اختلاف نظرها و آشوب های گسترده، همواره از یک دیدگاه اجتماعی صورت می پذیرد که حاصل آن منجر به ایجاد تفرقه و فتنه می شود، و قابل ذکر است این اختلافات منجر به ضررهای گسترده ای درجامعه می‌گردد.
 
باید اشاره داشت هر کشوری با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبرو است، و هر شخصی این حق را داراست تا در برابر ناعدالتی ها و اختلاف طبقاتی ها، گرانی، و ... اعتراض داشته باشد، ولی راه و روش بیان اعتراض با ایجاد اغتشاش و فتنه تفاوت ها وجود دارد، و همواره اینگونه افراد مرز خود را با آشوبگران و فتنه انگیزان جدا کرده اند، اما وجود رسانه و شبکه های اجتماعی بیگانه آتش این فتنه ها را بیشتر می کند و بسیاری از افراد را با خود همسو کرده و باعث شده اند این روند ادامه دار گردد، و مشکلات بسیاری را بوجود اورد.
 
همانطور که ذکر شد، امروزه وجود برنامه هایی همانند: توئیتر، اینستاگرام و ... رسما به هدایت و مدیریت آشوب و اغتشاش پرداخته ‌اند، و در واقع هیچ مرزی بین دروغ و حقیقت بودن وقایع ایجاد نکرده اند، و گاها افراد فتنه انگیز دلیل محکم و قاطعی برای ایجاد اغتشاش، از بین بردن اموال عمومی و ... ندارند.
 

در ادامه باید اشاره داشت، امنیت یکی از مهمترین گزینه های پیشرفت و ترقی در هر کشوری می باشد، زیرا در سایه امنیت، ثبات ایجاد می شود که باعث پیشرفت و عملکرد مثبت، و ایجاد آینده ای روشن برای کشور می شود، و این روند پیشرفت برای کشورهایی موجب می گردد که توانسته اند امنیت را برای مردم، گردشگران و سرمایه گذاران اجرا کنند.

 

 فتنه و اغتشاش در کشور

 

:: مطالعه بیشتر ::

مشکلات اقتصادی مردم و بازار داغ اجاره

مشکلات احتمالی خرید از یک مشاوره نامعتبر

تاثیر رکود بازار بر خرید ویلا و شرایط عالی برای سرمایه گذاری

 

 
«« اثرات منفی اغتشاش و ایجاد فتنه بر یک جامعه »»
 
• ایجاد خسارات به اموال عمومی و خصوصی یک کشور
 
در طی اغتشاشات در هر کشوری، خسارت‌ های بسیار زیادی از سوی اغتشاشگران به اموال خصوصی و عمومی وارد می گردد، و قابل ذکر است بسیاری از افراد به‌ سبب در امان ماندن از این اقدامات مجبور به تعطیل نمودن کسب‌ و کار خود می نمایند که همین عدم حضور در محل کار می تواند پیامدی همانند کاهش میزان فروش، کاهش درآمد و ...  می گردد.
حال باید به این نکته اشاره داشت در این چند سال اخیر، به سبب مشکلات شیوع کرونا و تورم اقتصادی، بسیاری از مشاغل و کسب و کارها دچار ضرر یا تعطیلی گشته اند، حال این روند حاکمه در کشور، به نوعی دیگر موجب گشته جلوی پیشرفت و ترقی در فعالیت اقتصادی را بگیرد.

قابل ذکر است چنانچه این ناامنی و اغتشاشات ادامه یابد، علاوه بر اینکه این اعمال یک رفتار تهاجمی است می تواند باعث تخریب و یا بسته شدن بعضی از مغازه ‌های خرده ‌فروشی و خدماتی گردد، و همین امر می تواند تاثیر منفی بر میزان گردش مالی خانواده و همچنین اقتصاد ایران وارد نماید،‌ همچنین باید اشاره داشت این کم شدن فروش می تواند به‌ صورت زنجیره‌ وار به بخش تولید، و توزیع هم خسارت وارد کند، و گاها باعث کاهش روند بخش های مختلفی همانند: تولیدات، صنایع کارگاهی، پوشاک، گردشگری، صنایع دستی و... گردد.

حال باید اشاره داشت، طبق گزارش کارشناسان، همین آشوب های خیابانی و نا امنی ها، باعث شده شاهد کاهش ۷۰ درصدی در صنعت پوشاک باشیم، و همین درصد می تواند زنگ خطری برای تعدیل نیرو در بخش تولیدی و کارخانه‌های نساجی باشد، و در واقع اقتصاد خانواده ای تعطیل می شود و می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی در این دوران بد اقتصادی و تورم شدید باشد.

 

