مهم ترین مرحله در خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال و دیگر معاملات، بررسی اسناد و مدارک رسمی آنان می باشد، زیرا وجود سند، نشان دهنده قانونی بودن آن ملک می باشد، در واقع با خرید ویلا سند دار در شمال و.... یک معامله ی مطمئن را انجام داده اید، همانطور که می دانید، اسناد و مدارک رسمی یک ملک، انواع مختلفی دارد، که به صورت زیر می باشد؛

 

  • سند شش دانگ
  • سند تک برگ
  • سند عرصه و اعیان
  • سند قولنامه ایی
  • سند شورایی
  • و.....

 

هر یک از این اسناد، دارای ویژگی منحصر به فرد و مختص به خود می باشند، در این مقاله قصد داریم، درباره ی سند شورائی به طور مفصل صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

سند شورائی را از کجا استعلام بگیریم

 

بیشتر بخوانید؛ هر آنچه که درباره ی خرید زمین شهرکی در شمال باید بدانید

 

در ابتدا باید بدانید که سند شورائی به چه معناست؟

سندهای شورایی به آن دسته از سندها گفته می شود که، تایید آن توسط شورای محلی یک روستا، توسط دهیار و فروشنده و خریدار صورت می گیرد، اعتبار سند های شورائی از سند های معمولی بیشتر می باشد، اما از سند های رسمی و محضری کمتری می باشد، یکی از موضوعاتی که حایز اهمیت است، رسمیت و اعتبار آن می باشد، همانطور که می دانید صلاحیت و رسمیت سندهای رسمی به تایید اداره ثبت، صادر می گردد و به همین دلیل از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار می باشد، و سند شورائی به دلیل اینکه در مشاوره املاک، ثبت می گردد، جزو سند عادی قرار گرفته است.

 

چرا استعلام سند شورایی لازم است؛

 

  1. بسیاری از خریداران  ویلا و... پس از مدتی قصد فروش ملک یا زمین مورد نظر را دارند، بنابراین داشتن سند بسیار مهم است، زیرا با استعلام سند شورائی، می توان اقدام به دریافت سند تگ برگ نمود.
  2. برای بررسی و کسب اطلاعات از وضعیت زمین و ویلا، نوع ملک و.... یکی از بهترین راه ها، استعلام سند شورائی است.
  3. در سندهای شورایی اگر ملک اوقافی باشد به راحتی نمی توانید آن را به ثبت برسانید.
  4. گاهی اوقات ممکن است، زمینی که خریداری می کنید تغییر کاربری داده شده باشد، از این سوی در زمان استعلام سند شورایی به این نکته حتما توجه کنید که، کاربری ملک حتما ذکر شده باشد.
  5. با استعلام سند؛ اعتبار ملک و نوع معامله برای شما مشخص می شود.

 

سند شورائی را از کجا استعلام بگیریم

 

بیشتر بخوانید؛ برای خرید ویلا شهرکی در رویان باید بدانید که

 

 مزایای استعلام سند شورائی؛

 

  1. با استعلام سند، در واقع امنیت معامله بسیار بالا می باشد، و با خیال آسوده می توانید، اقدام به خرید ویلا در شمال نمایید.
  2. جلوگیری از ضرر و زیان و مشکلات حقوقی در آینده
  3. گزارش کامل شرایط ثبتی، ملک خریداری شده برای کارهای ثبتی در آینده
  4. اطلاع از شرایط حقوقی، شرایط سند مالکیت
  5. اطلاع از نوع کاربری ملک خریداری شده
  6. و...

