برای تهاتر ویلا یا زمین با ماشین یا هر ملکی باید بدانید که...

 

  در ابتدا باید بدانید که تهاتر به چه معناست؟

تهاتر، در لغت به معنای تبادل کالا، پایاپای، به مساوات و برابر شدن، ثبت شده است، در زمان های قدیم، به عنوان مبادله کالا به کالا، بین مردم رواج یافته است، باید بدانید تهاتر انواع مختلفی دارد، در واقع آشنایی با انواع تهاتر به شما کمک می کند که، یک معامله ی اصولی و کاملا درست را انجام دهید، انواع تهاتر به صورت زیر می باشد؛

  1. تهاتر قهری
  2. تهاتر قضایی
  3. تهاتر قراردادی
  4. تهاتر ایقاعی

 

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و قیمت بالای مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، موجب شده است تا بسیاری از متقاضیان خرید ویلا در شمال، به تهاتر در ملک روی بیاورند، بدین ترتیب باید بدانید که تهاتر و یا معاوضه انواع مختلفی دارند، و به صورت زیر می باشند:

  1. تهاتر ملک با ملک
  2. تهاتر ملک با خودرو
  3. تهاتر ملک با کالا
  4. تهاتر ملک با مواد غذایی
  5. تهاتر ملک با بیت کوین
  6. تهاتر ملک با مصالح ساختمانی
  7. و....

 

برای تهاتر ویلا یا زمین با ماشین یا هر ملکی باید بدانید که

 

باید بدانید که تهاتر تا حدودی به معنای معاوضه است، اما این چنین معاوضه ایی، دارای شرایط و قوانین خاصی می باشند، که طبق قوانین و مقررات باید عمل کرد، لازم به ذکر می باشد که تهاتر با خودرو در ایران، یک نوع معامله ی محبوب در این افراد محسوب می شود، زیرا نقدینگی بسیار سریع صورت می گیرد، و باید بدانید که در تهاتر ملک با ماشین یک‌ طرف ملک و طرف دیگر خودرو است، در ادامه به شرایط و نکات مهم در خصوص تهاتر با خودرو می پردازیم؛

 

  1.   خودرو های گذر موقت، و یا فاقد پلاک ملی، قابل معاوضه نیستند.
  2. خودرو های کلاسیک و خودرو های تصادفی، و یا نیازمند به تعمیر قابل معاوضه نیستند.
  3. می بایست، زمانی که از خودرو برای معاوضه استفاده نمایید، باید مابقی مبلغ را نقد پرداخت کنید.

 

 تهاتر ملک، یکی از رایج ترین تهاترها می باشد، در واقع یکی از رایج ترین تهاترها و معاوضه هایی که این روزها در ساخت و ساز و بازار مسکن شاهد آن هستیم، تهاتر ملک با ملک می باشد، اکثر اوقات، بسیاری از سازندگان ملکی را با یک واحد آپارتمان، و یا ملک دیگر، با ارزش مالی یکسان و... با یکدیگر معاوضه می کنند، همچنین در تهاتر املاک، به این گونه است که یک ملک، با متراژ بالا با چندین ملک با متراژ پایین معاوضه می شود، همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، در هنگام معامله باید تمامی عوامل مهم مانند؛ موقعیت مکانی، ارزش زمین، مصالح بکار رفته در ساخت آن خانه، امکانات و تجهیزات، اسناد و مدارک و.... باید به صورت دقیق بررسی شوند، زیرا چنین عواملی بر قیمت ملک تاثیر می گذارد، در تهاتر همانند دیگر معاملات، باید به یک سری نکات در حوزه مستغلات آگاهی باید داشته باشید، نکات حقوقی تهاتر در ملک به صورت زیر می باشد؛

 

  • در جهت فسخ قرارداد، رضایت طرفین ضروری می باشد.
  • تهاتر ملک و یا معاوضه ملک، به یک قرارداد رسمی و قانونی نیازمند است.
  • در قرارداد معاوضه ملک، امکان فسخ بدون رضایت فرد، صورت نمی گیرد، در واقع امکان فسخ یک طرفه وجود ندارد.
  • در معامله تهاتر و یا معاوضه ملک؛ ثبت و انتقال رسمی اسناد، باید در دفاتر رسمی اسناد صورت گیرد.
  • مدارک شناسایی، وکالت نامه طرف مقابل قرارداد، باید با دقت کنترل و مورد بررسی قرار گیرد.
  • و...

