سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال

زمین‌ های سرسبز و خوش آب‌ و هوای شهرهای استان مازندران، علاوه بر طبیعت بی نظیر خود، از لحاظ سرمایه‌گذاری نیز یک گزینه مناسب در میان خریداران ویلا در شمال می باشد. در سال‌ های اخیر، به دلیل کاهش ارزش ریالی کشور، قیمت زمین و املاک به صورت انفجاری افزایش یافت! در نتیجه بسیاری از مردم به جای پس‌ انداز پول نقد در بانک‌ ها، اقدام به خرید زمین کردند.

زمین های موجود در شمال اعم از کشاورزی، مسکونی و... در بیشتر مواقع، اگر به صورت اصولی خریداری شوند؛ از چندین لحاظ برای صاحب زمین پر سود خواهند بود. زیرا این زمین ها معمولا مورد کشت محصولاتی مانند مرکبات یا سبزیجات، قرار می گیرند که با فروش این محصولات پرسود و پر تقاضا برای صاحب آن می باشند. همچنین، اگر زمین کشاورزی در منطقه ای واقع شده باشد که آن منطقه رشد و ترقی یابد، قیمت کلی زمین نیز با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد.

زمین در شمال

 

نکات مهم هنگام خرید زمین در شمال

 

1) زمین هایی که در اطراف اتوبان ها و خیابان های اصلی قرار دارند، با آلودگی صوتی زیادی مواجه‌اند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید زمینی که می خرید و در آن ویلایی بسازید در سکوت کامل باشد، باید از خرید این زمین ها خودداری کنید.

2) کیفیت و فشار آب و برق از جمله موارد مهمی است که حتما پیش از خرید زمین در شمال باید بررسی شود.

3) به حجم ترافیک منطقه زمین توجه کنید. اگر مکانی که زمین مورد نظر در آن واقع شده است پرترافیک باشد، همیشه برای دسترسی به زمین مشکل خواهید خورد.

4) بهترین زمان خرید زمین، اوایل رونق و اواخر رکود بازار مسکن است.

5) بعد از پرداخت هزینه کمیسیون املاک، حتما رسید دریافت کنید.

6) به هیچ عنوان خرید و فروش زمین را خودتان انجام ندهید و برای این کار از مشاورین املاک مطمئن و معتبر کمک بگیرید.

7) مراحل پرداخت پول به فروشنده باید به صورت کاملا شفاف مشخص شود.

8) اگر خانه ای که خریداری می کنید وراثتی باشد، تمام وراث مطابق با گواهی انحصار وراثت باید حضور داشته باشند.

9) اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده را حتما بررسی کنید.

10) اگر فروشنده مدعی است که وکالت بلاعزل فرد دیگری را برای فروش دارد قبل از هر چیز از دفترخانه‌ای که وکالت بلاعزل در آن ثبت شده استعلام نمایید.

11) هر ملک یک کد پستی ده رقمی منحصر به فرد دارد که در سند درج شده است. از فروشنده بخواهید تاییدیه کد پستی ده رقمی را از اداره پست بگیرد. این کد پستی مبنای تنظیم مبایعه‌نامه است.

12) صدور کد رهگیری هزینه‌ای ندارد و بنگاه حق ندارد هزینه اضافه‌ای بابت ارائه کد رهگیری از شما دریافت نماید.

13)  کد رهگیری بر اساس کد پستی ده‌رقمی و آدرس ملک صادر می‌شود. کد رهگیری صادر شده را از طریق “سامانه ثبت معاملات و املاک ایران” چک کنید. اگر کد پستی شما درست ثبت شده باشد بنگاه یا فروشنده نمی‌توانند ملک را به فرد دیگری بفروشند. به هیچ وجه به حرفهای مشاور املاک یا افراد دیگر مبنی بر اینکه کد رهگیری کاربردی ندارد توجه نکنید.

14) خریدار باید براساس قرارداد و در تاریخ مقرر در دفترخانه ای که جهت تنظیم سند با فروشنده توافق نموده است به همراه چک رمز دار باقی مبلغ معامله حاضر شود.

15) در صورت عدم حضور فروشنده در تاریخ مقرر، حتما از سردفتر دفترخانه، گواهی حضور خود و عدم حضور فروشنده را دریافت نمایید.

