دیگر همه ی ما می دانیم، نوسان نرخ ارزهای خارجی و دلار در ایران و جهش‌ های آن اهمیت زیادی در شاخص‌ های اقتصادی ایران داشته است، امروزه شاهد نوسان قیمت دلار، سکه و طلا و.... هستیم، در واقع عوامل بسیاری باعث افزایش قیمت و نوسان نرخ ارزهای خارجی و دلار در ایران هستند، حتی می توان این گونه بیان کرد؛ اقتصادی نظیر؛ نرخ بهره، نرخ تورم، اشتغال، تولید، صادرات، واردات، بدهی دولت و نرخ مالیات و متغیرهای غیر‌اقتصادی مانند رقابت‌‌‌ پذیری، سفته‌‌‌ بازی، مداخلات دولت، انتظارات، فساد و تحریم جزو عمده متغیرهای مرتبط با نرخ ارز هستند، همانطور که می دانید نرخ‌ های بهره بالاتر، عموماً سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی را جذب می‌ کند که می‌ تواند تقاضا برای پول یک کشور را افزایش دهد و باعث افزایش ارزش آن شود، و از همه مهم تر تورم و نرخ ارز همگی به‌ شدت همبستگی دارند، و رشد اقتصادی یک کشور می‌ تواند بر نرخ ارز آن نیز تأثیر بگذارد. 

 

فوت رئیس جمهور و جو افزایش قیمت دلار بعد آن

رویدادهای ژئوپلیتیکی مانند جنگ و بلایای طبیعی و آشفتگی سیاسی، می‌ توانند تأثیر قابل‌ توجهی بر نرخ ارز داشته باشند، و می توان گفت؛ این رویدادها می‌ تواند باعث ایجاد عدم اطمینان و بی‌ ثباتی شود که می‌ تواند تقاضا برای پول یک کشور را کاهش دهد و باعث افزایش قیمت و ارزش آن شود، نوسانات نرخ ارز نیز می‌ تواند تأثیرات قابل‌ توجهی بر مشاغل و افراد داشته باشد، و می توان گفت؛ کشوری با اقتصاد قوی و سطوح رشد بالا می‌ تواند تقاضا برای پول خود را افزایش دهد زیرا سرمایه‌ گذاران به دنبال سرمایه‌ گذاری در بازار ارز و... هستند، که باعث افزایش نرخ ارز می‌ شود.

 

فوت رئیس جمهور و جو افزایش قیمت دلار بعد آن

همانطور که می دانید، بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌ سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد، طبق گفته ی معاون اجرایی رئیس‌ جمهور، دو تن از عزیزان در این پرواز با نیروهای امدادی ارتباط برقرار کردند و نیم ساعت بعد از طی مسیر ارتباط بالگرد رئیس جمهور با دو بالگرد دیگر قطع می‌ شود و پس از این اتفاق دو بالگرد منطقه را جست و جو کردند، و بعد از ساعت ها جستجو، پیکر رئیس جمهور و همراهان آن را پیدا کردند، سوالی که در این وضعیت ممکن است پیش آید این است که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی در صورت فوت رئیس جمهور، اختیارات او به چه کسی خواهد رسید؟

 

فوت رئیس جمهور و جو افزایش قیمت دلار بعد آن

 

باید گفت؛ طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌ های وی را برعهده می‌ گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

 

بعد از شنیدن این خبر، همه ی افراد نگران قیمت دلار و سکه و طلا و.... هستند، به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، روند نزولی قیمت ارز که از هفته های گذشته آغاز شده در روز یکشنبه و پیش از اعلام اخبار مربوط به حادثه بالگرد رییس جمهوری، باعث بازگشت قیمت دلار به کانال ۵۶ هزار تومان شد، اما با اعلام اخبار حادثه بالگرد رییس جمهوری که منجر به شهادت ایشان و هیات همراه شد، دلال ها و... سعی در ماهی‌ گیری از آب گل‌آلود داشتند، انها با ایجاد التهاب در بازار ارز باعث شدند، قیمت دلار از ۵۶ هزار تومان طی چند ساعت به بالای ۶۰ هزار تومان برود، در همین راستا بعد از اعلام خبر شهادت رییس جمهور و هیات همراه نیز، هیات دولت اعلام کرد با جدیت تمام امور انجام می شود و جای نگرانی نیست،  و با مدیریت بازارساز بار دیگر قیمت دلار به کانال ۵۶ هزار تومان بازگشت.

 

فوت رئیس جمهور و جو افزایش قیمت دلار بعد آن

افزایش قیمت دلار، باعث افزایش قیمت زمین، ویلا، طلا، سکه و.... می شود، در واقع روند صعودی قیمت دلار، بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و انتظارات تورمی را در این بازار بالا می برد، نکته ی که در این مسیر وجود دارد این است که؛ بازار خرید ویلا که همیشه جزو کانال‌ های پرجنب‌ و جوش و معامله‌ خیز و پرطرفدار در حوزهٔ املاک به‌ شمار می‌ رود، که یکی از مهم‌ ترین بازارهایی است که از دردسرِ نوسانات قیمت دلار در امان نمانده است، با افزایش قیمت دلار، قیمت زمین و ویلا در منطقه های شمال کشور، الخصوص در شهرهای نور، چمستان، نوشهر و محمودآباد، آمل و... دستخوش تغییرات شده است، مناطق ذکر شده از شهرهای پرطرفدار محسوب می شوند، و اغلب افرادی که به دنبال خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال هستند، این شهرها را در الویت قرار می دهند، ویلاهایی که در این منطقه آماده فروش می باشند، از امکانات عالی و از همه مهم تر از لحاظ قانونی و اسناد و مدارک رسمی کامل می باشند، شما با خیال آسوده می توانید ویلا و زمینی در شمال خریداری کنید.

 

"لینک پیشنهادی"

خرید ویلا در چمستان

خرید ویلا در نور

خرید ویلا در آمل

خرید ویلا در نوشهر

 

افزایش قیمت دلار، با بالا بردن نرخ مصالح ساختمانی و همچنین قیمت زمین، نهایتاً باعث افزایش قیمت ویلا در شمال می‌ شود، خرید ویلا در شمال نوعی سرمایه‌ گذاری پرسود است اگر در این مسیر نیاز به مشاوره دارید، تیم مجرب ویلا دنیز آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی می باشند، ویلا دنیز بهترین ها را به شما پیشنهاد می دهند، پس اگر می خواهید با مدیریت و مشاورین ویلا دنیز ارتباط برقرار کنید، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 فوت رئیس جمهور و جو افزایش قیمت دلار بعد آن

 

مقالات پیشنهادی 

رویای خرید ویلا در شمال با ارزهای نات کوین و همستر!

اکازیون چیست؟ خرید ویلا اکازیون در شمال به چه معناست؟

خرید ویلا کردان کرج یا خرید ویلا در چمستان نور

سبك ساخت ويلا اروپايي يا سنتي؟ مجله ويلا دنيز

هر آنچه باید در مورد بازسازی ویلا در مازندران بایست بدانید