دلايل بازسازی ويلا چيست؟ ويلا چه زماني نياز به بازسازی دارد؟ اينگونه سوالات همواره به سراغ افرادي كه داري ويلا مي باشند مي آيد و به عنوان يك دغدغه ذهني شده است تا قبل از وقوع مشكلات پيشگيري كنند حال بايد بيان داشت كه به‌ طور کلی ویلاهایی که ساخته می‌شوند داراي طول عمري حدود 30 الی 50 سال مي باشند و گاها اين مدت مي تواند متغير باشد به‌ هر حال با بازسازی یک ویلا، می‌توان این مدت‌ زمان را به میزان زیادی افزایش داد.

 

بازسازی ویلا 

 

  


" " تفاوت‏ بازسازی و نوسازی ویلا چیست؟ " "


 

آيا فرقي بین بازسازی و نوسازی ‌وجود دارد؟ در ظاهر این دو عبارت یک مفهوم را می‌رسانند اما در اصل این دو، شامل دو مفهوم جداگانه از هم مي باشند که با یکدیگر متفاوت هستند وقتی بحث بازسازی به ميان مي آيد منظور پرداختن به قسمت خاصی از ویلا است در حالي كه بازسازی بیشتر به قسمت‏های ظاهری ویلا مربوط می‌‎گردد.

قابل ذكر است بازسازی ویلا بیشتر به قسمت‌های ظاهری مي پردازد ولی وقتی‌ که از نوسازی حرف می‌زنیم، منظور قسمت‌های اصلی و زیرساختی ویلا مي باشد و اين تغييرات مي تواند مواردي همچون: لوله‌کشی‌، سیم‌کشی‌، اتصالات و ... باشد در حالي كه در نوسازی، سازه‌های درونی ویلا مورد بازسازی قرار می‌گیرند و گاها بخش‌هایي از ویلا به‌ غیر از قسمت اسکلت، از نو ساخته می‌شود.

 

تفاوت بازسازی و نوسازی

 

لینک های پیشنهادی سایت ویلا دنیز

خرید ویلا مدرن            خرید ویلا مبله           خرید ویلا نوساز             فروش ویلا ارزنده

 

 


 " " مزایای بازسازی ویلا " "


 

* صرفه جویی در منابع مالی و زمان، به جهت نبود هزینه های تخریب و ايجاد بناي جديد

* عدم نیاز به دريافت مجوزهای ساخت و تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا

* نیازمند هزینه کم‌تر

 

در خصوص مزايا بايد اشاره داشت افراد با دلایل و هدف خاصی اقدام به بازسازی ویلا می کنند اما گاها بازسازی ویلا مي بايست در الویت قرار گيرد و اين روند متناسب با بودجه ای که کارفرما برای اینکار در نظر گرفته است در بخش های مختلفی قابل اجرا مي باشد و از جمله مهم ترین دلایلی بازسازی ویلا می باشد مواردی همچون:

 

 

• قدمت ویلا

ویلاهایی که از تاریخ ساختشان سالها گذشته است به مرور زمان دچار مشکلات و فرسایش می شوند و نیازمند تعمیر و بازسازی دارند تا باری دیگر امنیت اولیه خود را بدست آورند، قابل ذکر است پلان ویلاهای قدیمی بر اساس تفکر و دانش آن زمان بنا شده است و به جهت عدم وجود امکانات امروزی معمولا نیازهای ساکنین را تامین نمی کند و این امر می تواند بستری برای بازسازی و تعمیرات بنا باشد.

 

 

•  مشکلات ظاهری و استحکامی بنا 

وجود دلایل مختلفی همچون: زلزله، بادهای شدید، نشست زمین، شرایط نامساعد جوی، تابش آفتاب، بارندگی، وزش باد شدید و … ممکن است در نمای ظاهری و ساختاری ساختمان، تاثیرگذار باشد، همچنین از دیگر نکات عدم استفاده از متریال مرغوب است که موجب می شود نما نیز از استحکام و دوام کافی برخوردار نباشد.

