چمستان  جزء یکی از شهرهای سرسبز استان مازندران به حساب می آید که دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی می‌باشد که بسیار مورد توجه گردشگران و دوستداران محیط زیست است، زیرا جذابیت و محبوبیت این مناطق خطه شمالی، از طبیعت بکر و فرهنگ مردمان خونگرم این مناطق نشات می‌گیرد و از این رو گردشگران را محسور می‌کند، حال برای شناخت بهتر این شهر باید بیان داشت این منطقه زیبا و دیدنی به جهت نزدیکی به دریای خزر و کوهستان‌های البرز دارای آب و هوای معتدلی است و طبیعت ناب و دیدنی اش همچون ‌جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارهای شگفت‌انگیز و وجود گیاهان سنتی و حیوانات کمیاب بسیار چشم نواز است، همچنین  تاریخچه این خطه را مطالعه کنید متوجه می شوید که چمستان دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی است و فرهنگ محلی و صنایع دستی در این منطقه می تواند بیانگر اصالت مردمان این مرز و بوم باشد همچنین باید اطلاع داد که در اطراف چمستان روستاهای سنتی وجود دارند که با بهره گیری از معماری سنتی و فضای آرامش‌بخش، مکان‌هایی برای دید و بازدید و تجربه فرهنگ بومی را ایجاد کرده است. 

از دیگر خصوصیات منطقه چمستان وجود خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب است که می تواند زمینه ساز کشاورزی، باغداری و ... باشد و به طور کلی چمستان با ترکیب طبیعت چشم نواز، تاریخ و فرهنگ محلی، امکانات گردشگری و رفاهی و ... علاوه بر اینکه یک منطقه جذاب و متنوع برای تفریح است از لحاظ سرمایه گذاری و خرید ملک، ساخت و ساز آپارتمان و شهرک‌ ویلایی و ... بعنوان یک مقصد گردشگری محبوب در استان مازندران شناخته شده است.

 

چمستان

 

در ادامه مطالب بايد خدمت شما كاربران مستحضر شد كه چمستان داراي روستاهای زیادی است که شرایط بسیار مساعدی را برای زندگی و گذران اوقات فراغت فراهم كرده است، از اين رو دلیل خرید ویلا در این روستاهاي رونق گرفته، یکی از بهترین سرمایه گذاری محسوب مي شود براي مثال: روستاي لاويج به جهت چشمه های آب گرم مي تواند يكي از گزينه هاي پيشنهادي باشد همچنين از دیگر روستاهای مناسب در چمستان برای خرید ویلا می توان به امیرآباد، جوربند اشاره کرد در ادامه مطلب زير به چند روستاي زيبا جهت سرمايه گذاري پرداخته شده است براي مطالعه بيشتر با ما همراه باشيد.

 

* بهدشت یکی از روستاهای زيباي چمستان است كه مي تواند براي سرمایه گذاری و خرید ویلا مناسب باشد از نظر موقعيت مكاني این روستا در فاصله 15 کیلومتری و نزدیک به چمستان است و به دلیل قرار گرفتن در کنار جنگل، داراي چشم انداز بكر است به همين جهت ساخت ویلا در این منطقه پيشنهاد مي شود.

 

* روستاهایی همانند: واز و امیرآباد به‌ جهت تجمع غیر بومیان به عنوان يكي از مناطق غیر بومی شناخته مي شود و صرف نظر از اینکه یک روستا از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار است می تواند در بین مناطق مختلف برای خرید ویلا در اولويت نخست باشد.

 

 هنگامي كه صحبت از مناطق بكر و طبيعت زيباي چمستان شد و چنانچه قصد مسافرت به اين شهر را داريد بنابراين تصميم گرفتيم به معرفي چند منطقه معروف و مناسب بپردازيم تا در اين خطه به شما خوش بگذرد.

 

دریاچه الیمالات

این دریاچه معروف از دل جنگل های هیرکانی عبور كرده و منظره بسيار زیبا و رويايي را پديد آورده و تنها کافیست 9 کیلومتر از جاده اصلی نور به سمت چمستان حرکت کنید تا در میانه راه به جنگل های هیرکانی برسید و در وسط جنگل الیمالات را مشاهده کنید. 

 

* چشمه آب گرم لاویج

لاويج يكي از بهترین مناطق چمستان است، كه داراي چشمه هاي آب گرم است و سالانه ميزبان گردشگران بسياري است زيرا آب گرم طبيعي اين منطقه براي درمان بیماری های مختلف همانند: درد مفاصل، بیماری های پوستی و … مناسب است.

