امروزه به سبب نوسانات اقتصادی، بسیاری از افراد جامعه ای که قصد یک سرمایه گذاری موفق را دارا می باشند سعی دارند یک روش‌ مناسب با بازدهی سودمند را‌ انتخاب نمایند، و از این رو این افراد ممکن است در حوزه‌های متفاوت اقدام به  سرمایه‌گذاری کنند اما این روند به گزینه های انتخابی‌ و سطح آگاهای فرد بستگی دارد و به طبع میتواند در سطح موفقیت سرمایه تاثیرگذار باشد و قابل ذکر است همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در این نوع سرمایه گذاری ها در حوزه، بازار املاک و خرید زمین در مازندران بوده است، و بنابراین در ادامه این سوال در ذهن انسان مطرح می شود که در کدام شهر شمال زمین یا ویلا بخریم؟ و چه نوع زمین و ویلایی مناسب می باشد؟ بنابراین در این مقاله سعی می‌کنیم معیار و دلایل این گزینه ها برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم.

 

سرمایه گذاری در حوزه املاک

 

  

 " مطالعه بیشتر "


 تاثیر رکود بازار بر خرید ویلا اقساطی و شرایط عالی برای سرمایه گذاری

 • اصول و قوانین، حقوقی خرید و فروش ملک

 • نکات مهم خرید زمین هکتاری در شمال که باید بدانید

  نکته طلایی در خرید زمین در شمال


 

 

 سرمایه‌گذاری در حوزه بازار مسکن، به‌ خصوص در مناطق شمال کشور یکی از راهکارهای کسب سود دهی بالا و مناسب در بازه ی زمانی بلند مدت است اما چنانچه شخصی بخواهد در این زمینه به موفقیت مطلوبی دست یابد می بایست نکاتی را رعایت نماید.

 

نکات مهم سرمایه گذاری در ملک

 

 

* یکی از عوامل مهم سرمایه‌گذاری، با خرید ویلا در شمال و سایر مناطق شمالی کشور موقعیت ملک است، زیرا ملکی که در منطقه پرتردد و با تقاضای بالا قرار گرفته باشد به طبع از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود و چنانچه قصد فروش ویلا و یا فروش زمین را داشته باشند با قیمت بالاتر و زمان کمتری به فروش می رسد و‌ به طور کل موقعیت ملک مورد نظر نقش قابل توجهی در میزان رشد و سودآوری آن داراست برای مثال: فرض کنید فردی قصد دارد سرمایه گذاری در ملکی که جنبه گردشگری و تفریحی را داراست انجام دهد و‌ چنانچه این ملک در جوار جنگل یا دریا باشد، ارزش بیش‌تری برای سرمایه گذاری دارد و‌ مسافران بیشتری جذب این مکان می شوند، در این خصوص باید اشاره داشت نمک آبرود و چالوس از مناطق پر طرفدار در شمال می باشند و به طبع از قیمت بالایی به سبب برخورداری از دو منظره طبیعی همچون جنگل و دریا برخوردار است و به همین ترتیب اگر هدف شما سرمایه گذاری در ویلا است، چشم انداز ویلا نکته بسیار مهی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و در ادامه باید به این نکته هم توجه کرد که زمان نیز، از دیگر عوامل مهم در سرمایه‌گذاری مسکن است و طبق آمارهای ثبت شده بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، زمانی است که بازار در حال رکود قرار گرفته و قیمت‌ها پایین‌تر از حد معمول می باشند.

 

* از دیگر عوامل سوددهی، نوع ملک است که می‌تواند یکی دیگر از عوامل سودآوری در سرمایه‌گذاری باشد و باید اشاره داشت جایگاه زمین‌ها نسبت به دیگر انتخابها از ارزش بالاتری برخوردارند و معمولا با رشد قیمت مسکن ارزش زمین‌ها نیز افزایش می‌یابد و چنانچه به این نکات توجه شود می‌توان بیان داشت که خرید ویلا یا زمین در شمال ایران یک سرمایه‌گذاری نسبتاً مطمئن است و همچنین توجه به این نکته که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست و ممکن است در برخی موارد، سود حاصل از سرمایه‌گذاری مسکن کمتر از انتظار باشد.

 



 خرید ویلا ساحلی_  خرید ویلا جنگلی_  خرید ویلا نوساز



 

 در ادامه مطالب طبق صحبت هایی که انجام شد باید اشاره داشت، هر نوع ملکی در استان مازندران و سایر مناطق شمالی حاشیه دریای خزر از نوع ملک زراعی تا زمین باغی و سایر املاک در نوع بافت شهری گزینه ای مناسب جهت سرمایه گذاری باشد، اما پیش از اقدام به خرید زمین در شمال باید هدف و خواسته خود را مشخص کرده باشید.

برای اطلاع بیشتر شما کاربران باید به استحضار شما برسانیم که چنانچه قصد خرید باغ یا زمین کشاورزی را دارید مشاوران املاک معمولا دو پیشنهاد را به شما ارائه می دهند، به سبب نوع آب و هوای این خطه، مردمان این دیار دسترسی مناسبتری به آب می باشند، بنابراین خرید زمین زراعی یا زمین باغی با هدف کسب و کار همانند: زراعت، پرورش دام، طیور یا پرورش ماهی و ... صورت میپذیرد.

از دیگر نکاتی که می بایست مورد توجه قرار گیرد این است که ملکی را انتخاب نمائید که امکان تغییر کاربری داشته باشد، زیرا در مرحله اول از طریق کسب و کار، سود مالی مورد نظر را کسب می‌نمائید بنابراین پیش از هر کاری، ابتدا هدف خود را متناسب با توانمندی‌های خود مشخص کنید.

 

* یکی از نکات بسیار مهم در سرمایه گذاری، آینده ملک مورد نظر و پتانسیل رشد آن است، در حوزه بازار املاک چه هدف شما سرمایه گذاری کوتاه مدت (خرید و فروش در فواصل زمانی کوتاه) باشد و یا سرمایه‌گذاری بلند مدت، آینده ملک و امکان رشد آن، فاکتور بسیار مهمی است،  از دیگر نکات مهم در یک انتخاب سودمند، می توان به خرید زمین در نواحی اطراف شهر اشاره کرد، چرا که این مناطق به مرور رشد کرده و شاید حتی در فواصل زمانی کوتاه مدت، رشد بیش‌تری نسب به مناطق مرکزی شهر داشته باشند.

 

* همانطور که توضیح داده شد، دسترسی به امکانات یکی از گزینه‌های اثر گذار در ارزش ملک است، از این رو می‌توانید قبل از اقدام به هرگونه معامله ای، مناطقی که در حال جذب امکانات بیش‌تری می باشند را شناسایی کرده و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید، چنانچه بخواهیم یکی از این مناطق در شمال کشور را معرفی کنیم می توانیم به منطقه متل‌قو یا کلاردشت و ... اشاره کنیم که با ساخت و ساز، عمران و آبادانی اخیر، رشد چشمگیری داشته و این منطقه را به هدفی زیبا و جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

 

مطالعه در حوزه سرمایه گذاری

 

در انتهای کلام باید برای باری دیگر مستحضر شد که با توجه به دلایل و نکاتی که در خصوص یک انتخاب سومند بیان شد حال نظر شما کاربران در خصوص خرید زمین یا ویلا چیست؟ بنابراین سایت املاک ویلا دنیز در مقالات بعدی قصد دارد به چندین مناطق و شهرهای شمالی که از پتانسیل و‌ ویژگی های منحصر به فرد در سرمایه گذاری برخوردارند اشاره کنیم بنابراین با ما همراه باشید.