پنج نکته مهم قبل از خرید ملک کلنگی

امروزه ساختمان های لوکس و با بهترین متریال طراحی و احداث شده اند، اما بسیاری از افراد خانه های کلنگی و قدیمی را به آپارتمان ترجیح می دهند، و خرید یک خانه ی قدیمی و کلنگی به دلیل داشتن متراژ زیاد زمین، یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود، همانطور که قبل از خرید هر گونه ملک، ساختمان و... عوامل مهم و ضروری را باید مورد بررسی قرار بدهید، باید در خرید خانه کلنگی 5 نکته بسیار مهم را مورد بررسی قرار دهید، با ما همراه باشید.

 

خرید ملک کلنگی

 

نکات مهم برای خرید خانه کلنگی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید به صورت زیر می باشد؛

  1.  لوله کشی و برق کشی های قدیمی و غیر استاندارد
  2. رادون در خانه
  3. مواد خطرناک
  4. نوع ساختار بنیادی خانه
  5. نکات مهم در بازرسی خانه

 

در ادامه به صورت تکمیلی هر یک از این موارد را بررسی می نماییم.

 

 لوله کشی و برق کشی های قدیمی و غیر استاندارد؛

برای تعویض و بازسازی دوباره لوله ها و سیم های برقی خانه باید هزینه ایی بپردازید، و به روز رسانی هر یک از این پروژه ها، هزینه ایی گسترده دارد، با گذر زمان لوله های آب، دچار خوردگی شده، فشار آب کم و به علت رسوب گذاری مسیر گذر آب مسدود شده و.... که تمامی این عوامل باعث نشت و ضعف جریان آب می شود.

هم چنین سیم های قدیمی خانه  فرسوده شده، و می تواند باعث آتش سوزی شود، زیرا یک سیستم الکتریکی قدیمی ایمنی کمتری دارد، و بسیار خطرناک می باشد.

 

رادون در خانه؛

رادون از سنگین ترین گاز ها در بین گاز های دیگر به شمار می آید، که برای انسان ها نیز زیان آور می باشد، این گاز بی رنگ بوده و ماده ایی سرطان زا می باشد، که این گاز در اثر تجزیه اورانیوم در خاک و آب و سنگ ایجاد می شود، که در بسیاری از خانه های کلنگی و قدیمی گاز رادون مشاهده می شود، که برای تشخیص آن می توانید از آزمایش های ساده و ارزان استفاده کنید. 

 

مواد خطرناک؛

مواد شیمیایی همچون سرب، آزبست در خانه های قدیمی که باعث ایجاد مشکلات زیادی در سلامتی فرد شده، یافت می شود، که این مواد به محیط و سیستم آب نفوذ خواهند کرد، و نیز برای حذف رنگ سرب، سقف ذرت بو داده و... باید هزینه ایی پرداخت کنید، تا این مواد خطرناک را در خانه های قدیمی از بین ببرید.

 

نوع ساختار بنیادی خانه؛

زیربنا و ساختار بنیادی خانه های کلنگی با گذر زمان، دچار فرسودگی، پوسیدگی خشک، رطوبت بسیار بالا، از بین رفتن در و پنجره ها، و اکثر تجهیزات خانه های کلنگی مثل کاشی، کف سالن و... دچار ترک خوردگی می شود، که شما عزیزان باید بعد از خرید تمامی این مشکلات را بر طرف کنید.

 

نکات مهم در بازرسی خانه؛

قبل از انجام معامله باید بازرسی اساسی در مورد مسایل مهم از نوع ساختار خانه، امنیت و خطرات احتمالی ایمنی و.... را به صورت حرفه ایی انجام دهید، تا یک معامله درست و بدون مشکل با یک پیش بینی درست صورت گیرد.

 

خرید خانه کلنگی

 

شما عزیزان قبل از خرید خانه های کلنگی باید تمامی نکات گفته شده را مورد بررسی قرار دهید، اگر خانه ها به تعمیرات اساسی و هزینه ی بسیاری نیاز دارند، می توانید با فروشنده برای پرداخت مبلغ خانه توافق نمایید، و تمامی شرایط خانه را در فروش نامه ذکر کنید، تا یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

 

خرید یک خانه ی قدیمی و کلنگی یک انتخاب هوشمند و ارزشمند محسوب می شود، و برخی از مزایای خرید خانه قدیمی به زیر می باشد؛ 

  • قیمت پایین خانه های کلنگی
  • ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد خانه های کلنگی
  • تبدیل خانه های کلنگی به خانه های مدرن و لوکس
  • مصالح بکار رفته در ساخت خانه های قدیمی با کیفیت عالی
  • و...

 

خانه کلنگی

خانه های نوساز و جدید به دلیل داشتن امکانات به روز و... قیمت بالاتری نسبت به خانه های قدیمی دارند، یکی از نکات عالی خانه های کلنگی داشتن فضای فوق العاده زیبا و دلباز حیاط می باشد، که یک زیبایی متفاوتی را به ارمغان می آورند، اگر بخواهیم تفاوت های خانه های امروزی و قدیمی را به شما عزیزان بگوییم، می توان به حمام اشاره نمود، مثلا حمام خانه های امروزی از بهترین تجهیزات و جکوزی و... برخوردار می باشند، اما در عوض ممکن است حمام خانه های قدیمی دارای پنجره های خلیجی، کاشی های متفاوت، قالب تاج منحصر به فرد و.... طراحی شده باشند، مثلا محوطه بیرونی خانه های کلنگی از فضای سبز عالی و دلباز دیزاین شده اند، که افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند، به چنین خانه هایی علاقه مند هستند، از این سوی افرادی که به خانه های کلنگی و با محوطه ی بیرونی دلباز علاقه مندند، اقدام به خرید ویلا در شمال در سازه های متفاوت می نمایند، در این صورت  اگر به خانه هم سطح با حیاط علاقه مند هستید، خرید ویلا فلت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اغلب افراد خانه های کلنگی را خریداری می کنند، و با کمک مهندسین و معماران حرفه ایی یک خانه ی قدیمی را به یک خانه ی مدرن و جدید تبدیل می کنند، و

خانه های کلنگی بر خلاف خانه های امروزی از مصالح با بهترین کیفیت ساخته شده اند، و در هنگام بازسازی می توانید عوامل زیر را تغییر دهید؛

  • چاه فاضلاب
  • لوله کشی و برق کشی های جدید
  • بازسازی کف خانه و رفع رطوبت و نم ساختمان
  • تغییر دکوراسیون داخلی و بیرونی ویلا
  • تغییر نمای ساختمان
  • نوسازی سرویس بهداشتی و حمام
  • و....

 

 

خرید خانه قدیمی

 

 

مشاورین ویلا دنیز آماده برای هر گونه خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند، که شما عزیزان برای خرید ویلا سند دار در شمال و یا سرمایه گذاری با خرید زمین و... می توانید از مشاوره ی رایگان ویلا دنیز در خواست مشاوره کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ما را کلیک کنید.

 

مقالات پیشنهادی؛

مشکلات احتمالی خرید از یک مشاور املاک نا معتبر

خصوصیات یک ویلای خوب از دید یک خریدار و کارشناس

خرید ویلا لاکچری در شمال و هزینه های نگهداری آن