معیارهای انتخاب و خرید زمین در چیست؟



  

نکات و معیارهای خرید زمین از جمله مواردی هستند که می بایست هر سرمایه گذار و بطور کلی عموم مردم از آن آگاه باشند تا در صورت لزوم بتوانند یک خرید هوشمند با سود بالا را تجربه کنند.

هر معامله ای در حوزه مسکن مخصوصا خرید زمین، با هدفهایی همچون ساخت و ساز و سرمایه گذاری صورت می گیرد اما برای خرید نیاز است نکاتی را بدانید تا روند و انتخاب برایتان آسان تر باشد و متحمل ضرر و زیان نشوید در ادامه مقاله، سایت املاک ویلا دنیز شما را با نکات مهم در خصوص خرید زمین و سرمایه گذاری در این حوزه آشنا می کند چنانچه قصد مطالعه بیشتر را دارید با ما همراه باشید.

 

 

معیار و انتخاب خرید زمین

" 7 نکته طلایی در خرید زمین در شمال "

 

 



مراحل خرید زمین



 

 

* درگام های نخست می بایست قبل از هر اقدامی با کارشناسان و یا مشاور مجرب مشورت دریافت نمائید.

* بودجه مالی خود را بررسی و مشخص کنید.

* در باب منطقه و موقعیت مکانی زمینی که انتخاب کرده اید تحقیق و پرس و‌جو کنید و استعلامات حقوقی لازم را به عمل آورید. 

* دسترسی به امکانات اولیه 

 

همانطور که در سطر بالا اشاره شد خرید زمین مناسب، نیازمند یک راهنمای مجرب و سابقه دار در امور مسکن و مستغلاتش می باشد تا قادر باشد سرمایه گذار را به خوبی با توجه به خواسته اش راهنمایی کند و همچنین اطلاعات کافی را در اختیار خریدار قرار دهد در ضمن برای سهولت در انتخاب یک مشاور با انصاف و حرفه ای مشاوران املاک ویلا دنیز  به شما پیشنهاد می شود این افراد با تجربه ای که در حوزه خرید و فروش ویلا و ملک دارند میتوانند بهترین راهنما و مشاور برای شما در امر باشند.

 

 مراحل خرید زمین

"    اقدامات لازم برای خرید زمین در شمال    " 

 

 

 



معیارها و نکات یک زمین مناسب



 

مناطق و شهرهای شمالی به جهت قطب گردشگری و اهالی بومی اش خطه ای با جمعیت زیاد است و وجود ویژگی های مثبت این شهرهای شمالی به طبع بر قیمت زمین تأثیرگذار است و همین موضوع جمعیت گاها می تواند رفت و آمد به این مناطق شمالی را دچار مشکل کند زیرا در زمستان ها به دلیل بارش باران و ریزش سنگ و کوه ممکن است امکان سفر از طریق جاده ها ممکن نباشد و با محدودیت زمانی روبرو باشید و یا به دلیل ترافیک زیاد سفر دشوار و سخت باشد.

نکته ی مهم این است که چنانچه قصد خرید زمین را دارید خرید و فروش در مناطق محل زندگی خودتان می تواند گزینه عقلانی تری باشد اما بسیاری تمایل دارند زمینی خریداری کنند که سود کلانی کسب کنند!

 

• خانه و زمین هایی که در اطراف گذرهای اصلی همچون اتوبان و خیابان های اصلی قرار دارد با آلودگی صوتی زیادی مواجه‌اند چنانچه جزء افرادی هستید سکوت خانه برای شما در اولویت است باید از خرید این خانه ها خودداری کنید.

  

• به مسیر عبوری و ترافیک محل انتخاب زمین توجه کنید زیرا مکان زمین مورد نظری که در آن واقع شده پرترافیک باشد همیشه برای دسترسی به خانه در عذاب خواهید بود.

 

• اوایل رونق بازار بهترین زمان خرید زمین است.

 

• به این نکته همیشه توجه داشته باشید که بعد از هرگونه پرداخت هزینه کمیسیون املاک، حتما رسید دریافت کنید.

