طبیعت بکر و سرسبز شمال کشور یکی از دلایل محبوبیت شمال کشور برای عموم مردم است و اکثر افراد ترجیح می‌دهند در این خطه از فضای آرامش بخش دریا و هوای پاک و روح بخش جنگل استفاده کنند زیرا قرارگیری در این محیط استرس را از انسان دور میکند و انسانها به جهت خصلت ذاتی که دارند همواره به‌ دنبال فضایی آرام برای سکونت می باشند از این رو خطه شمالی می تواند گزینه پیشنهادی مناسبی باشد. 

چنانچه صحبت از مزایای شمال کشور شد باید اشاره داشت به جهت قطب گردشگری و سرمایه گذاری این مناطق، ساخت و ساز در شهرهای شمال همواره با افزایش همراه بوده است و به طبع با تنوع ویلاها روبرو هستیم و دو دسته از آنها می تواند ویلا ساحلی و‌ ویلا جنگلی باشند و املاک ویلا دنیز قصد دارد به طور اختصاصی به مبحث ویلای ساحلی بپردازد بنابراین چنانچه قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید بهتر است با این مدل از ویلا آشنا شوید.

ساحل به‌ دلیل نزدیکی به دریا و چشم‌انداز زیبایی که دارند همواره مورد توجه خریداران و علاقه‌مندان قرار گرفته اند و شمال با وجود ساحل و دریای بیکرانش یکی از دلایل مهم جذب توریست در این مناطق زیبا و خوش آب و هوا بوده است، تماشای دریا و شنیدن صدای امواج آن یکی از  راهکار مثبت بر آرامش روح و روان انسان است از این رو ویلاهای ساحلی در شمال کشور طرفداران زیادی دارند و سرمایه گذاران به خرید ویلا ساحلی در شمال کشور روی آوردند از این رو در این مقاله به بررسی ویلاهای ساحلی و مزایا و معایب آنها میپردازیم تا افرادی ک قصد خرید ویلای ساحلی را دارند به شناخت و اطلاعات کافی در رابطه با این قبیل ویلاها برسند.

 

 طبیعت شمال

 

 

سرمایه‌گذاری با خرید ویلای ساحلی

همان‌طور که بیان شد، ویلاهای ساحلی به دلیل همجواری با دریا از طرفداران خاصی برخوردار هستند و این مزیت هم می تواند منبع خوبی  برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری به‌ شمار آید زیرا سرمایه گذار می‌تواند با خرید ویلای ساحلی و اجاره آن در طول سال هزینه خرید ویلا را مدت کوتاهی به‌دست آورد زیرا امروزه تورم در اقتصاد تأثیرگذار بوده است و به‌ همین جهت افرادی که قصد افزایش سود مالی خود هستند به‌دنبال سرمایه‌گذاری سودمند و هوشمندانه می گردند تا بازدهی بهتر با مدت زمان کمی بدست آورند و از این رو برخی به‌سراغ خرید ویلا و خرید زمین می‌روند زیرا با انتخاب سرمایه گذاری در حوزه مسکن با ریسک کمتری روبرو خواهند بود، قابل ذکر است خرید ملک در هر دوره ای رشد خودش را داشته است و به‌ ندرت پیش می‌آید که افراد با خرید ویلا دچار ضرر شوند و هرگز سرمایه اولیه‌شان را از دست نخواهند داد در حالی که با ارز و طلا این نوسان رخ خواهد داد همچنین باید به این نکته توجه کنید که بازار خرید ویلا نیز نیازمند نیازمند بررسی دقیق است و باید در زمان مناسب اقدام به خرید ویلا کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید و حتماً ویلا سند دار را انتخاب و خریداری کنید و به قوانین حقوقی آن توجه کنید.

 

 

رشد سرمایه با خرید ویلا

 

 

هدف خرید ویلای ساحلی

 باید به این نکته توجه‌ داشته‌ باشید که هدف افراد از خرید ویلا با هم متفاوت است و همین تفاوت در هدف باعث می‌گردد تا افراد انتخاب‌های متفاوتی داشته‌ باشند، در همین راستا برخی قصد خرید ویلا برای تفریح در تمام فصول سال داشته‌ دارند در حالی که گروهی دیگر مکان قرار‌گیری ویلا نسبت به قیمت در میزان ترقی ویلا در آینده در اولویت بالاتر آنها قرار دارد به همین جهت قبل از هر اقدامی‌ داشته‌ باشید که حتماً هدف خود را از خرید ویلاهای ساحلی در نظر بگیرید. 

 

سرمایه گذاری و هدف خرید در شمال

 

 

مزایا و معایب خرید ویلا در کنار ساحل 

 * ویلاهای ساحلی معمولا به مرکز شهر و مراکز خرید و رفاهی نزدیک هستند و یا دسترسی راحتی دارند و این نکته می تواند یک امتیاز مثبت محسوب شود.

