خرید ویلا شمال به سبک جنگلی‌

شمال کشور یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار بین افراد می‌باشد که اغلب افراد آن را بهترین گزینه برای سفر کردن و گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌کنند. نزدیک بودن شمال کشور به پایتخت و دسترسی آسان به برخی از شهرها استفاده از ماشین شخصی می‌تواند از عوامل انتخاب شمال به عنوان مقصد توریستی باشد. بنابراین برخی از مسافران  با در نظر گرفتن جاذبه‌های زیبای مناطق شمالی، وجود دریای بی‌کران، جنگل‌های بکر و سرسبز، دسترسی به شهرهای بزرگ و... تمایل به خرید ویلا شمال به سبک‌های جنگلی و یا ساحلی دارند. ‌

 

ویژگی ویلاهای ساحلی‌

با توجه به موقعیت مکانی ویلاهای ساحلی و نزدیکی به دریا، از رطوبت بالایی برخوردار هستند. به این ترتیب برخی از افراد بسیاری تمایل به خرید و فروش ویلا شمال به سبک ساحلی ندارند.‌ در مقابل نیز خرید یا ساخت ویلای جنگلی از رونق قابل توجهی برخوردار است.‌

 

ویژگی ویلاهای جنگلی‌

موقعیت مکانی ویلاهای جنگلی بر خلاف ویلاهای ساحلی در اطراف و در برخی موارد در دل جنگل قرار دارند و آرامشی وصف‌نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. به این ترتیب اگر قصد خرید ویلا شمال به سبک جنگلی را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با مصالح مورد نیاز و عوامل مختلف تاثیر بر میزان قیمت‌های انواع ویلای جنگلی آشنا شوید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

انواع مصالح به کار رفته در ویلاهای جنگلی‌

مصالح ساختمانی یکی از عوامل مهم در امر تعیین قیمت ویلاهای جنگلی شمال کشور می‌باشد.‌ با توجه به شرایط آب و هوایی (رطوبت، بارش باران) شمال کشور به ویژه منطقه‌ی جنگلی که قرار است در آن ویلا ساخته شود، بهتر است از مصالح ساختمانی مرغوبی استفاده شود تا در طولانی مدت در مناطق جنگلی از مقاومت و دوام خوبی برخوردار باشد.  در این بخش سعی کردیم تا مصالح ضروری برای ساخت انواع ویلاهای جنگلی را برای شما شرح دهیم.

سیمان: از مصالح مهم در امر ویلا سازی و ساختمان‌ سازی در مناطق جنگلی شمال کشور می‌توان به سیمان و معروف‌ترین آن، پرتلند، اشاره کرد.‌ عامل چسبندگی بتن‌ها، دارا بودن استحکام بالا، ایجاد سطوح یکنواخت و صاف، قیمتی مقرون به صرفه از ویژگی‌های سیمان است. امروزه بیشتر معماران و کارگران ترجیح می‌دهند از این مصالح در ساخت ویلای جنگلی استفاده کنند. سیمان یکی از گزینه‌های مناسب برای ساخت دیوارهای بیرونی ویلا است که توسط سازندگان صورت می‌گیرد. علاوه بر آن دسترسی آسان سیمان اغلب در طرح‌های مینیمال کاربرد دارد. به دلیل مقاومت بالا نسبت به گچ در داخل ویلا نیز استفاده می‌شود. بهتر است قبل استفاده از سیمان در مناطق جنگلی شمال کشور به نکاتی توجه کنید؛ به عنوان مثال برای سیمان کاری از سطح زمین، ارتفاع مورد نیاز را برآورد کنید سپس عمل سیمان کاری را انجام دهید، چرا که رطوبت موجود در زمین سبب فرسایش سیمان در گذر زمان خواهد شد.‌ سیمان علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی هست که باید در نظر گرفته شود. ترمیم و مرمت سیمان سالی یه مرتبه از فرسودگی و کثیفی بنا جلوگیری می‌کند.

بتن: این نوع از مصالح ساختمان سازی، با ترکیب سیمان و درصد مشخصی از آب تهیه می‌شود.‌

مصالح ساختمانی ویلاهای جنگلیمصالح ساختمانی ویلاهای جنگلی

 

سنگ: سنگ‌ها در نمای بیرونی و البته پله‌ها نقش چشمگیری در ساخت ویلا دارد. انواع مختلفی از سنگ‌ها وجود دارند که از مقاومت بسیار خوبی در مقابل آهن و فلزات دیگر برخوردارند. چرا که فلزات بعد از مدتی دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. در این میان هنگام استفاده از سنگ در نمای ساختمان توجه به این نکته ضروری است که، هر سنگی برای ساخت ویلای جنگلی شمال کشور مناسب نیست.