 

 

• توجه به وضعیت زمین و محیط اطراف

بعضی از زمین های مناطق شمالی از نظر خاک سست بوده و نیازمند استفاده از سیستم سازه ای مخصوص می باشند و گاهی اوقات، زمین مذکور برای ساخت ویلا، در منطقه ای زلزله خیز قرار گرفته است بنابراین توصیه می شود در این نوع از زمین ها بنایی ساخته نشود و چنانچه مجبور به ساخت و ساز هستید بهره مندی از سیستم های مخصوص سازه ای الزامی است از این رو کارشناسان این حوزه توصیه می کنند حتما قبل از معامله زمین مورد بررسی قرار دهید.

 

 

  توجه به ارزش اقتصادی • 

موقعیت مکانی ساختمان و زمین های محوطه اطراف، یکی از نکات تأثیرگذار بر روی ارزش مالی و رشد اقتصادی ویلا است زیرا هر چه ویلا لوکس با فول امکانات بنا کنید زمین ها و ویلاهای اطراف دارای ارزش بالایی نباشند، ویلای اجرا شده هم فاقد ارزش بالا می باشد. 

 

 

• بافت و فرهنگ منطقه انتخابی

یکی از گزینه هایی که می تواند روی مراحل اجرا و طراحی ویلا تاثیر گذار باشد مربوط به فرهنگ و بافت منطقه است زیرا مالک باید بنا را بر اساس فرهنگ و نوع محله اجرا کند تا لطمه ای به شهرسازی و یا منطقه روستایی نگردد. 

 

 مزایا بازسازی ویلا

 

 

زمان مناسب برای بازسازی ویلا

بازسازی و نوسازی ویلا می بایست در زمان مناسبی اجرا شود زیرا عوامل متعددی در تعیین زمان مناسب دخیل می باشند همواره توصیه می شود فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای این امر می باشد زیرا در این فصول بارندگی‌ها کمتر می باشد و تابش نور خورشید برای مراحل اجرای بازسازی بهتر است همچنین از دیگر موارد بازسازی ویلا، بکارگیری کارگران و مهندسانی هستند که به صورت فصلی کار می‌کنند و ممکن است گاهی اوقات وقت و انرژی کافی برای بازسازی ویلای شما را نداشته باشند، و این فصل های ذکر شده می تواند فرصتی مناسب باشد، همچنین قیمت مصالح ساختمانی و ابزارآلات مورد نیاز مانند لوله و سیم نیز در این بازسازی مهم می باشد. 

 زمان مناسب بازسازی

 

همانطور که در بیان شد ویلاها دارای فضاهای متفاوتی می باشند که بر اساس سبک و سلایق دارای امکانات متنوعی می باشند، و همچنین برای ساخت و اجرا ویلا رعایت نکات مهم، تضمین کننده رفاه بیشتر مالک است به همین دلیل حتما قبل از انتخاب زمین و طراحی ویلا به سراغ مشاوران و متخصصین این حوزه بروید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، همچنین مشاوران املاک ویلا دنیز با توجه به تجربه و شناخت منطقه می توانند در این زمینه به شما کاربران گرامی مشاوره ی رایگان ارایه دهند همچنین می توانند در حوزه مسکن و مستغلاتش کمک رسان شما سرمایه گذاران گرامی باشند تا بتوانید یک معامله سودمند انجام دهید و برقراری ارتباط کافیست با ما در تماس باشید. 

 

مقاله های پیشنهادی کارشناسان سایت برای مطالعه بیشتر :

نحوه گرفتن و هزینه سند برای ملک قولنامه ای در شمال

هشت نکته برای خرید مبلمان فضای باز برای ویلا

 هر آنچه درباره حیاط سازی ویلا باید بدانید 

 آشنایی با انواع سندهای ملکی در خرید زمین و خرید ویلا در شمال

آشنایی با خانه های پیش ساخته؛ مزایا و معایب آنها

تفاوت بین ارزش ویلا و قیمت ویلا در شمال

عوامل تخریب ویلا در شمال