16) چنانچه فروشنده هستید، فراموش نکنید که حضور شما در روز مقرر برای تنظیم سند کافی نیست و می بایست در روز مقرر، استعلامات لازم شامل تسویه عوارض شهرداری و تسویه اداره دارایی بابت مالیات را جهت انتقال سند قبلا انجام داده باشید. استعلام اداره ثبت هم باید قبلا توسط دفترخانه انجام شده باشد.

17)  چنانچه خریدار هستید، فراموش نکنید که حضور شما بدون همراه داشتن باقیمانده ثمن معامله، در حکم عدم حضور شماست.

18)  اگر مورد معامله از طریق ارث به فروشنده رسیده، باید گواهی انحصار وراثت را ببینید. فتوکپی برابر اصل آن را نیز از فروشنده بگیرید و همچنین تصفیه حساب مالیات بر ارث را نیز از فروشنده بخواهید.

 زمین در شمال

 

نحوه خرید زمین در شمال

در کل هدف از خرید زمین در شمال دو نوع است:

1) خرید زمین برای سرمایه گذاری

2) خرید زمین برای ساخت و ساز ویلا شخصی یا برای فروش

در هر صورت هنگام خرید زمین در شمال احساسی عمل نکنید و فورا دست به خرید نزنید. و حتما با آشنایان و متخصصان و مشاوران املاک مسلط بر منطقه موردنظر مشورت کنید.

در مرحله اول خریدن زمین و ملک آداب و آیین خاصی دارد و نیاز به اطلاعات کافی از منطقه، موقعیت زمین، پتانسیل اقتصادی آن، کاربری زمین، موانع قانونی، شناسایی مالک واقعی، کسب اطلاع از شورای محل، پرس وجو از معتمدین محلی، و خیلی چیزهای دیگر که تازه باعث می شود شما قدم اول یعنی تصمیم به خرید زمین بگیرید.

در مرحله دوم نوبت به مذاکره با فروشنده زمین و رسیدن به توافقات مالی و..  می رسد.

در مرحله سوم به مهمترین قسمت معامله یعنی نوشتن قرارداد یا تنظیم مبایعه نامه می رسید، که اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بسیار بهتر است از یک فرد حقوقی در این زمینه کمک بگیرید. فروشنده ها اکثرا شگردها و تکنیک هایی در قرارداد نویسی استفاده می کنند که نه تنها مدتی بعد از معامله به صورت اتوماتیک قرارداد فسخ می شود، بلکه پول و سرمایه شما نیز از دست می رود پس یکی از نکات بسیار مهم در خرید زمین توجه به مفاد قرارداد و نکات آن میباشد.

 زمین در شمال

 

موارد بالا همگی از جمله اصلی‌ترین نکات در راهنمای خرید زمین در شمال شناخته می‌شوند. اگر در هنگام خرید زمین تمامی نکات را به دقت بررسی کنید، احتمال اینکه خریدی درست و قابل اطمینان داشته باشید بالاتر خواهد بود. اما در حالت کلی با توجه به شرایط موجود، بهتر است در مورد انتخاب یک بنگاه و بستر مناسب نیز دقت لازم را به خرج دهید همچنین توصیه می‌کنیم تا پیش از خرید، با متخصصان و افراد دارای تجربه در این زمینه مشورت کنید.

در صورت نیاز مشاوران و کارشناسان ویلا دنیز، با ارائه راهنمایی‌های مهم و مناسب‌ترین گزینه‌های خرید زمین در شمال در کنار شما خواهند بود.

 ویلا در شمال

 

مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز:

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت ویلا در شمال

مشکلات احتمالی خرید از یک مشاور املاک نا معتبر

خصوصیات یک ویلای خوب از دید یک خریدار و کارشناس

خرید ویلا لاکچری در شمال و هزینه های نگهداری آن

مشکلات احتمالی خرید ویلا ارزان قیمت در شمال

خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در بابلسر

ایا خرید زمین در چمستان یک سرمایه گذاری پر سود است؟

مزایای خرید زمین مسکونی جنگلی در شمال کشور

نکاتی در مورد فروش زمین در شمال کشور