  • سنگ‌های مرمریت؛ علاوه بر اینکه این نوع سنگ دارای تنوع بالا و زیبایی می‌باشد اما از هزینه نگهداری بالایی برخوردار است. زیرا در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ داده به این ترتیب گزینه‌ی ایده‌آلی برای نمای بیرونی ویلا نمی‌باشد. شما امکان آن را دارید تا قبل از خرید ویلا شمال به سنگ بنای ویلا دقت کنید.
  • سنگ‌های تراورتن؛ این نوع سنگ‌ها جهت ساخت و ساز ویلا در شمال مناسب هستند. اما در مقابل دارای تنوع رنگی کم و پرداخت هزینه بیشتری نسبت به ینگ‌های مرمریت دارد. با بررسی سنگ‌های عنوان شده، یکی از سنگ‌های مناسب با مقاومت بالا می‌توان به سنگ گرانیت اشاره کرد. قیمت مناسب این نوع سنگ انتخاب خوبی برای نمای ساختمان و البته قیمت‌های کف فضای باز ویلا می‌باشد.

چوب: به دلیل سازگاری چوب در طبیعت ویلاهای جنگلی شمال کشور، توصیه می‌شود به جای آهن از چوب‌های باکیفیت برای نمای بیرونی ویلا استفاده شود. لذا آهن در اثر رطوبت باعث زنگ‌ردگی و پوسیدگی می‌گردد.

گچ معمولی یا گچ ضد آب: گچ از مصالح پر مصرف و قابل دسترس در ساختمان سازی است که به دلیل آن که مقاومت خوبی در برابر رطوبت ندارد، دچار فرسودگی می‌شود. برای استفاده از گچ در ساخت ویلا شمال ان را با مواد خاصی مخلوط می‌کنند تا مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته باشد.

خرید ویلا شمال به سبک جنگلیخرید ویلا شمال به سبک جنگلی

 

آجر سفالی یا بلوکی: آجر به دلیل قیمت مناسبی که دارد اغلب استفاده بیشتری در ساخت ویلا دارد. چنانچه آجر در شرایط آب و هوایی مناطق جنگلی شمال دچار شوره‌ زنی می‌شود، به همین دلیل جز مصالح نامناسب ساخت ویلا می‌باشد. امروزه ساخت آجرها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که سازگاری بیشتری با آب و هوای شما دارد. هم‌چنین وزن کم، استحکام، چسبندگی بالا از ویزگی‌های آجر سفالی به شمار می‌رود و گزینه مناسبی نیز برای ساخت ویلا است.

 

مصالح مورد نیاز در امر تیغه چینی

قبل از آن که بدانید چه مصالحی برای تیغه چینی مصرف می‌شود باید این نکته را بدانید که به یک‌سری عوامل بستگی دارند که ما در این بخش به آن‌ها اشاره کردیم:‌

وزن: آن چیزی که باعث مقاومت بالا و سنگین‌تر شدن سازه می‌شود، وزن مناسب و استاندارد مصالح است. لذا هر چه مصالح به کار رفته در ساخت ویلا بیشتر باشد میزان مقاوم بودن سازه نیز بیشتر است. به این ترتیب حتما به انتخاب مصالح، حجم و ترتیب آن (بلوک سفالی، بلوک لیکا، بلوک سیمانی و بلوک آجری) دقت کنید.

هزینه‌های تمام شده: قیمت بسیار کم بلوک‌های سیمانی، مقاومت بالا و دسترسی آسان به این نوع بلوک‌ها سبب شده است تا برای ساخت ویلا در شمال کشور و هم‌چنین ساخت ویلاهای جنگلی، بلوک‌های سیمانی گزینه‌ی مناسبی باشد.

خرید ویلا شمال به سبک جنگلیقیمت خرید ویلا شمال به سبک جنگلی‌

 

در تعیین قیمت انواع مختلف ویلاهای جنگلی چند عامل وجود دارند که سبب شده است تا قیمت ویلاهای جنگلی نوساز بسیار بالا باشد. بنابراین فروش ویلا شمال به سبک جنگلی با قیمتی هنگفت صورت می‌گیرد. ما در زیر به نمونه‌هایی از این عوامل که تعیین میزان قیمت ویلا به آن‌ها بستگی دارد، اشاره کرده‌ایم.

