شما به عنوان مشتری خرید ویلا در شمال و مخصوصا در خطه ی مازندران گزینه های بسیاری در دسترس دارید. اگر به دنبال خرید ویلایی هستید که به ساحل دسترسی بسیار نزدیک داشته باشید؛ خرید ویلا در شهرهای ساحلی مانند رامسر، چالوس، نور، نوشهر، محمودآباد، سرخرود، بابلسر و... پیشنهاد می شود.

 

خرید ویلا ساحلی

ویلا ساحلی به ویلایی در شمال می گویند که کنار خط ساحلی و با فاصله ی اندک از دریا ساخته می شود.

با خرید ویلا ساحلی در شمال می توانید برای خود؛ ویو چشم انداز مستقیم به دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده های اصلی و امکانات رفاهی و تفریحی شهری، و دسترسی آسان به ویلای خودتان حتی در فصل زمستان ایجاد کنید.

وقتی اسمی از زمین ساحلی یا ویلا ساحلی به گوشمان می خورد، در ذهنمان ویلایی با ویو دریا و چسبیده به ساحل نقش می بندد. اما این ذهنیت کاملا غلطی می باشد!

در مازندران روستاها و شهرها در کنار هم قرار دارد و فاصله چندانی با همدیگر ندارند. ویلاهای ساحلی از نظر اصطلاحات املاکی، هم به ویلاهایی که چسبیده به ساحل باشند، تعلق می گیرد و هم به ویلاهایی که در اطراف شهرهای ساحلی قرار دارند!

مثلا شهر بابلسر یا شهر نور که یک شهر ساحلی و ارزان قیمت مازندران می باشد، دارای هر دو نوع ویلاهای ساحلی ذکر شده می باشد؛ بعضی ها از ویلاها چه به صورت مستقل، چه به صورت شهرکی و چه به صورت آپارتمانی دقیقا چسبیده به ساحل و ویو به ساحل دارند. و بعضی از ویلاها در اطراف روستاهای شهر سرخرود مانند روستای امیرکلا، بهنمیر و... قرار دارد.

از نظر قیمتی ویلاهای چسبیده به ساحل، قیمت بسیار بالاتری نسبت به ویلاهایی که از ساحل دور می باشند، دارد.  تنها تفاوت این دو ویلا این است که شما در صورت انتخاب ویلای نوع دوم باید برای رفتن به ساحل پیاده روی یا بر حسب موقعیت جغرافیایی با ماشین خود را به آنجا برسانید.

 ویلا ساحلی

 

خرید ویلا در شهرستان نور مازندران

شهرستان نور از شمال با دریای خزر، از شرق به محمودآباد و شهرستان آمل، از جنوب به استان تهران و از غرب نیز به شهرستان های چالوس محدود است. به همین دلیل می توان در این شهرستان هم جنگل های بکر و هم ساحل های خاص و بی نظیر را مشاهده کرد.

  برای دیدن این شهر ساحلی برروی نقشه، کلیک کنید.

مسیر های دسترسی به نور از دو طریق می باشد:

 1) مسیر جاده چالوس: که فاصله نور از مرکز تهران در این مسیر 212 کیلومتر می باشد. و فاصله زمانی حدود 4 ساعت را می طلبد.  برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

2) مسیر جاده هراز: که این مسیر به طول 237 کیلومتر است و فاصله زمانی 4 ساعت و 20 دقیقه را می طلبد. برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 شهر نور

 

 

شهر نور یکی از شهرهایی است که به تهران، نزدیک است و افرادی که به پایتخت رفت و آمد زیادی دارند می‌توانند از این شرایط بهره فراوان ببرند. حتی می‌توان با خرید ویلا در نور به راحتی این شهر را محل اقامت خود کرد و روزهای کاری را در شهر تهران سپری کرد. در این صورت به جای استشمام هوای آلوده و پر از دود تهران، زندگی آرام و راحتی در شهر نور خواهید داشت.

شهر نور به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد، هم آب و هوای ساحلی هم کوهستانی و جنگلی را دارا می باشد. و به دلیل داشتن کوه، جنگل، ساحل همه نوع طبیعت را یک جا در اراضی خود دارد، که این یک ویژگی منحصر به فرد را ایجاد می کند. در نتیجه شما با خرید ویلا در نور و حومه ی آن صاحب هر سه نوع این طبیعت خواهید شد! در واقع می توان گفت شما در نور می توانید هم ویلا ساحلی، هم ویلا جنگلی و هم ویلا کوهستانی بیابید.

