امروزه به دلیل گسترش روند شهرنشینی و افزایش ساخت و ساز، معمولا پوشش گیاهی و محیط سبز رو به نابودی است، به طوریکه امروزه کارشناسان حوزه محیط زیست برای احیای کره زمین و کمک به روند بهبود طبیعت، زیباسازی و محوطه سازی را از معیارهای اصلی اجرای هر ساخت و ساز قرار داده اند، همچنین باید ذکر داشت، منظور از محوطه سازی فقط کاشت گل و گیاه نیست بلکه در محوطه‌ سازی، با توجه به موقعیت، متراژ، سلیقه، بودجه و ... إلمان هایی همچون:آلاچیق، باربیکیو، آبنما، استخر، برکه و …  انجام می گیرد. 

 

احیا محیط زیست

 

 



•• محوطه سازی چیست؟ •• 



 

منظور از محوطه سازی در دنیای معماری و طراحی، در واقع استفاده از متریال ‌و إلمان های مختلف و قرارگیری مناسب آنها در کنار یکدیگر است. 

همانطور که بیان شد با رشد جمعیت، و افزایش ساخت آپارتمان و برج نشینی، دسترسی و امکان رویش پوشش گیاهی و به فضای سبز را از بین برده است، از این رو این روش علاوه بر زیباسازی، باعث افزایش ارزش ملک و ساختمان می گردد.

 

 زیباسازی محوطه ویلا، ساختمان و ... با إلمانهایی همچون:

• آلاچیق جزء یکی از زیباترین إلمان های محوطه سازی محسوب می گردد که وجود این عنصر، جلوه و نمای بی نظیری به محیط یک ویلا می بخشد، همچنین قابل ذکر است، برای جایگذاری و اجرای این إلمان حتما دقت کنید که در موقعیت مناسبی قرار گیرد تا بتوان به مناسب های مختلف از این محیط، برای جمع دوستانه، دور همی، رفع خستگی و ... استفاده نمود. همچنین نوع و سبک آلاچیق با توجه به محیط و متراژ محوطه و ... بستگی دارد. 

 

• چنانچه بخواهید محوطه ویلای خود را چشمگیرتر و مدرن تر کنید، آبنما می تواند گزینه ی مناسبی باشد، زیرا سیستم این إلمان نمایانگر جوشش آب های چشمه کوهساران است، و آرامش و زیبایی خاصی به محیط القا می کند، البته آبنماها علاوه بر زیبایی و ایجاد یک صدای آرامش بخش، از ویژگی مثبت دیگری هم برخوردار هستند که شامل نورپردازی می باشد، که به سبک این متریال بستگی دارد.

 

 

• در محوطه سازی طیف رنگی از  اولین المانهایی هستند که، بطور مستقیم و غیرمستقیم در یک نگاه بصری یک بیننده تأثیرگذار است، و‌ بنابراین در طراحی محوطه ویلا بسیار مهم است.
رنگ می تواند با پوشش گیاهی، و یا المان‌های موجود در محوطه، همانند: سنگ فرش، دیوار، آبنما، استخر  و ... تطبیق و اجرا گردد.

 وجود استخر روباز یکی از دیگر گزینه هایی است که، این امکان را به مالکان ویلا می دهد تا شرایط را برای استفاده از استخر داشته باشند، و همچنین بنا را در ضمره ویلای مدرن و شیک قرار می دهد.

 

المان محوطه سازی

 

« لینک پیشنهادی » 

همه چیز در مورد پلان باز در ویلا 

منظور از ویلا اکازیونه چیست؟

 

• چنانچه بخواهید تمام محیط حیاط و إلمانهای اجرا شده جلوه و نمای بیشتری را از خود بروز دهند، مشاوران و طراحان نورپردازی را به شما پیشنهاد می دهند، زیرا روشنایی محوطه با بهره مندی از لامپ های کم مصرف، بسیار کاربردی و در بین عموم‌ بسیار حائز اهمیت است.

 قابل ذکر است بهره گیری نور در شب علاوه بر جلوه بیشتر، موجب دید و دسترسی بهتر می گردد، همچنین نورپردازی یکی از عناصر موثر در زیبایی محیط می باشد، بنابراین توصیه می شود به آن توجه کنید و برای طراحی و اجرای آن از کارشناسان ماهر کمک دریافت نمائید.

 

• از مهمترین مسائلی که در دیدگاه اول محوطه سازی به آن توجه می شود، موضوع کف سازی است که برای هر موقعیت و محیطی، به یک نوع مصالح نیاز است، زیرا انتخاب صحیح مصالح، مهمترین بخش در انتخاب کف سازی است که نیازمند افراد متخصص و ماهر می باشد.

باید اشاره داشت کف سازی به چند دلیل حائز اهمیت می باشد:

۱) تقسیم فضا با کف سازی صورت می گیرد.

۲) زیباسازی و استحکام

 

• از دیگر مواردی که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد مبحث زهکشی محوطه است، که در واقع منظور از زهکشی، کنترل سطح آب زیرزمینی تا معیار مشخص، و خارج کردن آب های ناشی از بارندگی و ... است که معمولا توسط دستگاه نظارت و نقشه اجرایی صورت می پذیرد.

 

• یکی دیگر از طراحی ها، ایجاد بافت با گیاهان به باغ ها و محوطه می باشد.
با این حال، بافت نیز میتواند با استفاده از موادی سخت همانند: سنگ فرش، یا صخره‌ های مصنوعی در برکه‌ ها، و مجاور حوضها ایجاد شود.
بافت گیاه به ظرافت یا درشت بودن، زبری یا نرمی، سنگینی یا سبکی یک گیاه خاص اشاره دارد، و استفاده از گیاهان با بافت‌ های مختلف راهی عالی برای ایجاد تنوع در حیاط سازی ویلا است.

 

حیاط سازی با سنگ و گیاه

 

« مطالعه بیشتر »

 برای خرید ویلا در رویان باید بدانید

برای خرید ویلا در محمودآباد باید بدانید.

بهترین منطقه چمستان برای خرید ویلا، یا خرید زمین کجاست؟

 

در پایان کلام باید بیان داشت، اهمیت محوطه سازی در هر منطقه ای می‌تواند موجب زیباتر شدن یک محیط نسبت قبل از اجرا شود، و چنانچه امروزه ویلاهای لاکچری و گران قیمت شمال همانند: باغ ویلا، کاخ ویلای شمال، ویلای حیاط‌دار در شمال، و ... با اینگونه  طراحی ها و فضاسازی ها و ... بسیار شیک و دنج گشته اند، و چنانچه قصد طراحی و اجرای اینگونه فضاسازی ها را دارید، توصیه می شود از افراد متخصص و طراحان خلاق و با تجربه در این زمینه استفاده نمائید، و همچنین برای سرمایه گذاری و مشاهده بیشتر، به لینک و فایل های موجود در سایت مراجعه کنید، با آرزوی سلامتی و زندگی سرشار از آرامش و موفقیت، برای شما همراهان همیشگی.

 طراحان خبره

 


" لینک پیشنهادی املاک ویلا دنیز "


  خرید خانه روستایی

خرید ویلا بر جاده

خرید برج ساحلی

فروش ویلا نوساز