نقاط مثبت خرید ویلا شمال با حیاط

ویلاهای حیاط‌دار دارای چه نقاط مثبتی می‌باشند؟ اکثر انسان‌هایی که در آپارتمان و یا منازل زندگی می‌کنند از مقوله‌ای به نام ارتباط انسان با طبیعت محروم هستند. در این میان سفر به نقاط خوش آب و هوا و اقامت در آن، یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای دوری از مشغله‌ی کاری و رهایی از زندگی روزمره می‌باشد. لذا زندگی در محیط بسته‌‌ی آپارتمان‌های امروزی، فاقد معیارهای طبیعی برای زندگی استاندارد می‌باشد. در این میان خرید ویلا شمال یا اقامت در طبیعت می‌تواند اثر چنین مشکلات و فقدان‌ها را برای انسان کمرنگ کند. بنابراین وجود حیاط روح تازه‌ای را در هر فردی ایجاد می‌کند.

 

مزایای برتر ویلای حیاط‌دار‌

حیاط، بخش اصلی و مهم هر ویلایی می‌باشد‌. از گذشته تا به حال، حیاط نقش به سزایی در معماری ایرانی داشته است. در ساخت ویلاها اغلب از زیر بناهای بزرگ استفاده می‌کنند که بخشی از آن به ساخت حیاط ویلا اختصاص دارد و هنگام نقشه‌کشی، حیاط از بخش‌های ضروری آن به شمار می‌رود، چرا که هدف از ساخت آن یکی از اصلی‌ترین مکان‌های ویلا می‌باشد. نقاط مثبت و ویژگی‌های بسیاری برای ویلاهای حیاط‌دار وجود دارد که در ادامه به برخی‌ از آن‌ها اشاره کرده‌ایم؛

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

نور

روشنایی و نور از بخش‌های مهم در طراحی هر فضایی می‌باشد. داشتن حیاط در ویلا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از نوری طبیعی در داخل ویلا بهره‌مند شوید. هم‌چنین تابش نور به داخل ویلا در فصل‌های سرد سال بسیار موثر خواهد بود، چرا که گرمای آفتاب باعث می‌شود تا فضای داخلی ویلا نیز به طور طبیعی به تعادل برسد. شما می‌توانید در طراحی حیاط ویلا، هم از قسمت جنوبی ویلا نوردهی خوبی به داخل ویلا داشته باشید و هم از قسمت شمالی ویلا. به این ترتیب مزیت نوردهی ویلا مختص حیاط جنوبی نمی‌باشد.

 

چگونگی ارتباط میان فضای طبیعی با محیط داخلی‌

در هنگام طراحی حیاط برای ویلا راه‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توانید یک پیوند میان فضای خارجی ویلا با فضای داخلی آن ایجاد کنید. برخی معماران با استفاده از پنجره‌های شیشه‌ای سرتاسری، درها و پنجره‌های کشویی اتصالی میان فضای طبیعی ویلا و داخل آن به جود می‌آورند. هم‌چنین ایوان یا تراس که متصل به حیاط ویلا می‌باشد، گزینه‌ی کاربردی برای ایجاد این ارتباط می‌باشد.

 

جا به جایی هوای داخل ویلا

یکی از عوامل بسیار مهم هنگام خرید ویلا شمال، بهره بردن از آب و هوای پاک و بدون آلودگی می‌باشد. حال اگر ویلا دارای حیاط باشد، تبادل هوا بین فضای داخلی ویلا با فضای بیرونی به راحتی صورت می‎گیرد و هوایی تازه برای نفس کشیدن ایجاد می‌شود. هم‌چنین برای تهویه‌ی هوای درون ویلا در دو طرف اتاق پنجره‌هایی تعبیه می‌شود تا با ورود نسیم به داخل ویلا و جریان هوا ، تهویه صورت گیرد. بهتر است که به چنین روشی تهویه جریان متقاطع گفته می‌شود.

خرید ویلا شمال به صورت حیاط‌دارخرید ویلا شمال به صورت حیاط‌دار

 

فضای لازم محوطه سازی‌

ایجاد فضایی برای محوطه ‌سازی زمانی به زیباتر شدن ویلای شما کمک می‌کند، که حیاطی برای ویلا خود در نظر گرفته ‌باشید. کاشت چمن، ایجاد سنگ‌فرش، کاشت گل و گیاه، قرار دادن آبنما از نمونه محوطه سازی ویلا به شمار می‌رود. هم‌چنین شما می‌توانید از موارد دیگری برای زیباتر شدن محوطه بیرونی ویلا استفاده کنید.

