همانطور که اطلاع دارید، نظم و چیدمان ارتباط مستقیمی با روح و روان انسان ها دارد، زیرا تغییرات و دکوراسیون داخلی ویلا، منزل و ... در ایجاد انرژی مثبت و یا کارائی افراد تأثیرگذار است، و از این رو، بسیاری از افراد، بطور مداوم برای ایجاد تنوع و دور بودن از یکنواختی، افسردگی، درگیری های ذهنی، و ... به تغییر دکوراسیون، تعویض وسایل منزل می پردازند.

از دیگر موضوعاتی که همواره در طول روز، بسیار حائز اهمیت است، تمیزکاری و مرتب نگه داشتن محیط زندگی، کار، و ... است، یکی از مهمترین مزیتی که در این امر وجود دارد مربوط به کنترل استرس می باشد، که طبق گفته ی پژوهشگران و مرکز روانشناسی، شلوغ بودن فضای زندگی و محیط کار، بر کارائی و سیستم مغزی انسان رابطه مستقیم دارد، می تواند بصورت ناخودآگاه، به افراد تشویش و استرس تزریق کند، از این رو مجموعه ویلا دنیز، در این مقاله، سعی دارد برای راحتی و آسایش هر چه بهتر شما کاربران، به این موضوع بپردازد، در ادامه با چند روش مهم، برای تمیز کاری و مرتب بودن بهتر محیط آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

 نظافت خانه

 

  :: مطالعه بیشتر :: 


لاندری روم در ویلا چیست؟

کلوزت روم چیست؟ واک این کلوزت یا اتاق کمد

کدام کفپوش برای ویلا؟پارکت، لمینیت یا سرامیک


  

۱) افرادی که مشغله کاری دارند، و زمان های زیادی بیرون از خانه کار می کنند، برای اینکه به زندگی و نظافت خانه خود رسیدگی کنند، توصیه می شود به صورت تدریجی به امور منزل رسیدگی کنند، و روزانه قسمتی از فضای منزل را تمیز کنند، تا کارهای خانه به آخر هفته و زمان رسیدگی موکول نگردد، زیرا تعطیلات آخر هفته می تواند زمان مناسبی برای استراحت و گذراندن ا‌وقات فراغت در کنار خانواده باشد. 

 

 

۲) برای نظافت و رسیدگی به من منزل باید زمان یک برنامه و‌ زمان بندی درست داشته باشید، زیرا با این روش می توانید برای هر کارتان وقت گذاشته و به همه امور خود رسیدگی کنید، و‌ در انتها به یک رضایت کامل برسید.

 

 

۳) بسیاری از افراد، روزهای تعطیل در ایام هفته، و ماه را بر خلاف دیگرانی که به تفریح می پردازند به تمیزکاری اختصاص می دهند، و چنانچه چنین برنامه ریزی هایی که می کنید، توصیه می شود برای رسیدگی بهتر و انجام کار در زمان مشخص، غذاهای خود را در روزهای قبل تهیه کنید، تا دیگر دچار دردسر و اتلاف وقت نگردید. 

 

۴) یکی از نکاتی که برای یک خانه تکانی سریع کمک کننده می باشد، جمع کردن وسایل اضافه و غیر قابل مصرف می باشد زیرا با خروج وسایل اضافه مانند: ظروف و وسایل شکسته، البسه های قدیمی، دکوریجات بزرگ و جاگیر و... می توان فضا را بازتر و محیط را در زمان سریع تر تمیز نمود.

 

۵) یکی از روش هایی که اغلب افراد برای خانه تکانی یا روند زندگی شخصی خود انجام می دهند، برنامه ریزی و ثبت روزانه می باشد، این روش می تواند در نظافت خانه هم انجام گیرد، زیرا با این روش، کارها اولویت بندی می گردند، و بعد از انجام هر کار، می توان لیست کارهای دیگر را بررسی و انجام داد، قابل ذکر است با این روش برخی از کارها از مشکل به آسان لیست گذاری می گردد، زیرا در انتهای تمیز کاری توان و انرژی شخص کمتر می گردد، و این روندی مناسب می باشد.

