امروزه در امر ساخت و ساز تحول عظیمی صورت گرفته، که با متریال و ایده های نوین و خلاقانه اجرا می شوند، از این رو در این مقاله قصد داریم به هاستل بپردازیم، برای اینکه بدانید این کلمه چیست و چه کاربردی دارد، با ادامه مقاله سایت ویلا دنیز همراه باشید.

معمولا این واژه در تمام جهان شناخته شده است، طبق آمار مسافرتهای گزارش شده، امروزه تنها سفر کردن رو‌به افزایش است، و این روند باعث افزایش، نیاز افراد به فضایی برای اقامت می باشد، حال برای اینگونه افراد هاستل می تواند گزینه ای مناسب باشد.

 مسافرت رفتن

 



هاستل چیست؟



 

هاستل‌ در واقع اقامتگاهی است که از اتاق های مسترک با تعدادی تخت تشکیل شده که می تواند برای افرادی که نیازمند مسافرت با هزینه ی اسکان ارزان‌قیمت می باشند مناسب باشد، حال باید اشاره داشت هاستل‌ انواع گوناگونی دارد و ممکن است در این فضا تعداد تختهایی بین دو تا ۲۰ عدد وجود داشته باشد، 

 

هاستل چیست

 

 



  مزایا هاستل چیست؟ 



 

طبق توضیحات بیان شده، بسیاری از افراد که ذهنیت قبلی از این فضا ندارند می پندارند که هاستل در واقع نوعی خوابگاه است که بصورت مشترکی استفاده می شود و گاها افراد دارای حریم خصوصی نیستند، اما در پاسخ باید بیان داشت چنانچه در انتخاب هاستل دقت کنید می توانید فضایی مناسب با قیمت ارزان و امکانات رفاهی مناسب تر داشته باشید، همچنین باید اشاره داشت گاها در هاستل یا هتل هایی که از کیفیت و امکانات مناسب برخوردار نباشند شاید شاهد چنین وضعیت هایی باشیم. 

در ادامه باید اشاره داشت این هاستل ها داری خصوصیات مثبت یا منفی می باشند که به برخی از موارد پرداخته ایم.

 

* ارزان و کم هزینه تر از اقامتگاه ها و هتل

چنانچه بخواهید خانوادگی یا بصورت انفرادی سفر کنید و قادر به پرداخت هزینه های هتل نیستید و نیازمند اقامتگاهی مناسب تر هستید این فضا می تواند گزینه ای مناسب باشد.

 

*  فضای استراحت مناسب

 تمامی هاستل ها از تخت خواب های مناسب برخوردار هستند که گاها یک یا چند طبقه و از جنس چوب یا فلز هستند، همچنین در این فضاها می توان تخت های سفری، و یا تشک های تک نفره و دو نفره به همراه بالشت، روتختی و ملحفه های تمیز یافت.

 

* وجود تراس در پشت بام

در خصوص این گزینه باید اشاره داشت در بعضی از این هاستل ها تراس تعبیه شده است و همچنین می توان از پشت بام آن ها برای دیدن مناظر جالب و چشم اندازها استفاده کرد، و باید به این نکته اشاره کرد که همه این موارد به نوع و ساختار هاستل بستگی دارد، و در واقع مسافران معمولا از تراس ها به عنوان مکانی مناسب برای گپ و گفت استفاده می کنند.

 

 * امکانات بهداشتی 

حمام و سرویس بهداشتی از امکانات ضروری هر هاستل به حساب می آید و معمولا این مجموعه به پاکیزه بودن این فضاها توجه دارند، همچنین در برخی از هاستل ها لوازم حمام رایگان برای مسافران از جمله حوله، سشوار و غیره فراهم شده است، در ادامه باید متذکر شد در برخی هاستل ها امکاناتی نذیر شست و‌ شوی لباس بصورت رایگان انجام میگیرد.  

