هنگام خرید ویلا یا زمین هرچه قدر هم یک ویلا را دوست داشته باشید، اما اگر در محله‌ی مناسبی واقع نشده باشد آن را نمی‌پسندید. زیرا نمی‌توانید محله را تغییر دهید یا در صورت تغییر دچار مشکلات و ضرر های فراوانی می شوید.. چشم‌ پوشی از مشکلات کوچک ویلا که قصد خرید آن را دارید برایتان ممکن است زیرا می‌توانید باکمی تغییرات، ویلا را به سبک خود تغییر دهید. اما تغییر محله امکان‌پذیر نبوده و از طرفی خوب یا بد بودن محله بر زندگی روزمره ما نیز تأثیر می‌گذارد.

قطعاً شما تمام ساعات خود را در داخل ویلا نمی‌مانید؛ گاهی اوقات پیش می‌آید که با دیدن نمای بیرونی و داخلی ویلا، فریب ظاهر امر را می خورید، فارغ از اینکه ویلایی که خریداری کرده‌اید و برایش پول هنگفتی هم پرداخت کرده‌اید دارای موقعیت جغرافیایی مناسب نیست مثلا نه به مسیرهای اصلی دسترسی دارد و نه به هیچ یک از مراکز خرید نزدیک می‌باشد.

این یک نقطه ضعف اساسی است که شما را برای همیشه پشیمان می‌کند، به همین دلیل است که اکثر فروشندگان معتبر، تمام اطلاعات مربوط به ویلاهای خود را به مشتری توضیح می‌دهند و از دسترسی آنها به مراکز خرید، مراکز درمانی و جاذبه‌های گردشگری اطلاعات خوبی را در اختیارشان قرار می دهند تا با آگاهی ویلای موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایند.

ویلا در شمال 

 

 

به چه نکاتی در مورد منطقه ویلا یا زمین در شمال اهمیت دهیم؟

 

موقعیت جغرافیایی

اما جنبه دیگر در باب اهمیت انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای ویلا، دسترسی همراهان به ویلا است. معمولاً در سفر به شمال کشور، به دلیل ترافیک و سایر مسائل جاده‌ای احتمال جدایی همراهان وجود دارد. بنابراین اگر موقعیت مکانی ویلا مناسب باشد، راحت‌تر می‌توانند آن را پیدا کنند. بنابراین انتخاب موقعیت مکانی و منطقه‌ی جغرافیایی ویلا بایستی در هنگام خرید و ساخت و ساز ویلا مورد اهمیت و توجه ویژه قرار گیرد.

 

نزدیکی و دسترسی به جنگل و ساحل و مسیرهای اصلی 

جنبه اول در تعیین موقعیت مکانی و منطقه جغرافیایی ویلا، دسترسی آن به جنگل و ساحل است. باید اعتراف کرد که بیشتر گردشگران استان‌های شمالی کشور را به دلیل جنگل و ساحل زیبای آن انتخاب می‌کنند. بنابراین هرچه یک ویلا به ساحل یا جنگل نزدیک‌تر باشد و امکان دسترسی بهتری داشته باشد، گزینه بهتری برای خرید ویلا شمال محسوب می‌شود.

ویلا در شمال 

 

عرض کوچه ای که ویلا در آن قرار دارد

از طرف دیگر سعی کنید ویلای خود را در داخل کوچه‌های تنگ انتخاب نکنید. معمولاً کسانی که به استان گیلان یا سایر شهرهای شمال کشور سعی می‌کنند ماشین‌های خود را در کوچه‌ها پارک کنند و از جریمه شدن و یا پرداخت عوارض فرار کنند. بنابراین اگر ویلا ی داخل کوچه را پسندیدید، بهتر است از کوچه‌های بزرگ با عرض بیشتر استفاده کنید.

ویلا در شمال

 

 

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به مراکز خرید و بازار

خرید مایحتاج زندگی و ضرورت های اولیه برای داشتن یک زندگی چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم. اینکه در دل جنگل و منطقه ای بکر ویلای شمال خود را بخرید شاید تنها جنبه زیبایی داشته باشد ولی در نظر داشته باشید اگر دسترسی های مناسبی ویلای شما نداشته باشد برای خرید یک جنس ساده و معمولی باید کیلومتر ها راه بروید.

حال این موضوع را با شرایط سخت جاده ای و روز های بارانی و برفی مقایسه کنید تا متوجه موضوع بیشتر بشوید. در شهرک های ساحلی معمولا این موضوعات پیش بینی می شود.

 

 

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به جاذبه های گردشگری و توریستی

بکر بودن و توریستی بودن منطقه را در نظر داشته باشید؛ مناطق ساحلی از دید مردم ایران اهمیت زیادی دارند. آنها فصول گرم سال بخصوص به ساحل دریا می روند و برای داشتن یکی دو شب عالی در شمال هزینه خوبی می کنند. ولی توریست های خارجی اغلب به مناطقی از شمال سفر می کنند که جاذبه های بین المللی داشته باشد و در نوع خود بی نظیر باشد.

مانند تالاب بین المللی بوجاق در بندر انزلی که هر ساله تعداد زیادی گردشگر خارجی را به خود جذب می کند. ضمن اینکه توریست ها اقامت های طولانی مدت تری دارند پول بهتری برای اجاره ویلا در شمال می پردازند.

 ویلا در شمال

 

پیدا کردن یک ویلا و زمین  مناسب در مازندران، کار دشواری نیست! اما اگر به این مسیر آشنا نباشید، به احتمال زیاد، در دام کلاهبرداران فروش ویلا گرفتار می شوید. فراموش نکنید که خرید ویلا در مازندران یا هر استان دیگری به طور مستقیم، بودجه اولیه شما و خواسته تان از خرید ویلا یا زمین را هدف قرار می‌دهد. اگر بدون برنامه‌ریزی اولیه یا تحقیقات ابتدایی، ویلایی را خرید خریداری کنید، حتماً  ضرر خواهید کرد. 

پرس و جوی بیشتر درباره ویلاهای مناسب یا موقعیت جغرافیایی یا شرایط ساخت ویلا و همچنین مشورت با کارشناسان فعال و باتجربه در این حوزه، منجر به انتخاب بهتر در خرید ویلا در شمال خواهد شد.

کارشناسان و مشاورین املاک دنیز، با تجربه و تخصص خود در این زمینه، مشاوره‌های رایگان را به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.

 


 

مقالات پیشنهادی املاک دنیز:

 

نقاط مثبت خرید ویلا شمال با حیاط

 

خرید ویلا شمال به سبک جنگلی‌

 

تفاوت بین خرید ویلا جنگلی با خرید ویلا ساحلی در شمال

 

خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن

 

چگونگی ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور ‌

 

چگونگی استعلام سند و کد رهگیری از خرید ویلا در شمال

 

برآورد هزینه‌‍‌های ساخت استخر در ویلا شمال

 

سرخرود کجاست و خرید ویلا در سرخرود

 

انواع سند معاملات ملکی در شمال

 

روند ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال

 

بررسی انواع زمین در شمال و نوع کاربرد آنها

 

تفاوت بین بالکن، ایوان، تراس، بهار خواب، شاه نشین

 

بررسی قیمت ویلاهای چند سال ساخت و خرید ویلا چند سال ساخت

 

عدم فروش زمین با بافت غیر مجاز_ عدم فروش زمین با متریال غیر مجاز