 

* روستای دیدنی گزناسرا

روستای ییلاقی گزناسرا از جمله روستاهاي معروفي است كه داراي تابستان و زمستان چشم نوازی است و از این رو به یکی از بهترین مناطق چمستان تبدیل شده است و هر ساله تعداد زيادي گردشگر را جهت بازدید، جذب می کند. 

 

* پارک جنگلی کشپل

چنانچه در مسیر چمستان به سمت روستای لاویج هستيد به یکی از دیدنی ترین پارک های جنگلی خواهید رسید، این جنگل دارای تعدادی چشمه دیدنی و امکانات رفاهی است از این رو برای استراحت و تفریح انتخابی عالی خواهد بود.

 

 مناطق دیدنی چمستان

 

 



بهترین منطقه چمستان برای خرید ویلا



 

 

همانطور كه در اوايل مقاله بيان شد منطقه چمستان با ترکیبی از طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ متنوع، فرصت‌های تفریحی ورزشی و استراحت در طبیعت، و صنایع دستی محلی، یک مقصد گردشگری کامل است و اگر به دنبال تجربه‌ای آرامش‌بخش در طبیعت، آشنایی با فرهنگ محلی و صنایع دستی یا فعالیت‌های ورزشی در بین دریا و کوهستان هستید، شناخت بهترین مناطق و روستاهای چمستان می‌تواند برای شما مفید و موثر باشد، همچنین از طريق چمستان به آساني می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری مناطق دیگری همانند شهرستان‌های نور، بابلسر و محمودآباد دسترسی داشته باشید، همچنين منطقه چمستان به عنوان یک منطقه طبیعت‌گردی و گردشگری پرطرفدار در ایران محسوب می‌شود و قابل ذكر است تمام مناطق یاد شده از بهترین مناطق در اطراف چمستان بشمار مي آيند اما شما می توانید بر حسب سلیقه یکی از این مکان را بهتر از دیگر مکان ها بدانید. 

 

 

خرید و فروش

 

 



سرمایه گذاری در مناطق مختلف چمستان



 

چمستان يكي از مناطق شمالي است که افراد غیر بومی زیادی را برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه مسكن جذب می کند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند خارج از محدوده شهر و به دور از شلوغی شهر سرمایه گذاری کنند از این رو روستاهای معروف اطراف چمستان گزینه های مناسبی در این امر محسوب می شوند و همچنين چمستان به جهت موقعیت خاصی كه دارد و به سبب ارتفاع بیشتر نسبت به شهرهای اطراف، از پوشش گیاهی جنگلی خاصی برخوردار است از همين رو راه های ارتباطی زیادی با چمستان وجود دارد که دسترسی را آسان و روان می کند و این یکی از دلایل اصلی محبوب شدن چمستان برای خرید و تجارت املاک مختلف است

 

 

 



نکات مهم خرید ویلا در چمستان



  

سرمایه گذاری در چمستان گزینه ایده آل و مطلوبی است و خرید ملک در بهترین منطقه این شهر ایده مطمئني است اما بهتر است برای انجام یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در آینده به متخصصانی مراجعه کنید که دانش کافی در این زمینه را دارا باشند زيرا این منطقه به عنوان یکی از شهرهای رو به رشد شناخته می شود و از این رو سرمايه گذاري سودآوري را برای مردم به ارمغان خواهد آورد همچنين دقت و توجه به صحت اسناد و مدارک مورد معامله و رعایت پروانه ساختمانی قانونی ویلا و ملك منتخب برای از نکات مهمی است که خریدار قبل از خرید ویلا یا خريد زمین باید به آنها توجه کند.

 

 نکات مهم خرید ملک

 

صحبت آخر

چمستان به عنوان شهری با پوشش گیاهی فوق العاده و طبیعتی ناب و زیبا تجربه لذت بخشی را برای گردشگران به ارمغان می آورد بسیاری از سرمایه گذاران این شهر را به دلیل امکانات ویژه ای که دارد برای سرمایه گذاری انتخاب كرده اند زيرا اين شهر فرصتی ایده آل و جذاب برای خرید ملک در شهر و مناطق روستایی اطراف است و همچنين دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، باعث افزایش ساخت ویلا در این منطقه شده و بر تعداد خریداران ویلا در این شهر نیز افزوده است.

املاك ويلا دنيز از اينكه تا انتهاي مقاله با ما همراه بوديد بسيار سپاسگزار است و چنانچه قصد داريد اطلاعات بيشتري كسب كنيد مشاوران املاک ويلا دنيز کمك رسان شما در اين زمينه هستند.

با آرزوي موفقيت و سربلندي