در ابتدای امر باید بیان داشت چمستان یکی از شهرهای استان مازندران است و به سبب موقعیت مکانی اش از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است، این منطقه به سبب وجود منابع طبیعی همچون جنگل، وجود کوهستانی و آب و هوای دلچسب،  و ... باعث جذب گردشگران و سرمایه گذاران گشته است، و همچنین بسیاری از افراد خواستار خرید زمین، خرید ویلا در چمستان، خرید ملک و ... هستند.

در این چند سال اخیر، ساخت و ساز و سرمایه گذاری در چمستان، و شهرها و روستاهای شمالی افزایش یافته از این رو قصد داریم در این مقاله به چگونگی طراحی ویلاها در چمستان بپردازیم، بنابراین با ما همراه باشید.

 

در ادامه باید متذکر شد، در تمام جوامع ساخت و ساز یک پروژه ی مهمی است زیرا علاوه بر تاثیرگذاری که در سطح یک شهر دارد می تواند از دیدگاه های مختلفی مورد اهمیت واقع گردد، 

همواره در ساخت و ساز ساختمان ها اولین اولویت ها علاوه بر زیبایی پلان داخلی، استحکام و مقاومت سازه ای می باشد، از این رو در انتخاب یک ساختمان هیچگاه ظاهر بنا را نمی‌توان معیار مناسبی در نظر گرفت، بر این اساس آنچه مهم است، اطلاعات فنی مهندسی، همچون: نوع سازه و جنس مصالح است، رعایت این نکات در هنگام خرید ویلا باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و بهتر است قبل از هر گونه انتخاب و معامله، درباره استحکام ویلا اطلاعات کافی کسب کنید. 

 

در ادامه باید متذکر شد ویلاسازی در شمال متفاوت است و چنانچه ریزبینانه به این مقوله نگاه کنیم، به دو گروه: شخصی سازی و فروش تقسیم می گردد، معمولا انبوه سازان در ساخت و سازهایی که به نیت فروش می باشد، برای سود بیشتر تلاش می کند از مصالح و متریال هایی استفاده کنند که از کیفیت متوسط برخوردارباشند تا قیمت تمامی کار ارزانتر شود، و این امر به کیفیت ویلا ضربه می زند، همچنین طبق گزارشات بیان شده در ساختمان سازی هایی با نیت فروش، به مسئله دینامیکی و ایستایی سازه توجه نمی شود، و می تواند به مرور زمان فاجعه آفرین باشد، مردم به دلیل عدم آگاهی از شرایط ساخت این ویلا‌ها اقدام به خریداری می‌کنند اما نمی‌دانند چه تبعات وحشتناکی در انتظار آنهاست، و باید بیان داشت چنانچه ساخت و ساز در این چند سال پررونق شده، این روندها هم افزایش یافته است، اما در روش شخصی سازی ویلا سازی کاملا با نظارت مالک و بکارگیری افراد متخصص و بصورت اصولی طراحی و اجرا می شود، و معمولا این روش برای کارفرماهایی است که قصد فروش ندارند، و قصد در ساختمان یا ویلا زندگی کنند.

 باید به این نکته هم توجه کرد در این چند سال اخیر ساخت ویلا مدرن و لاکچری افزایش یافته و این روند ساخت نیازمند افراد متخصص و مجرب می باشد، و در تمامی ساخت و سازها شاهد این تخلفات و‌... نیستیم، زیرا این نوع ویلاها در مناطق معروف شهرها اجرا میشوند و اجراکنندگان در ابتدای امر تمامی جوانب را میسنجند، همچنین طراحی و ساخت ویلا یک امر تخصصی است که افرادی که در این کار تخصص و اطلاعات دارند باید این کار را انجام دهند و هر شخص نمیتواند ویلایی را طراحی و بسازد.