 

• مراحل پرداخت پول به فروشنده باید به صورت کاملا شفاف مشخص شود.

 

• چنانچه ملک‌ که خریداری می کنید وراثتی باشد می بایست تمام وراث مطابق با گواهی انحصار وراثت در هنگام ثبت معامله حضور داشته باشند.

 

• از دیگر نکات مهم در خرید زمین توجه به مدارک آن می باشد زیرا پس از عقد قرارداد دیگر راه برگشتی ندارید پس کاملا به این قضیه توجه کنید.

 

• در هنگام معامله باید سند را استعلام بگیرید و از وجود سند و صحت آن آگاه باشید چنانچه عقد قرارداد و امضای شما رو برگه انجام گیرد و سندی در کار نباشد دیگر نمی توانید قرارداد را فسخ کنید در صورتی که شرایط خاصی وجود داشته باشد پیشنهاد میشود چنانچه شک و شبهه ای در وجود سند و یا مواردی از این قبیل دارید اصلا پای عقد قرارداد نروید و سعی کنید تمامی موارد به صورت شفاف باشد تا در آینده دچار دردسر نشوید.

 

• تحقیق و بررسی کنید با افرادی که ممنوع المعامله هستند هیچ معامله ای نکنید.

 

 

نکات خرید زمین

" خرید ارزهای دیجیتال بهتر است یا خرید زمین در شمال "

 

 

 

 

 



استعلامات لازم برای خرید زمین



 

 یکی از نکات حقوقی خرید زمین توجه به قوانین خرید زمین از نهادها و اشخاص حقوقی است، از این رو حتماً باید مجوزهای وکالت طرف فروشنده از نهاد مربوطه را به دقت بررسی کنید و از صحت آن‌ آگاه باشید، همچنین بعضی از زمین‌ها در محدوده‌ی طرح تفصیلی قرار گرفته‌اند که بطور عامیانه گفته می‌شود درون طرح قرار دارند بنابراین قبل از خرید زمین باید از طرح تفصیلی شهر مربوطه اطلاعاتی را کسب کنید و درباره‌ی مشمول طرح نبودن ملک مربوطه مطمئن شوید.

از دیگر استعلامات می توان به دارایی، شهرداری و ثبت در صورت مسکونه، قرارگیری در بافت شهری، استعلام جهاد کشاورزی و‌... بسیار نکات مهمی است.

 

  خرید زمین

" مازندران ویلا بخریم یا گیلان؟ خرید زمین در گیلان یا خرید زمین در مازندران؟ "

 
 
در جمع بندی باید بطور خلاصه اشاره داشت اشخاص از خرید زمین دو هدف بیشتری ندارند از دیدگاه حقوقی آنچه که بسیار اهمیت دارد بهره گیری از متخصصین و مشاوران کارآمد است زیرا خریدن زمین و ملک آداب و مراحل خاصی دارد و نیاز به اطلاعات کافی از منطقه، موقعیت زمین، آینده، کاربری زمین، موانع قانونی، شناسایی مالک واقعی، کسب اطلاع از شورای محل، پرس و جو از افراد بومی و مورد اعتماد، و ... است حال بعد از این گام وارد مرحله صحبت با فروشنده زمین و بررسی شرایط طرفین می باشد، در زمان اخذ قرارداد یا تنظیم مبایعه نامه لازم است که از وکیل یا مشاور حقوقی در تمامی مراحل قراردادها بهره بگیرید تا بتوانید در حوزه بازار مسکن یک سرمایه گذاری مطمئن و سودمندی را داشته باشید، چنانچه نیازمند کسب اطلاعات حقوقی در زمینه خرید و فروش ملک و ویلا هستید می توانید سوالات خود را با مشاوران املاک ویلا دنیز مطرح کنید و کارشناسان مجموعه پاسخگوی شما کاربران گرامی هستند برای دسترسی آسان با کارشناسان کافیست بر روی تماس کلیک کنید.