویلای قدیمی بسیار اهمیت دارد، مدیریت زمان است.
  • عدم نیاز به مجوزهای ساخت و تغییر کاربری زمین برای بازسازی ویلا، یکی از مزایای بازسازی ویلا می باشد.
  • و....

 

بازسازی ویلای قدیمی در شمال

 

در کلام آخر می توان گفت که همانطور که هر انسانی، نیاز به ریکاوری و... دارد، خانه و دیگر وسایل زندگی، نیاز به تغییر و گاها به تعمیر نیاز دارد، با کمی خلاقیت می توانید ایده های بسیاری برای زیباتر شدن ویلای خود استفاده کنید، کافیست به صورت اصولی و با همکاری معماران و مهندسین، یک ویلای زیبایی را به وجود آورید، برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران سایت ویلا دنیز تماس برقرار کنید، تا در هر زمینه ای اعم از؛ خرید زمین در شمال، خرید ویلا نوساز و خرید ویلا اقساطی و.... مشاوره بگیرید.

 



 مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز


 


 

 

چگونه مانند یک متخصص ویلای شمال خود را اکسسوریز کنیم

فونداسیون چیست

هشت نکته برای خرید مبلمان فضای باز برای ویلا

فناوری خانه هوشمند چیست و کاربرد آن در ویلا چیست

نکات مهم خرید زمین هکتاری در شمال که باید بدانید