از جاذبه های طبیعی شهرستان نور می توان به الیمالات، آبشارهای چون حرام او، پارک جنگلی کشپل، کاخ تمیشان، ساحل نور، ییلاق های چون کجور، بلده، یوش و.. اشاره نمود. حال اگر محل اقامتتان در شهر نور باشد و  یا به خرید ویلا در نور فکر می کنید، شما هم می‌توانید هر روزه برنامه‌ای تفریحی و هیجان‌انگیز برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

 خرید ویلا در نور

 

 

خرید ویلا در شهرستان بابلسر:

بابلسر مرکز شهرستان بابلسر، در شمال ایران و بین رشته کوه البرز و دریای مازندران قرار گرفته است. رودخانه بابلرود از میان بابلسر عبور کرده و باعث تفکیک این شهر به دو بخش شرقی و غربی شده که با پل معلق به هم متصل می‌شود. قدمت این پل به دوران پهلوی بازمی‌گردد و از اولین پل‌های ماشین‌رو ایران می‌باشد. فاصله بابلسر تا فریدون‌کنار در شرق آن ۱۳ کیلومتر و تا بابل در جنوب آن ۲۲ کیلومتر است. شهر ساحلی بابلسر همچنین فاصله نزدیکی با محمودآباد (تقریبا ۳۵ کیلومتر) و ساری (۵۰ کیلومتر) دارد. بابلسر از مسیر جاده هراز، ۲۲۸ کیلومتر با تهران فاصله دارد و با رانندگی حدودا چهار ساعته می‌توان به این شهر رسید.

برای دیدن این شهر ساحلی برروی نقشه، کلیک کنید.

 

قرار گرفتن شهرک های قدیمی و تازه ساختی که تنوع خرید ویلا در بابلسر را برای شما چند برابر می کند و همچنین آب و هوای به دور از آلودگی این شهر قسمتی از مزایا خرید ویلا در بابلسر می باشد.

بابلسر یکی از مناطقی است که دارای مراکز خرید بسیار مناسبی و اگر علاقمند به خرید هستید؛ می توانید وجود این مراکز را از مزایا خرید ویلا در بابلسر بدانید، چرا که نزدیکی به مراکز رفاهی و فروشگاه ها و دسترسی به احتیاجات شما می تواند بر ارزش ملک خریداری شده توسط شما بیافزاید. شما در بابلسر به دلیل ویژگی جغرافیایی که دارد فقط می توانید ویلا ساحلی و ویلا روستایی را پیدا کنید و مانند شهرستان نور دارای کوهستان یا جنگل نمی باشد. و همچنین تنوع قیمت و متراژ و نوع ویلایی که در شهرستان نور وجود دارد، در بابلسر نیست.

 بابلسر

 

 از جاذبه های گردشگری بابلسر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بازار محلی بابلسر: بی‌شک به هر شهری از ایران که برویم به دنبال بازار محلی‌اش می‌گردیم. بابلسر نیز از آن دسته شهرهایی است که می‌توانید وارد بازار محلی‌اش شوید و با قدم زدن در آن طعم انواع ترشی‌ها، مرکبات و سبزی‌های تازه را بچشید و صنایع دستی این منطقه از استان مازندران را خریداری کنید.

کشتی گردشگری صالحین: این کشتی گردشگری در رود زیبای بابلرود قرار دارد و با تجهیزات کامل از بازدیدکنندگانش پذیرایی می‌کند.

پل معلق بابلسر: ساخت این پل به دوره پهلوی برمی‌گردد که حدود 100 پیش توسط مهندسان آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود ساخته شد. این پل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امامزاده ابراهیم: این امامزاده به امامزاده ابراهیم ابوجواب نیز معروف است و جزو آثار تاریخی- مذهبی مهم بابلسر محسوب می شود. به گفته کارشناسان مذهبی این امامزاده متعلق به نواده امام سجاد (ع) است.

منطقه گردشگری کرفون: این منطقه زیبا در 13 کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری قرار دارد و بیشتر به خاطر ساحل بسیار زیبا و امکان خرید ماهی‌های تازه مشهور است.

تالاب عزیزک: تالاب عزیزک یا تالاب آب‌بندان یکی از جاذبه‌های زیبا و طبیعی بابلسر است که در آن انواع ماهی زندگی می‌کنند و همچنین مکانی مناسب برای بازدید از پرندگانی مانند اردک مرمری، عروس غاز، خوتکا و... به شمار می‌رود.

از دیگر جاذبه های گردشگری بابلسر می‌توان به روستای گالشکلا، سد عرب خیل، منطقه ساحلی میرود و... اشاره کرد.

 ویلا ساحلی

 

 کارشناسان و مشاوران املاک ویلا دنیز ، افرادی هستند که به تمام مناطق در این استان سرسبز، از جمله شهرستان نور و بابلسر آشنایی کامل دارند. لازم نیست شما زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا از تمام ویلاهای مازندران دیدن کنید. بهتر است با یک مشاوره ساده به سبک حرفه‌ای‌ها، بهترین و زیباترین ویلاها را متناسب با خواسته و بودجه خودتان انتخاب کنید.

 

مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز:

خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا در مازندران

آمل کجاست ؟و فاصله آن تا شهر های دیگر چقدر است؟

سد الیمالات کجاست؟ خرید ویلا در نور

در خرید ویلا در چمستان باید بدانید که

نور کجاست؟ خرید ویلا در نور توسط املاک ویلا دنیز

اهمیتِ شناخت منطقه خرید ویلا یا خرید زمین در شمال