 

برخورداری از حریم خصوصی و فضای باز برای تفریح

داشتن حیاط دل‌باز یکی از نقاط قوت ویلاها محسوب می‌شود. زمانی که ویلایی دارای حیاط است علاوه بر داشتن فضایی باز برای تفریح، سرگرمی و لذت بردن از هوای آزاد، شما صاحب یک فضای خصوصی بزرگ برای خود خواهید بود. بنابراین حیاط ویلا یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای ویلا می‌باشد.

 

ارزش افزوده ویلا

هر چه میزان محوطه‌ سازی در حیاط ویلا بیشتر باشد و هزینه‌های بسیاری صرف آن شود، ویلای شما دارای محبوبیت و ارزش بالایی خواهد بود. بنابراین محوطه سازی و طراحی اهمیت به سزایی در ارزش ویلا دارد. هم‌چنین هزینه‌های صرف شده برای حیاط ویلا نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و زمانی که قصد فروش ویلا شمال را داشته باشید؛ همچون تبلیغ و برگ برنده برای شما خواهد بود.

 

چه امکاناتی در خرید ویلا شمال با حیاط وجود دارد؟

هنگام خرید ویلا شمال که دارای حیاط می‌باشد، امکاناتی برای اقامت در ویلا وجود دارد. اغلب امکانات برای تفریح در محوطه‌ی بیرونی تعبیه شده است که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم؛

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

  • فضای سبز: فضای سبز اولین چیزی است که نظر شما را در لحظه‌ی ورود به ویلا جلب می‌کند. بنابراین می‌تواند از اصلی‌ترین بخش‌های طراحی شده حیاط باشد. با اینکه نگهداری از گل و گیاه در حیاط ویلا کمی دشوار است، اما به زحمت نگهداری و داشتن محوطه‌ای همیشه سبز می‌ارزد. هنگام طراحی حیاط ویلا بهتر است از گیاهانی که در چهار فصل سبز هستند، استفاده کنید، چرا که استفاده از آن‌ها باعث زیبایی دو چندان حیاط می‌شود.
  • ایوان یا پاسیو: این دو قسمت از ویلا جزء اساسی‌ترین بخش آن است، چرا که اتصالی برای تهویه هوای فضای داخلی ویلا و بیرونی می‌باشد. وجود پاسیو در ویلا می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای نشستن، باربیکیو، شومینه باشد و لحظات خوشی را در هوای آزاد و هم‌چنین مسقف برای فراهم کند.
  • سنگکاری و کفسازی: برای اینکه کف حیاط را کف‌سازی کنید، بهتر است با توجه مساحت زیاد آن از مصالح مقرون به صرفه استفاده کنید. هم‌چنین برای طراحی و زیبایی حیاط بیشتر از بتن، موزاییک و سنگ برای کف‌سازی استفاده می‌کنند.
  • امکانات ورزشی و استخر: اگر قصد خرید ویلا شمال با استخر و یا با امکانات ورزشی دارید حتما به زیربنای آن دقت کنید. ممکن است در حیاط پشتی ویلا استخرهایی تعبیه شده باشد که گزینه‌ی بسیار خوبی برای تفریح در یک فضای خصوصی می‌باشد.
  • آلاچیق و آبنما: وجود آبنما در فصل گرم سال، سبب متعادل شدن هوای اطراف بیرونی ویلا می‌شود. علاوه بر آن نیز صدای شرشر آب آرامش خاصی را در وجود هر انسانی ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که صدای دل‌نشین شرشر آب و هم زمان تماشای گل و گیاهان سرسبز باعث کاهش فشار خون انسان می‌شود. بنابراین بعد از پیاده کردن تمام این امکانات تفریحی و رفاهی، وجود آلاچیق به شما این امکان را می‌دهد تا فضایی برای نشستن و لذت بردن از این همه زیبایی را داشته باشید. هم‌چنین می‌توانید برای تهیه مبلمان آلاچیق از مبلمانی استفاده کنید که سازگار با طبیعت باشد و این لذت بردن از طبیعت بکر را برای شما دو چندان کند.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

نتیجه‌گیری

هنگام خرید ویلا شمال به این نکته توجه کنید که ارزش ویلا به متراژ بزرگ حیاط آن بستگی ندارد. بلکه به طراحی و محوطه سازی صحیح آن که در این مقاله گفته شد، بستگی دارد.

 

 

 " ویلا دنیز" این مقالات را هم در رابطه با مقاله بالا پیشنهاد به مطالعه می کند:

 

آشنایی با ویژگی های خرید ویلا شهرکی در شمال

خرید ویلا در شمال گزینه مناسب برای سرمایه گذاری

مزایا و معایب خرید ویلا جنگلی در شمال

خرید ویلا در شمال از نظر موقعیت مکانی به چند گروه تقسیم می شود؟

بررسی خرید ویلا در شمال در دوره رکود بازار

مزایا و معایب خرید ویلا شهرکی در شمال

خرید ویلا جنگلی، مزایا و معایب ویلا جنگلی در شمال