• در این چند سال اخیر بازار سرمایه گذاری به صورت نوسانی و ریزشی به کار خود ادامه داد اما در پائیز سال جاری برای رشد و‌ ترقی بسیار خوش بین  بود، اما این اغتشاشات به بازار سرمایه ضربه زد، حال بسیاری بر این عقیده هستند که اغتشاشات چه ارتباطی به بورس دارد؟ در  پاسخ به این سوال باید اشاره داشت اغتشاشات، آشوب و ناامنی می‌تواند ریزش بورس را ادامه دار کند و تا زمانی که فضای ناامنی در اقتصاد ایران وجود داشته باشد بورس هم ریزشی خواهد شد، حال چنانچه بخواهیم بصورت تخصصی به بورس نگاه کنیم باید متذکر شد، شرایط فعلی بازار سرمایه با ابتدای ریزش سال ۹۹ از لحاظ بنیادی بسیار متفاوت بوده و نمادهای بورسی توانسته‌ اند به کف حمایتی و ارزندگی بنیادی خود نزدیک شوند و برای خرید جذب کننده باشند، و اغتشاشات باعث شد شاخص کل در مهر ماه با ریزش ۱۱۶۳۹ واحدی به یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و در ادامه حمایت قوی ناحیه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست بدهد، تداوم ناامنی در برخی از نقاط کشور باعث شد شاخص کل تا ناحیه یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحدی ریزش کند، اگر شرایط کشور به همان شکل ادامه داشته باشد و دامنه اغتشاشات گسترده‌تر شود شاخص با موج ریزشی سنگین حتی حمایت یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را نیز از دست می‌ دهد، در مهر ماه در برخی از محلات کلان شهرها به صورت ویژه بازار تهران برخی از اغتشاشگران به صورت هدفمند وارد کار  شدند  تا به اقتصاد و بازار ضربه  بزنند و در ۱۷ مهر بازار سرمایه در واکنش به آن شرایط ملتهب ریزشی را تجربه کرده است، قابل ذکر است با شروع فصل جدید بسیاری از کسبه ها که بعد از گذراندن دو سال سخت کرونایی تازه به اصطلاح جان تازه ای بدست آورده بودند، دوباره با وجود اغتشاشات اخیر و از ترس وارد شدن خسارت‌ های سنگین، ناچار شدند از  بخشی از درآمد خود بگذرند تا لااقل از خسارت دوباره در امان باشند، بسیاری از کسبه هایی که ‌ در مراکز شهر‌هایی که محور اقدامات اغتشاشگران بوده اعلام کردند برای درامان‌ ماندن از آشوب ‌ها ناچار بودند حوالی ساعت های مشخص عصر و قبل از تاریکی هوا، کسب‌ و کار خود را تعطیل کنند که این تصمیم ناخواسته باعث کاهش میزان فروش در اوج تقاضا و افت درآمد کاسب کارها شده است.

• از دیگر اثرات این آشوب ها را می توان به حوزه مسکن نسبت داد، زیرا پایین بودن حجم معاملات در بازار مسکن مهم‌ ترین عامل کاهش شیب رشد قیمت آپارتمان های مسکونی در چند سال اخیر است، ثبات فایل ‌های خرید و فروش ویلا، زمین و ... در بازار مسکن، باری دیگر تداعی کننده رکود سال های اخیر می باشد.

همچنین انبوه سازان در بازار مسکن، بیان داشته اند میزان ساخت و ساز کاهش یافته است، و ساخت مسکن دیگر سودی برای سازندگان ندارد چرا که، با افزایش قیمت تمام شده ساخت ناشی از رشد قیمت مصالح ساختمانی همچون: فولاد، سیمان، و ... ساخت مسکن با کم صرفه کرده  است، و همین روند در کل میزان  ساخت و ساز را کم رونق کرده و دیگر کم‌ تر سازنده‌ ای به این بازار سوق پیدا می‌کند.

همچنین مسئول انجمن انبوه سازان مسکن در این خصوص بیان داشته، آنچه در بازار مسکن شاهد هستیم برخلاف نظرات و قوانین انجام‌ شده است و شرایط تولید مسکن در کشور بسیار مشکل ساز، سخت و پر ریسک گشته است، و گاها نظارت و کنترلی دقیقی از سوی نهادهای نظارتی وجود ندارد، و همین روند می تواند بر افزایش مشکلات دامن بزند، همچنین وجود تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن در ادامه امسال همچنان تداوم خواهد داشت، و باید به این نتیجه رسید که بازار مسکن بخشی از اقتصاد است و تا زمانی که اقتصاد کشور در تلاطم باشد، نباید انتظار داشت که بازار مسکن وضعیت ثابت و مناسبی را شاهد باشد.

 

اثرات منفی اغتشاش

 

چنانچه با وجود این تورم هنوز هم مایل به خرید و سرمایه گذاری در حوزه مسکن در شمال کشور هستید توصیه می کنم با مراجعه به فایل و آگهی موجود در سایت املاک ویلا دنیز، با توجه به بودجه و سلایق خود بهترین گزینه را انتخاب نمائید، همچنین قبل از هر گونه اقدامی برای معامله می توانید با مشاوران مجرب و بومی این سایت تماس برقرار کنید و از مشاوره رایگان برای سرمایه گذاری بهره مند گردید.

 

... لینک پیشنهادی ...

خرید ویلا سند دار 

خرید ویلا ارزنده

خرید ویلا نوساز

فروش ویلا شیک

 

«« رشد قیمت مسکن، و چه زمانی بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی می‌شود؟ »»

 

طبق صحبت های رئیس کانون سراسری انبوه سازان، باید به استحضار شما کابران برسانم که، رشد قیمت مسکن در ادامه سال، متناسب با رشد نرخ تورم خواهد بود و بازار مسکن به سمت رکود تورمی حرکت می‌کند که همین امر باعث می‌شود که بازار دیگر رونقی نداشته باشد، همچنین اشاره داشت چنانچه شاهد کاهش آثار تورم و تحریم ‌ها باشیم می توانیم به این نتیجه برسیم که بازار به سمت تغییر سوق پیدا کند، طبق سخنان و گزارشات لازم، باید اشاره داشت برای اینکه متقاضیان به طور معمول در نیمه دوم سال در این بازار برای خرید مسکن اقدام می‌کنند بنابراین باید دولت با ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر، و همچنین تسریع در روند واحدهای نهضت ملی مسکن، بازار را به سمت آرامش و رونق هدایت کند.

رشد قیمت مسکن

 

.. مطالعه بیشتر ..

خرید ویلا در شمال در زمان رکود بازار

خرید ارزهای دیجیتال بهتر است یا خرید زمین در شمال

چرا بازار خرید ویلا در شمال بسیار نوسان دارد؟

چک لیست هایی برای خرید ویلا نوساز در شمال