 

۶) نظافت روزانه منزل می توان یک برنامه منظم در هر زندگی همانند انجام کارهای شخصی، که روزانه به یک روند ثابت قرار گرفته انجام گیرد، فقط کافی است هر شخص طبق برنامه ریزی دقیق تکرار شود، و قابل ذکر است این برنامه ریزی ها برای هر خانواده ای متفاوت می باشد، از این رو برای اینکه یک آگاهی لازم از این روند داشته باشید، سایت یک نوع لیست آماده برای اطلاعات بیشتر شما کاربران در اختیار شما قرار داده: 

 

* دو یا سه برنامه برای نظافت ماهانه خود در نظر بگیرید.

* چنانچه بخواهید نظافت روزانه خود تنظیم کنید، توصیه می شود طبق زمان ۳۰ دقیقه ثبت کنید.

* کارهایی که برنامه ریزی کرده اید در انجام آن سخت گیری نکنید، تا به خود ضرر جسمی نرسانید. 

* کارهای تمیزکاری منزل می تواند هفتگی و روزانه باشد، اما خانه تکانی کامل منزل، بصورت ماهانه و سالانه می باشد، و اغلب بین این دو، وقفه هایی وجود دارد.

* برای ترویج در انجام کارهای منزل، به خود انگیزه و روحیه دهید. 

 

۷) برای انجام کارهای منزل، می توانید از دیگر اعضای خانواده کمک بگیرید و کارها را بین خودتان تقسیم بندی کنید، با این روش به سرعت خانه تکانی انجام می گیرد و اینکه مسئولیت پذیری و همکاری را به کودکان خود آموزش می دهید، و قابل ذکر است چنانچه تمامی اعضای خانواده با یکدیگر مشارکت می کنند، باعث علاقه و انگیزه در اعضا می گردد، و می تواند کمک کننده باشد تا در طول روز، بیشتر به نظافت و تمیزی محیط اهمیت دهند.

 

۸) هر شخصی برای تقویت روحیه، و تشکر از محبت و کمک های انجام شده در طول روز، نیازمند شنیدن تشکر است، از این رو اولین شخصی که می تواند به حال خوب خود کمک کند، خود فرد است، همچنین روانشناسان یکی از این روش ها را محبت کردن و مهمان کردن خود به یک حال خوب، از طریق: یک پیاده روی، نوشیدن یک چای دلپذیر، خلوت کردن در بالکن و دیدن مناظر اطراف، و ... باشد، که بسیار تأثیرگذار در کسب انرژی مثبت می باشد.

 

نکات مهم خانه داری

 

•• لینک پیشنهادی •• 


خرید ویلا حیاط دار

خرید ویلا مدرن

خرید برج ساحلی


 

 در انتهای مقاله و با توجه به ادامه مطلب باید اشاره داشت، همانطور که خانه تکانی منزل، محل کار، و‌... از اهمیت بالایی برخوردار است، به طبع آرامش روح و روان، و خانه تکانی ذهنی از اولویت های کالبد انسانی است، زیرا ذهن هر انسان بازتاب دهنده اخلاق و رفتار اوست، و بنابرایت نشاط و سلامتی فکر می تواند، شرایط و‌محیط زندگی را مناسب و مطلوب نماید، و همچنین باید به این نکته مهم اشاره داشت، تطبیق و سازگاری با محیط و شرایط حاکم بر زندگی، یکی از روش های دعوت آرامش می باشد، زیرا گاهی اوقات، نمی توان محیط، اطرافیان، شرایط و ... را تغییر داد، اما می توان آن‌ را سازگارتر نمود، و با صبر و حوصله، به ساحل امن آرامش رسید، و همواره توصیه می شود برای  تقویت روح و جسمی قوی، همواره ورزش، تغذیه مناسب، بخشش اطرافیان، محبت کردن و ... را فراموش نکنید، همچنین قابل ذکر است چنانچه در حوزه مسکن قصد سرمایه گذاری در زمینه خرید ویلا، زمین و ... هستید پیشنهاد می کنم با مراجعه به لینک و فایل های موجود در سایت، از آن دیدن کنید.

 با آرزوی سلامتی و زندگی سرشار از محبت و آرامش.

 آرامش ذهن

 

" مطالعه بیشتر "


 خرید ویلا کلاسیک

خرید ویلا باغ

خرید ویلا استخردار

ویلا نقلی