 

*  ارائه برخی مواد غذایی رایگان

یکی از مزایایی که در بسیاری از هاستل ها وجود دارد رایگان بودن برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها می باشد، در بسیاری از هاستل های معتبر، صبحانه از خدمات رایگان به حساب می آید، همچنین در برخی از هاستل ها نیز در روزهای خاصی از هفته، برنامه غذایی رایگان یا با قیمت مناسب ارائه می گردد.

 

* وجود اینترنت رایگان

امروزه وجود وای فای رایگان یکی از مهم ترین  امکانات ضروری هاستل ها می باشد، همچنین در برخی هاستل ها نیز می توانید از کامپیوترهای رایگان برای انجام کارهای شخصی خود استفاده کنید.

 

* امنیت هاستل

پاسخگویی شبانه روزی پذیرش مجتمع، امکان قفل کردن درب اتاق ها برای محافظت از لوازم گران قیمت و همچنین ایجاد کمدهای دارای قفل برای قرار دادن لوازم شخصی از جمله امکانات امنیتی هاستل ها می باشد که اکثر هاستل ها از آن برخوردار می باشند.

 

* موقعیت مکانی مناسب

 موقعیت مکانی از جمله مهم ترین مزایایی است  که برای یک هاستل ها حائز اهمیت است، این فضاها از موقعیت مکانی خوبی در شهر برخوردار هستند که با خطوط حمل و نقل و فضاهای  توریستی فاصله نزدیکی داشته و در شهرهای ساحلی می توان با پیاده روی به خطوط ساحل رسید.

 

 لینک پیشنهادی

خرید ویلا ارزان

 خرید ویلا سند دار

خرید ویلا بر جاده

خرید ویلا باغ در شمال

 



معایب هاستل چیست؟



 

کمبود فضای شخصی

در هاستل هایی که افراد غریبه حضور داشته باشند، نمی توان انتظار حفظ حریم شخصی را داشت و فضای خصوصی تنها به تخت و کمد قفل دار هر مسافر محدود می‌شود، همچنین برخی از هاستل ها اتاق های تک نفره و دو نفره با قیمت بیشتر ارائه می دهند.

 

مشکل خواب

چنانچه شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به محیط، آرامش و‌ جایگاه خواب حساس هستید توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای رزرو هاستل در تصمیم خود تجدید نظر کنید، همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید، عدم وجود ورود و خروج ثابت توسط مسافران  یا نزدیک بودن حمام و دستشویی به اتاق ها و ... می تواند باعث ایجاد سر و صدا باشد، همچنین در برخی از هاستل ها ساعات ورود و خروج مشخص می باشد، و افرادی موظف به ورود و خروج معین میباشند و در غیر این صورت اجازه ورود نخواهند داشت.

 

 عدم بازسازی ساختمان هاستل

در بسیاری از  نقاط کشور یا حتی جهان، هاستل ها در ساختمان های قدیمی ایجاد شده اند که معمولا، آسانسورها، سیستم تهویه، و ... دچار نوسان و مشکل هستند.

 

یکنواخت شدن سفر

بسیاری از مسافران به سبب قیمت مناسب هاستل، کل ساعات و روزهای مسافرت را در محیط هاستل به سر می برند، و مسافرت خود را تنها به خورد و خوراک، خوابیدن، تماشای تلویزیون، شنا در استخر و صحبت با سایر مسافران دیگر محدود می کنند، از این رو فرصت بازدید از سایر نقاط مختلف شهر و ... را از دست می دهند، و در واقع سفری یکنواخت را تجربه می کنند

 مزایا ومعایب هاستل

 

 

لینک پیشنهادی

خرید ویلا دوبلکس

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلا فلت

خرید ویلا در چمستان 

 



سایر نکات و ویژگی های هاستل  



 

حیوان خانگی در هاستل

بسیاری از هاستل ها با ورود سگ، گربه، و سایر حیوانات خانگی مراجعه کنندگان مشکلی ندارند، اما به این نکته توجه کنید که اقامتگاهی که  با این ورود مشکلی ندارند معمولا بسیار تمیز نیست. 