 

 برای تهاتر ویلا یا زمین با ماشین یا هر ملکی باید بدانید که

 

فرق بین تهاتر با معاوضه چیست؟

زمانی که، ماهیت مورد معامله یکسان باشد، یعنی مبادله کردن تنها برای دو ملک یا مبادله کردن تنها برای دو زمین باشد؛ از معاوضه استفاده می کنند.


اما زمانی که مبادله دو دین، دارای جنس یکسانی نباشد، مانند مبادله ملک با زمین، ملک با خودرو، مبادله زمین با خودرو …. از تهاتر استفاده می شود.

 

خلاصه ایی از مقاله؛

همانطور که گفته شد، با توجه به شرایط اقتصادی، تورم، کمبود نقدینگی و... در بازار مسکن، خریداران و فروشندگان اغلب به دنبال معامله ایی با شرایط عالی هستند، یکی از گزینه هایی که می توانند از آن بهره ببرند، معاوضه و یا تهاتر می باشد، در واقع می توان از معاوضه یک آپارتمان و یا یک ویلا در شمال، و یا یک خودرو  و یا زمین مسکونی دیگر و... استفاده نمایند، در این راستا موضوع تعیین قیمت، برای معامله دارای اهمیت بسیاری می باشد، زیرا نباید هیچ کدام از طرفین معامله دچار ضرر و زیان و یا خسارت شوند، در واقع ارزش ملک باید یکسان باشد، زمانی که می خواهید تهاتر ملک و زمین و یا خودرو انجام دهید، باید بدانید که، ارزش های زمین و ملک مورد نظر پس از تعیین قیمت کارشناسی مساوی و یکسان باشد، از اصلی ترین موارد مورد توجه در تهاتر سود دو طرفه می باشد.



گزینه ی تهاتر و معاوضه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کلان شهرها و یا در شمال کشور دارند، می تواند یک فرصت فوق العاده ایی باشد، شمال کشور به دلیل پیشرفت در عرصه ساخت و ساز ویلا، توجه سرمایه گذاران بسیاری به خود جلب نموده است، افراد می توانند با خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال یک سرمایه گذاری هوشمندی انجام دهند، پیشنهاد مشاورین ویلا دنیز، به شما عزیزان خرید ویلا سند دار در شمال می باشد، زیرا چنین ویلاهایی دارای اسناد رسمی و قانونی می باشند، که علاوه بر آن دارای شرایطی بینظیر معاوضه و یا تهاتر می باشند، که شما می توانید با خرید ویلا اقساطی در شمال یک معاوضه با ملک دیگر یا خودرو و... با موافقت فروشنده در شمال معامله کنید.

 اگر در این راه نیاز به مشاوره دارید، نگران نباشید، زیرا مشاورین مجرب و حرفه ایی ویلا دنیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، برای دسترسی و ارتباط مستقیم با مجموعه ی دنیز، کافیست فقط به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

برای تهاتر ویلا یا زمین با ماشین یا هر ملکی باید بدانید که

 

مقالات پیشنهادی ویلا دنیز

بهدشت و دسترسی بهدشت به امکانات رفاهی 

دو منطقه برند امیرآباد و سعادت آباد کجاست؟

برای خرید ویلا شهرکی در رویان باید بدانید که

برای خرید ویلا در چمستان باید بدانید که

هر آنچه که درباره ی خرید زمین شهرکی در شمال باید بدانید

ویلا باغ به چه معناست و برای خرید ویلا باغ در شمال چه مسائلی را باید رعایت کرد

خرید ویلا استخردار داخلی یک انتخاب بر اساس نیاز یا بودجه