خرید زمین یکی از امن ترین روش های سرمایه گذاری در کشور ما محسوب می شود که متقاضیان آن روز به روز، رو به افزایش است. خرید زمین فکر و ایده ای است که امروزه هر شخصی که سرمایه مشخصی حتی به مقدار کم در دست دارد، به این فکر کرده است که با خرید زمین اقدام به سرمایه گذاری کند. خرید زمین به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود و می توان چنین گفت که خرید زمین از بهترین شیوه های درآمد زایی است که با سود بسیاری همراه است.

زمین در شمال 

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا در مازندران

 

در علم اقتصاد خرید زمین، می‌توان جزو سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفت. سرمایه‌گذاری در املاک از روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری در ایران است که در برخی سال‌ها همراه با سود رضایت‌ بخش و در برخی سال‌ها نیز کم رونق و در رکود بوده است. اما در بدترین شرایط ممکن هیچوقت ارزش ملک از آن قیمتی که خریداری شده پایین نمی آید. اما باتوجه به موقعیت ملک و منطقه ایی که خرید می کنید، ممکن است با توجه به تورم بالا در کشورمان؛ ارزش آن ملک در عرض یک ماه دو برابر شود یا ممکن است در عرض یک سال به سود دلخواهتان برسید!

خرید زمین و ویلا در استان های شمالی یا مناطق ویلایی تهران می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده باشد. رشد شهرنشینی در تهران و کرج و سایر شهرهای بزرگ ، منجر به تبدیل خانه های ویلایی به آپارتمان شده است. زندگی آپارتمان نشینی مشکلات زیادی با خود به همراه دارد. همه ما پس از مدتی از آپارتمان خسته شده و به دنبال فضایی در طبیعت برای کسب انرژی و آرامش خواهیم بود. از این رو مناطق ویلایی حومه تهران مانند: دماوند، کردان، تهراندشت، شهریار و... و بسیاری از مناطق کمتر شناخته شده شمال کشور مانند چمستان و... با سرعت زیادی نسبت به گذشته رشد یافته اند.

 ویلا در شمال

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در محمودآباد

 

اما سوال!؟ در تهران زمین بخریم یا شمال؟

آب و هوای پاک و طبیعت بکر شمال کشور همیشه یکی از مهمترین عوامل جذب سرمایه و افراد با فرهنگ به این خطه از کشور بوده است. مجاورت با دریای کاسپین یا خزر با داشتن مجموعه‌ای از بنادر هم، یکی دیگر از عوامل جذب سرمایه و نیروی کار به شمال ایران است.

شمال ایران تنها به دلیل طبیعت زیبا مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و از نظر سلامتی نیز به دلیل رطوبت بالا و آب و هوای پاک و شلوغی کمتر از طرف بسیاری از پزشکان برای زندگی و بهبود سلامتی توصیه می‌شود. بنابراین عجیب نیست که جمعیت بازنشسته تهرانی زیادی را ببینیم که نهایتا تصمیم به زندگی در آرامش و آب و هوای پاک و طبیعت بکر شمال کشور را بگیرند.

در سالهای اخیر، با توجه به رشد گسترده شهرنشینی و زندگی آپارتمان نشینی، زمین و باغ در این مناطق حکم جواهر را پیدا کرده است. و از آنجایی که زمین های با قابلیت ساخت ویلا در این مناطق کم است، در نتیجه از قیمت بسیار بالایی نسبت به زمین های شمال برخوردار است.

مثلا شما می توانید با قیمت 1 میلیارد تومان زمینی به مساحت 400 متر مربع در چمستان صاحب شوید، در حالیکه با این پول در مناطق ویلایی تهران شاید بتوانید زمینی به مساحت 100 متر ( اگر وجود داشته باشد) پیدا کنید.

برای دیدن زمین های با قیمت ارزان در شمال، کلیک کنید.

زمین در شمال 

بیشتر بخوانید: آمل کجاست ؟و فاصله آن تا شهر های دیگر چقدر است؟

 

از طرفی شما با خرید زمین در مناطق روستایی شمال می توانید، هر نوع بنایی را در آن بسازید! برای مثال شما برای ساخت ویلا دوبلکس در زمینی در دماوند به دنبال عوارض ساخت و جریمه های شهرداری را به دوش بکشید. در حالی که در زمین های شمال در مناطق روستایی هر گونه ویلا با هر بنا و متراژی بدون پرداخت عوارض بسازید.

همچنین شما با خرید زمین در شمال و ساخت بنا در آن هم خودتان از تعطیلات آخر هفته در شمال کشور از طبیعت بکر و ساحل آن بهره ببرید و هم در زمانی که در ویلایتان حضور ندارید، به کسی بسپارید تا ویلایتان را به اجاره واگذار کند. در نتیجه باعث کسب منافع مادی می شود.

وقتی زمینی در شمال می خرید، حتی اگر نخواهید در آن بنایی ایجاد کنید، هیچگونه هزینه نگهداری و عوارض و مالیاتی برایتان ایجاد نخواهد کرد. زمین های خالی که هنوز هیچ استفاده ای از آن نمی شود، بسیار مقرون به صرفه است.

 خرید زمین در شمال

بیشتر بخوانید: سد الیمالات کجاست؟ خرید ویلا در نور

 

قبل از خرید زمین در شمال حتما هدف خود را مشخص کنید و زمینی با کاربری درست را انتخاب کنید که بعد ها دچار ضرر و خسارت نشوید. اگر به دنبال خرید زمین زراعی یا باغ هستید از حاصل خیزی آن اطمینان حاصل کنید، اگر به قصد ساخت ویلا اقدام به خرید زمین می کنید بررسی کنید که زمین مورد نظر دارای امتیازات و انشعابات اصلی باشد.

حتما از فروشنده استعلام بگیرید تا از کاربری زمین مورد نظر خود مطمئن شوید. از نوع سند زمین و میزان اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. معامله زمین هم مانند ساختمان حتما باید تحت نظر مشاور املاک معتبر صورت گیرد در غیر این صورت در صورت بروز هرگونه مشکل تمامی مسئولیت آن دامن خریدار را خواهد گرفت.

گروه مشاورین املاک ویلا دنیز، با سال ها تجربه در زمینه خرید و فروش زمین در مازندران، آماده ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان عزیز می باشد. کارشناسان ما با آشنایی و تسلط کامل به این محدوده در مسیر انتخاب زمین ایده آل، شما را همراهی خواهند کرد.