 

 چمستان

 

 

همانطور که بیان شد امروزه در نحوه ساخت و طراحی ویلاهای شمال رشدی ایجاد شده است، و همواره طرح های متفاوتی برای ساخت ویلا در چمستان وجود دارد که هریک از آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می باشد، قابل ذکر است، برای انتخاب سبک مناسب در جهت ساخت ویلا شیک و مدرن بهتر است از طراحان دکوراسیون داخلی و طراحان فضای سبز که در این زمینه تخصص کافی دارند کمک دریافت نمائید، در ادامه به معرفی انواع سبک طراحی ویلا در چمستان پرداخته ایم از این رو با املاک ویلا دنیز همراه باشید. 

 

طراحی ویلا مدرن در چمستان

قابل ذکر است معماران و اجرا کنندگان در طراحی هایی با سبک مدرن در ویلاها معمولا از اشکال هندسی و مکعبی استفاده می‌ کنند که این روند موجب زیبایی بیشتر فضا می گردد و باید اشاره داشت در اینگونه طراحی ها نظم و ایجاد تقارن جایگاهی ندارد، و معمولا از متریال هایی همچون: چوب، سنگ و شیشه استفاده می شود. معمولا تشخیص این نوع سبک ها معمولا با سنگ‌ های زیبای تزئینی، وجود رنگ‌های روشن، ایجاد پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای و ... می باشد.

 طراحی ویلا مدرن

 

 

طراحی کلاسیک در ویلاهای چمستان

وجود سنگ های بزرگ و گران قیمت تزئینی در ویلاها نشان دهنده، بکارگیری سبک کلاسیک در ویلا می باشد، قابل ذکر است در این نوع سبک،  در تمامی فضاها شاهد وسایل تزئینی گران‌ قیمت می باشیم، و همچنین بکارگیری نور و ایجاد نورپردازی در این نوع طراحی در اولویت می باشد. 

 

طراحی ویلا کلاسیک

 

 

طراحی لاکچری در ویلاهای چمستان

ویلاهایی که دارای امکاناتی همچون: جکوزی، سونا، استخر، تجهیزات هوشمند و در واقع از هر نظر فول امکانات باشند، جزء ویلای لاکچری به حساب می آیند، که امروزه در بعضی از مناطق چمستان ویلای لاکچری ساخته می‌شود، و در این نوع ویلاها از متریالی با جنس مرغوب و با قیمت بالا بکار گرفته می شود.

 

 .. لینک پیشنهادی ..

خرید ویلا ارزنده

خرید ویلا فول امکانات

خرید ویلا مبله 

فروش ویلا لاکچری

 

طراحی مدیترانه‌ای ویلا در چمستان

در ویلاهایی با سبک مدیترانه‌ای معمولا پلانها صورت مستطیل اجر می شود، و سقف‌ ویلاها به صورت شیب‌دار و از جنس سفال ساخته می‌شود، همچنین در این نوع سبک ها شاهد درب و پنجره‌های بزرگ و قوسی شکل می باشیم، قابل ذکر است استفاده از رنگ های سفید و رنگ‌های موجود در طبیعت برای طراحی دکوراسیون ویلا و طراحی داخلی استفاده می‌شود.

 

طراحی ویلا مدیترانه ای

 

 

 طراحی شهری در ویلای چمستان

این نوع از طراحی برای ویلاهایی کاربرد دارد که در همجوار یکدیگر ساخته می شوند، ‌و معمولا دارای دیوارهای مشترک می باشند، و‌ معمولا ویلا شهرکی گزینه‌ای از این نوع سبک ها می باشند.

 

طراحی ویلا شهری

 

 

سبک ترکیه‌ای ویلا در چمستان

این نوع سبک ‌‌نسبت به سایر سبک‌ها در ویلاهای چمستان کمتر مورد استفاده است، اما نوع طراحی در سبک ترکیه‌ای استفاده از رنگ‌ قرمز است، و معمولا سقف‌های ویلاها به صورت بلند و بصورت شیب‌دار طراحی اجرا می شود، همچنین باید به این نکته اشاره کرد، استفاده از  سبک برای ویلاها با توجه به اقلیم و سلیقه اشخاص انتخاب می گردد، همچنین انتخاب نوع سبک طراحی ویلا و متریال‌ مصرفی از مهم‌ترین گزینه های مهم در میزان هزینه‌های ساخت ویلا می‌باشد.