 

* اغلب مناطق ساحلی دارای امکاناتی نذیر: رستوران، کافه، جت اسکی، دوچرخه سواری، قایق سواری و... می باشد.

 

* محبوبیت ویلاهای ساحلی باعث شده از طرفداران بسیاری برخوردار باشند و این امر در خرید و فروش ویلاهای ساحلی بسیار رایج است و قابل ذکر است خرید و فروش ویلاهای ساحلی بیشتر از سایر معاملات است.

 

* از دیگر مزایای خرید ویلا ساحلی در شمال ایران این است که هرچه زمان بیشتری بگذرد سود بیشتری با خرید ویلای ساحلی حاصل می‌ گردد و سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا ساحلی یک انتخاب هوشمندی محسوب می شود.

 

* اما علاوه بر مزایا این ویلاها دارای معایبی هستند که از جمله می توان بیان داشت شهرهای ساحلی به جهت جو آب و هوایی از رطوبت بالایی برخوردار هستند از این رو ویلای ساحلی در معرض رطوبت بالا قرار گرفته است بنابراین ویلا به مراقبت دائم و تعمیرات نیاز دارد.

 

* شرجی بودن هوا در فصول گرم سال در اطراف ساحل باعث می گردد در این زمان از سال برای دمای داخل ویلای خود هزینه بیشتری را متحمل شوید.

 

* قیمت بالای ویلای ساحلی نسبت به سایر ویلاها می تواند یکی از نکته های منفی آن باشد، همچنین باید بیان داشت خرید ویلا به طور معمول نسبت به خرید خانه در منطقه‌های شهری هزینه‌های بالاتری دارد اما هزینه‌های نگهداری یک ویلا به خصوص در مناطق ساحلی و تحت تأثیر عوامل طبیعی بیشتر است.

 

* ترافیک در فصل‌های پربازدید گردشگری، در شهرهای ساحلی ممکن می تواند باعث بروز مشکلات همانند ترافیک، کمبود پارکینگ و شلوغی در سواحل باشد ضمن اینکه برخی از ویلاها به عنوان واحدهای تفریحی و تعطیلاتی استفاده می‌شوند و ممکن است در برخی فصول سال خالی و بدون سکنه باشند این ممکن است باعث شود که در برخی مواقع، به ویژه در فصول کوتاه‌تر، ویلاهایی با امکانات توریستی و خدمات شهری در دسترس نباشد.

 

* شهرهای ساحلی ممکن است در برابر عوامل طبیعی مانند: سیلاب، زلزله و طوفان قرار بگیرد این اتفاقات باعث آسیب به ویلا و تأثیر منفی بر روی سرمایه مالی باشد بنابراین قبل از خرید ویلا در این مناطق باید تمام عوامل را در نظر بگیرید.

 

 خرید ویلا ساحلی

 

 

تفاوت ویلاهای ساحلی در مناطق مختلف کشور

مناطق ساحلی مختلفی در ایران وجود دارد که از نظر ویژگی‌هایی مانند میزان دسترسی به امکانات شهری، نوع ساحل، میزان جمعیت و فرهنگ بومی با یکدیگر متفاوت هستند و همین تفاوت‌ها عامل مهم بر قیمت و ارزش ویلاها است برای مثال: ویلاهای ساحلی در خطه ی شمال همچون مازندران و گیلان به دلیل دسترسی بهتر به امکانات شهری و نوع پوشش گیاهان و طبیعت سرسبز معمولا گران‌تر از ویلاهای ساحلی در جنوب کشور هستند.

در ادامه باید خدمت شما کاربران بیان داشت ویلاهای ساحلی از نظر نوع ساختار و کاربری می‌توانند مختلف باشند و در نوع ویلا لوکس و ویلا شیک با امکانات رفاهی کامل، ویلا مدرن با طراحی‌های خاص و ویلاهای سنتی و با معماری محلی در مناطق ساحلی وجود دارند.

 

 

انواع ویلا ساحلی

 

در آخر کلام و در یک جمع‌بندی مختصر باید دوباره خدمت شما مستحضر شد که ویلاهای ساحلی همانند سایر ملک ها و ویلاها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند پس قبل از هر خریدی باید به طور کامل این مزایا و معایب را مورد بررسی قرار دهید و با توجه به نیازها، شرایط و سلیقه خود، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

 

 مطالعات پیش نهادی املاک ویلا دنیز

با 2 میلیارد کجا ویلا بخریم خوبه؟ خرید ویلا با ۲ میلیارد دروغ است؟

 خرید ویلا استخردار داخلی یک انتخاب بر اساس نیاز یا بودجه

خرید ویلا ساحلی یا جنگلی؟ مزایا و معایب خرید ویلا ساحلی و جنگلی

انواع ویلا در شمال از نظر ساخت