 

مراحل استعلام سند شورایی

 

  1. برای انجام مراحل استعلام سند های رسمی، باید به اداره ثبت مراجعه کرد.
  2. یک برگ کپی از سند شورایی که، مشخصات در آن ذکر شده برای ارائه به دهیاری
  3. پیدا کردن نقشه GIS ملک و محل قرار گیری آن
  4. مراجعه به جهاد کشاورزی، برای اطلاع از نحوه کاربری ملک
  5. مراجعه به اداره اوقاف، برای اطلاع از اوقافی بودن یا نبودن ملک

 

اگر قصد خرید ملک با سند شورائی دارید، حتما در جهت حفظ سرمایه و جلوگیری از مشکلات قانونی و شرایط خاص دیگر، حتما از سازمان های مربوطه و مشاورین مجرب املاک، استعلامات لازم و از مراحل انجام معامله و... اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

 

 بیشتر بخوانید؛  هر آنچه درباره خرید ویلا مبله در شمال بایست بدانید

 

 

شاید برایتان سوال پیش آید که آیا می توان سند شورایی را به سند رسمی تبدیل کرد؟

بدین ترتیب می توان اینگونه بیان کرد که، با تمام شرایط بیان شده، امکان تبدیل سند شورائی به سند رسمی وجود دارد، برای انجام این کار، باید به یک سری مسائل و مراحل قانونی عمل نمایید، مراحل تبدیل سند شورایی پس از استعلام سند به شرح زیر می باشد:

  • در اختیار داشتن یک برگ کپی برابر اصل از سند شورایی که به نام خریدار 
  • کپی از پشت و روی کارت ملی و شناسنامه
  •  ثبت اطلاعات در سامانه
  • پست مدارک به اداره ثبت شهرستانی که ملک در آن قرار دارد
  • نقشه جی پی اس زمین و ملک
  • پرداخت هزینه ثبت نام در  سیستم اداره ثبت
  • و....

 

نکات ذکر شده در متن فوق، جزئی از مراحل سند شورائی می باشد، سند شورائی یکی از اسناد عادی محسوب می شود، و حتما در هنگام خرید ویلا با سند شورائی، باید به یک سری نکات توجه نمود، و استعلام گرفتن از سند شورائی و اطلاعات ملک مورد نظر، مهم ترین رکن در هنگام معامله خرید ویلا و زمین با سند شورائی می باشد، زیرا باید بدانید که در سندهای شورایی دو مورد مهم وجود دارد که، معمولا ثبت نمی‌ شود، و ممکن است برایتان دردسر ایجاد کند، یکی از این موارد، اوقافی بودن ملک می باشد که، در سند شورائی ثبت نمی شود، پس حتما در خرید و فروش با سند شورائی، قبل از تمام کردن معامله، از دهیاری یا اداره اوقاف استعلام کنید که، ملک مورد نظر شما وقفی نباشد، مورد دیگر، نوع کاربری ملک در قولنامه می باشد، در واقع کاربری ملک، در چنین سند هایی ثبت نمی شود، همانطور که می دانید، در یک صورت می توانید در ملکی اقدام به ساخت و ساز نمایید که، کاربری ملک مورد نظر، مسکونی باشد، پس استعلام از نوع کاربری ملک، حایز اهمیت است.

 

سند شورائی را از کجا استعلام بگیریم

 

بیشتر بخوانید؛ برای تهاتر ویلا یا زمین با ماشین یا هر ملکی باید بدانید که

 

 

در پایان این مقاله  باید گفت که، افراد می توانند با خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال یک سرمایه گذاری هوشمندی انجام دهند، پیشنهاد مشاورین ویلا دنیز، به شما عزیزان خرید ویلا سند دار در شمال می باشد، زیرا چنین ویلاهایی دارای اسناد رسمی و قانونی می باشند، و یک معامله بی دردسر را به ارمغان می آورد، اگر در این مسیر نیازه به مشاوره دارید، به بخش تماس با ما مراجعه کنید، و با مشاورین مجرب ویلا دنیز ارتباط برقرار نمایید.

 

 



لینک های پیشنهادی ویلا دنیز



 

خرید ویلا اقساطی در شمال

خرید ویلا نوساز

خرید ویلا ارزان

خرید ویلا شهرکی

خرید ویلا دوبلکس