 

طراحی ویلا ترکیه ای

 

 

 **  نکات مهم انتخاب ویلا در چمستان **

 

* برای انتخاب ویلا از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کرد موقعیت مکانی ویلا است، زیرا خرید و فروش ویلا بستگی به منطقه دارد.

 

* در نظر داشته باشید ویلایی که انتخاب یا اقدام به ساخت می کنید در منطقه ای انتخاب کنید که در اطرافش زمین های خالی وجود نداشته باشد، زیرا ساخت آپارتمان و ساختمان های چند طبقه ای در کنار ویلا، می تواند امتیاز منفی برای ویلا باشد.

 

* گول تبلیغات و پیشنهادات خرید ویلا ارزان در شمال یا خرید زمین در شمال نشوید، زیرا هر ارزانی بی علت نیست.

چنانچه قصد سرمایه گذاری دارید، از مشاور مجرب و افراد متخصص در این امر بهره مند شوید، تا بک سرمایه گذاری امن داشته باشید.

 

* چنانچه ویلا را فقط برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید به این نکته توجه داشته باشید، زمانی که احتیاج به نقدینگی دارید، به آسانی و در مدت زمان کم نمی‌توانید ویلای خود را بفروش برسانید.

 

* در هنگام انتخاب سعی کنید در شهرک‌ های معتبر که دارای امنیت می باشند ویلا خریداری کنید، زیرا چنانچه ملک شما امنیت نداشته باشد، آسایش و‌ رفاه شما دچار مشکل می گردد.

 

* برای خرید استحکام بنا را در نظر بگیرید، زیرا بعضی  از بناهای ساخته‌شده در این منطقه فاقد استانداردهای مهندسی می باشند، هیچ ملکی در چمستان بی‌دلیل ارزان نیست، و می توانند جزء مواردی همچون: ملک های بدون استحکام، خارج از بافت قانونی، زمین موقوفی یا بدون سند باشند.

 

*  ویلایی را انتخاب کنید که تمام اصول طراحی در ان رعایت شده باشد، زیرا ویلا فضایی برای جمع شدن خانواده، دوستان و اقوام است، و کمبود امکانات و طراحی غیر اصولی می تواند مشکل آفرین باشد.

 

* ایجاد حیاط سرسبز، و محوطه سازی برای یک ویلا امری ضروری است، و رعایت این مسئله برای سازندگان ویلا در چمستان در اولیت کاری نمی باشد، چنانچه شاهد ساخت و ساز ویلاها در مناطقی هستیم که فاقد پوشش گیاهی و فضای سرسبز هستند. 

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید، ویلای موجود در چمستان اکثرا در روستاها و محیط هایی قرار گرفته که از شهر فاصله دارند،  بنابراین محیط روستایی به دلیل وجود دام و طیور و ... می تواند محیطی ساکت نباشد، و گاها به دلیل حیوانات اهلی فضاهای اطراف از بوهای نامتبوع برخوردار باشد. 

 

* دسترسی به جاده اصلی مراکز خدماتی و درمانی در شمال بسیار مهم است، سعی کنید ویلاهایی انتخاب کنید که به این مراکز نزدیک باشند.

 

* چشم انداز و جذابیت‌ های محیط اطراف در انتخاب ویلا بسیار حائز اهمیت است، بسیاری از ویلاهای منطقه چمستان فاقد این ویژگی می باشند، در هنگام انتخاب به این موارد دقت کنید.

 

* در نهایت اینکه گول تبلیغات و قیمت ‌های ارزان ارائه‌ شده از سوی افراد و املاک نامعتبر را نخورید، زیرا بازار ویلا در حال حاضر به شدت  نوسانی است، چنانچه می‌خواهید معامله سودمندی داشته باشید، کافیست صبور باشید، تا یک گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

نکات مهم انتخاب ویلا

 

<< مطالعه بیشتر >>

پیش فروش ویلا در شمال مزایا و معایب 

هزینه ساخت ویلا در شمال  

جاذبه های دیدنی شهر نور و خرید ویلا در نور

مشکلات احتمکالی خرید از یک مشاور املاک نامعتبر