 

خرید ویلا شمال

  • افزایش نرخ مصالح ساختمانی؛ مصالح ساختمانی به کار رفته در ویلاهای نوساز جنگلی همه به صورت وارداتی تهیه می‌شوند، بنابراین ممکن است در طول مدت ساخت ویلای جنگلی با افزایش نرخ دلار مواجه شوید که نقش به سزایی در مصالح ساختمانی دارد. به این ترتیب چنین ویلایی با اینگونه مصالح با قیمت بیشتری به فروش خواهد رسید.
  • کمبود و محدودیت مناطق مناسب جنگلی برای ساخت ویلا؛ همانطور که می‌دانید برخی از زمین‌های جنگل بسیار مناسب برای کشاورزی می‌باشند و نمی‌توان در آن ویلا ساخت. به طور کلی ساخت ویلای جنگلی در برخی از مناطق جنگلی با محدودیت‌ مواجه شده است. چنانچه این محدودیت‌ها سبب شده است تا افرادی که از قبل در جنگل ویلا داشته‌اند و یا اقدام به ساخت ویلای نوساز کرده‌اند با قیمتی بالا آن را به فروش برسانند.
  • امکانات ویلا؛ در برخی از ویلاهای جنگلی امکاناتی نظیر؛ استخر، سونا، جکوزی و موارد دیگری از این قبیل وجود دارند که همین امکانات، سبب فروش با قیمت بالای ویلای جنگلی شده است.
  • دکوراسیون؛ در نظر داشته باشید برخی از ویلاها با داشتن دکوراسیون، به صورت مبله و دارای وسایلی از این قبیل می‌باشند که همیشه چنین ویلاهایی به نسبت ویلاهای بدون وسیله دارای قیمت بیشتری هستند. بنابراین دکوراسیون متناسب با ویلا بر قیمت ویلا تاثیر دارد. به عنوان مثال ویلاهای دوبلکس جنگلی به نسبت ویلاهای معمولی دارای قیمت بیشتری می‌باشند.
  • طراحی ویلاها؛ این مورد نیز مانند دیگر عوامل عنوان شده تاثیر به سزایی در تعیین قیمت ویلا دارد، به گونه‌ای که اگر ویلایی به صورت مدرن ساخته شده باشد، قیمت بالاتری به نسبت ویلاهای کلاسیک دارد.

 

نتیجه‌گیری‌

خرید ویلا شمال به سبک جنگلی و یا ساخت آن، یکی از مواردی است که در این میان، افراد بسیاری تمایل به خرید و یا حتی ساخت ویلای جنگلی دارد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند که اقامتی آرامش‌بخش را در جنگل تجربه و صبح را با صدای دل‌نشین پرندگان آغاز کنند. به این ترتیب ویلای جنگلی از پرطرفدارترین ویلاهای شمال کشور محسوب می‌شود. جدای از سبک قدیمی ویلاهای جنگلی، امروزه طراحی اغلب ویلاهای جنگلی به صورت مدرن ساخته می‌شوند و به دلیل نوساز بودن از قیمت بیشتر در مقایسه با ویلاهای قدیمی دارد. در نظر داشته باشید که با توجه به امکانات ویلاهای جنگلی از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار هستند به طوری قیمت پایه ویلاهای جنگلی با توجه به مساحت آن ۱ میلیارد برآورد شده است.

اگر شما نیز از آن دسته از افراد علاقه‌مند به ویلاهای جنگلی هستید، می‌توانید با استفاده از مشاوران و شرکت‌های  معتبر در زمینه خرید ویلا شمال و یا ساخت انواع ویلاهای جنگلی، ساحلی، مدرن، کلاسیک و... اطلاعاتی کسب کنید. چرا که چنین شرکت‌هایی با داشتن سابقه‌ی زیاد و سرمایه قابل توجه می‌توانند راهنمایی‌های لازم را به شما در زمینه ساخت و خرید ویلا شمال بدهند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با شرکت‌های معتبر و قابل اعتماد در زمینه ساخت و ساز ویلا مشورت کرده و بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

 

 

مقالات پیشنهادی "ویلا دنیز" :

خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن

آیا خرید ویلا تریبلکس در شمال، همان خرید ویلا لاکچری محسوب می شود؟

بررسی مزایا و معایب خرید ویلا مستقل، خرید ویلا مستقل در شمال

معنای لاکچری، خرید ویلا لاکچری در شمال

محموداباد کجاست؟ خرید ویلا در محموداباد

روستای چنگاز کجاست؟ خرید ویلا در چنگاز آمل