 

بار و رستوران در هاستل

بسیاری از هاستل های موجود در جهان دارای بار و کافی شاپ می باشند، وجود این امکانات در واقع وجود سر و صدای بی نهایت.

 

وسایل حمام داشته باشید

هاستل ها معمولا امکانات هتل را دارا نیستند، داشتن تجهیزات اولیه همانند دمپایی، حوله، شوینده، و ...  ضروری است.

 

 مقررات سکوت رو رعایت کنید

معمولا از ۱۰ شب تا ۷ صبح زمان آرامش هست و هاستل ها از همه میخواهند در این بازه زمانی سکوت را رعایت کنند، همواره توصیه می شود چنانچه در شب قصد تردد دارید چراغ اتاق رو روشن نکنید،  و همواره از  چراغ موبایلتون استفاده کنید، چنانچه صبح قصد دارید زمان زودتری حرکت کنید، حتما از شب قبل وسایلتان را جمع کنید تا صبح با ایجاد سر و صدا مزاحم بقیه نشوید.

 

ساعت مشخص خاموشی 

بعضی از هاستل ها از ۱۰ -۱۱ شب تا صبح، درب ورودیشون بسته میباشد و هیچ مسافر اجازه ورود و خروج ندارد.

 

 گوش گیر داشته باشید

به سبب وجود افراد گوناگون در اتاق هاستل بزرگترین مشکل می تواند وجود صدای خر و پف افراد باشد، با داشتن این وسیله می توان مانع ورود سر و‌صدا شد.

 

 پرداخت بیعانه

بسیاری از اقامتگاه ها، علاوه بر هزینه اولیه در هنگام ورود مبلغی به عنوان بیعانه دریافت می کنند که در روز آخر خروج با تحویل کلید و ... به شخص برگردانده می شود.

 

مالیات شهر

شهرداری برخی از شهرها از هتل ها و هاستل ها مبلغی را در ازای هر شب مسافری که در آن محیط اقامت دارد دریافت می نماید، در تعدادی از هاستل ها این مبلغ در هنگام ورود علاوه بر قیمتی که ثبت شده باید پرداخت گردد، از این رو در هنگام رزرو هاستل به این نکنه توجه کنید.

 

تفاوت قیمت رزرو آنلاین و پرداخت بدون رزرو

۹۵ درصد هاستل ها قیمت رزرو آنلاین و قیمتی که بر درب هاستل و اتاق ثبت شده یکسان است، اما طبق گزارشات بیان شده سایر هاستل ها که تفاوت قیمت دارند، این تفاوت ها معمولا زیر ۱۰ درصد می باشد.

 آسانسور

بسیاری از هاستل ها به سبب قرارگیری در ساختمان های قدیمی، فاقد اسانسور می باشند، چنانچه با چمدان و تجهیزات زیادی سفر می کنید اینگونه هاستل ها مناسب نمی باشد.

 

 کمپینگ در هاستل

تعداد محدودی از هاستل ها در جهان، دارای فضاهایی برای کمپینگ می باشند، چنانچه شرایط دارید که در چادر باشید می توانید از این گزینه ها استفاده کنید، معمولا هزینه کمپینگ کمتر از هزینه های اتاق و تخت است.

 

سایر امکانات

در هر هاستلی سشوار، چتر و حتی دوچرخه و ... امکاناتی هستند که بصورت رایگان به مهمان ارائه می شود، تنها کافیست مهمان درخواست خود را به مسئول مربوطه بیان کند.

 

نکات و ویژگی هاستل

 

 مطالعه بیشتر

پرگولا و آلاچیق چیست

لاندری روم چیست 

خانه پیش ساخته چیست

همه چیز در مورد پلان باز در ویلا 

ایده و راهکار ایجاد ویلای سازگار با محیط زیست