خصوصیات ویلا لاکچری

ویلای لاکچری ویلایی است در ییلاق ها یا در مناطق بالا نشین یک شهر یا روستا قرار دارد. ویلا هایی لاکچری معمولا در یک موقعیت خاص و کم نظیر واقع شده اند. حال ممکن است در بالاترین نقطه یک کوه، در جوار ساحل دریا و یا نقطه ای که چراغ های چشمک زن شهر از دور نمایان باشند ساخته شده باشند قرار دارد.

ویلا لاکچری علاوه بر امکانات و ویژگی های یک ویلا عادی، امکانات ویژه تری را در اختیارتان قرار می دهد. معمولا ویلاهای لاکچری ویژگی‌هایی مانند چشم انداز وسیعی از شهر، جنگل، دریا و یا یک باغ بزرگ دارند و از سبک‌های دکوراسیون داخلی و خارجی مدرن یا کلاسیک بهره‌مند هستند؛ مانند سیستم‌های هوشمند، سرویس‌های بهداشتی مجلل و شیک، طرح‌های آشپزخانه منحصر به فرد، حمام‌هایی با امکانات بیشتر، استخرهای سرپوشیده و سرباز و همچنین جکوزی‌های مجلل، سالن‌های ورزشی، اتاق بازی، اتاق تئاتر و سینمای خصوصی Imax، اتاق مهمان و پارکینگ‌های خاص برخوردار هستند.

ویلا لاکچری در شمال

 

یکی از خصوصیات دیگر  ویلا لاکچری نسبت به سایر ویلاها، مدرن بودن آنها است. زمانی که وارد یک ویلا می‌شوید اولین چیزی که توجهتان را می‌تواند جلب کند نما و محوطه ویلا می‌باشد. محوطه ای که با معماری زیبا و دلنشین ساخته شده و پر از گل و گیاه‌هان رنگارنگ است. اصولا در محوطه‌های این ویلاها شما با استخری روباز و یا آبنمایی منحصر به فرد روبرو می شوید. در قسمتی از این محوطه‌ها طراح بخشی برای باربیکیو در نظر میگیرد.

معمولا ویلاهای لاکچری به عنوان یک ویلا دوبلکس، ویلا تریبلکس، ویلا استخردار و...  می‌شوند. این ویلاها معمولا معماری کاخ گونه دارند و این نوع معماری باید در تمامی بخش‌های ویلا مشخص باشد.
امروزه به جای بالکن‌ها و یا تراس‌ها در ویلاهای لاکچری از روف گاردن استفاده می‌کنند. معمولا روف گاردن‌ها را با گیاهان و گل‌های جور‌واجور تزیین می‌کنند تا زیبایی دو چندانی به آن بدهند. روف‌ گاردن‌ها را معمولا در فضای باز باغ و در کنار آب می‌سازند.

ویلا لاکچری در شمال

 

مناطق لوکس و لاکچری برای خرید ویلا در مازندران

از نظر مشاوران املاک ویلا دنیز، شهر های رامسر، نوشهر، چالوس، کلارآباد، نور، چمستان، متل قو و نمک آبرود جزو لوکس ترین ، توریستی ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق مازندران به حساب می آید. که بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال به این مناطق رجوع می کنند. این مناطق به جهت نزدیکی به جاده هراز و جاده چالوس و همچنین داشتن سه طبیعت کوه، جنگل و دریا در کنار همدیگر هر ساله توریست و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

از بهترین شهرک های لاکچری در مازندران نیز می توان از شهرک دشت نور، شهرک نمک آبرود، شهرک دریاسر، شهرک خانه دریا و... نام برد.

همچنین در این شهرها از ویلاها از نظر قیمت، متراژ، نوع بنا، و امکانات ویلا از انعطاف پذیری بسیاری برخوردار است. و شما با هر سلیقه و شرایطی که داشته باشید، می توانید دست به خرید ویلا لاکچری در این مناطق بزنید.

 ویلا لاکچری در شمال

 

هزینه های نگهداری خرید ویلا لاکچری در شمال

یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید 1 تا 4 درصد هزینه خرید ویلا را باید برای نگهداری سالانه آن کنار گذاشت.

اگر ویلایتان شهرکی است، به صورت دوره‌ای هزینه نگهداری و شارژ را پرداخت کنید. معمولا همه ویلاهای شهرکی دارای نگهبان هستند تا زمانی که شما در ویلایتان حضور ندارید از آن محافظات کند و همچنین رفت و آمد ها را در مجموعه شهرک کنترل کند، پرداخت ماهانه حقوق نگهبان به عهده صاحبان ویلای شهرکی می باشد.

همچنین ویلاهای لاکچری که در آن معمولا روف گاردن یا حیاط سازی شده با گل و گیاه و درختان وجود دارد، باید همیشگی به آن رسیدگی شود، این رسیدگی ها بر عهده یک باغبان است. لذا باید یک باغبان را استخدام کنید تا به آنها رسیدگی کند.

ویلاهای لاکچری دارای متراژ بنای بیشتر با امکانات بیشتر است. برای استفاده از این امکانات لزوما باید از انرژی بیشتری چون آب برق گاز مصرف شود. لذا هزینه های پرداخت قبوض بنابر میزان مصرفتان بیشتر خواهد شد.

شمال هوایی دارد مرطوب و رطوبت میانه خوبی با برخی مصالح ساختمانی ندارد. یکه تازی آب و هوای مرطوب بر شمال، بهانه‌ای است محکم برای صرف هزینه پس از خرید ویلا، این طور بگوییم بعد از خرید ویلای شمال، به واسطه هوایی که در این منطقه حاکم است، سازه‌های ساختمانی سست می‌شوند و رنگ و لعابشان را تا حدودی از دست می‌دهند این جاست که باید همیشه بودجه های را برای تعمیرات کنار بگذاریم.

 ویلا لاکچری در شمال

مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز:

خرید ویلا ساحلی یا جنگلی؟ مزایا و معایب خرید ویلا ساحلی و جنگلی

چه نوع ویلایی بخریم؟

انواع ویلا در شمال از نظر ساخت

انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت جغرافیایی

انواع ویلا در شمال از نظر ساخت

آشنایی با ویژگی های باغ، باغچه و یا باغ ویلا

آشنایی با مزایا و معایب ویلاهای جنگلی و ساحلی