امروزه در جوامع پیشرفته و مدرن با رعایت نکات اصولی و مقاوم بودن ساختمان‌، بعد از چند سال، اقدام به بازسازی می کنند، علت این تصمیم  در واقع افزایش طول عمر بنا، و همچنین زیباسازی دوباره آن است، حال این روند در کشور ما در چه مواردی صورت میگیرد، با ما همراه باشید:

 

** دلایل بازسازی بنا چیست؟ **

همانطور که ذکر شد از مهمترین عواملی که منجر به بازسازی خانه می شود می توان به قدیمی بودن ساختمان اشاره نمود که گاها هر چه سن بنا افزایش می یابد، میزان فرسودگی هم زیاد می شود، بنابراین در اغلب موارد بر اثر عدم بازسازی و کم توجهی، ساختمان مورد تخریب قرار میگیرد که نیازمند پرداخت هزینه ی بالایی می باشد.

در ادامه باید بیان داشت تعمیرات انواع گوناگونی دارد، در ابتدا بسیاری از تعمیرات برای پیشگیری است، اما برخی از تعمیرات برای اصلاح انجام می‌پذیرد، اما در برخی از موارد تعمیر به صورت اضطراری و برای جلوگیری از ایجاد حادثه انجام می شود، همانطور که بیان شد درصد بیشتر تعمیرات خانه برای مقاوم سازی و جلوگیری از خرابی بیشتر است، در سطح کمتری برای راحتی انجام می‌شود.

 

بازسازی ویلا 

 

**  اصول مهم  بازسازی بنا، به قصد فروش **

چنانچه بنا را با نیت فروش خود بازسازی و تعمیر می کنید، در ابتدای امر می بایست به سه اصل مهم توجه کنید که شامل:

۱) ارزش مالی خانه قبل از بازسازی چقدر می باشد؟

۲) برای بازسازی بنا چقدر می توانید هزینه کنید؟

۳) ارزش بنا بعد از بازسازی چقدر خواهد شد؟

برای مثال باید اشاره داشت، قبل از هر گونه اقدامی ارزش خانه قبل از بازسازی حدود ۲ میلیارد تومان است و هزینه‌ ای که برای بازسازی باید کنار بگذارید حدود ۱۵۰ میلیون تومان است، حال ارزش خانه شما بعد از بازسازی باید به نحوی باشد که هزینه‌ ای که برای بازسازی انجام شده به شما برگردد، و باید به این موضوع هم توجه کنید که روزانه تورم در حال افزایش است، و این برآوردهای مالی می تواند متغیر شود.

 

در ادامه باید خدمت شما کاربران گرامی متذکر شد، هر کاری نیازمند تفکر و پیش زمینه ای است، از این رو قبل از شروع بازسازی خانه، هدف و معیارهای خود را مشخص کنید تا به نتیجه مناسب برسید، برای مثال: بعضی از افراد بازسازی را بدون هدف انجام می دهند، و در واقع تصمیمی برای فروش یا زندگی ندارند، از این رو کارشناسان بیان می کنند قبل از هر اقدامی تصمیمی درست اتخاذ کنید، زیرا چنانچه در اینده قصد فروش دارید، عاقلانه‌ ترین کار این است که دست به تغییراتی بزنید که در هنگام فروش دچار ضرر نشوید، و ملک به راحتی معامله شود.

 

اصول بازسازی

 

<< مطالعه بیشتر >>

قبل از خرید ویلا کلنگی در شمال این موارد را بررسی کنید

کدام کفپوش برای ویلا؟پارکت و لمینیت یا سرامیک

سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه ویلاها

در بازسازی ویلا در شمال بایست بدانید

تفاوت های بازسازی و نوسازی در شمال

ایده و راهکار ایجاد ویلای سازگار با محیط زیست

 

 

** در چه فضاهایی بازسازی انجام‌ شود؟ **

روند تعمیرات و بازسازی همواره یک روحیه آرامش ‌بخش و انگیزه مضاعفی برای افراد ایجاد می کند، همچنین رویاپردازی برای بازسازی و تهیه وسایل جدید، باعث ایجاد هیجان می‌شود، همچنین بازسازی ساختمان را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد،

• بازسازی سازه‌ای 

• بازسازی تزئینی

چنانچه بخواهیم یک ساختمان را از نظر تزئینی مورد بازسازی قرار دهیم، می توانیم در زمینه هایی همچون: تعویض کفپوش، تعمیر و رسیدگی به دیوار، و تعمیرات جزئی برای زیبایی بیشتر فضا همانند: نورپردازی، نصب کابینت جدید، نصب آینه و ... اشاره کرد، اما در بازسازی سازه‌ ای معمولا تغییراتی در پلان ساختمان، کاهش یا افزایش فضا، یا تغییراتی در اتصالات بمانند: لوله‌کشی آب و گاز و برق ایجاد می شود

 

** بازسازی ساختمان بهتر است از کجا شروع شود؟ **

در مبحث بازسازی و تعمیر، انتخاب و اولویت بندی انجام کار، بستگی به خود شخص دارد، زیرا انتخاب انجام تغییرات معمولا موضوعی سلیقه ای است، و قانون و قاعده ی خاصی را دارا نیست، اما اگر به فکر افزایش قیمت منزل خود پس از بازسازی هستید، توصیه می شود طبق روش زیر عمل کنید:

قابل ذکر است آشپزخانه از فضاهای مهم  یک پلان ساختمانی به شمار می آید، و در واقع نسبت قلب خانه را به خود اختصاص داده است، همچنین طراحی فضای آشپزخانه و تغییر وسایل درونی آن همانند: کابینت، نورپردازی، کاشی، کف و ... از مراحل مهم این فضا است.

در گزینه دوم می توان قسمت حال و پذیرایی باشد، که شامل تغییراتی در کف زمین، و سقف، دیوار و ... باشد که به ارزش ملک می افزاید، و در این بین کمترین موضوعی که به آن توجه می شود، مبحث صرفه جویی انرژی است، قابل ذکر است هر چقدر خانه مدرنیته و با تکنولوژی امروزی طراحی شود، در طول سال از پرداخت هزینه های بالای قبوض و اتلاف انرژی جلوگیری می شود، از این رو اگر بازسازی منازل، ویلا و ... در زمینه صرفه جویی انرژی صورت بگیرد، تاثیر بسزایی بر افزایش قیمت خانه خواهد داشت.

از دیگر مراحل بازسازی می توان‌ به سرویس، حمام و فضاهای بهداشتی اشاره کرد، تغییر دکور در  سرویس بهداشتی، همانند روشویی، کاشی و سنگ سرویس باعث تغییر چشمگیری در محیط خانه خواهد شد،  

در ادامه مبحث بازسازی و تعمییرات می توان به سقف خانه اشاره کرد، قیرگونی، ایزوگام کردن و یا تعمیر سقف شیروانی، ایجاد روف گاردن، و ... می تواند بر قیمت خانه تاثیر مثبتی داشته باشد، چنانچه دارای خانه های ویلایی، و یا ویلا در شمال، ملک های وسیع و ... هستید می‌توانید علاوه بر محیط داخلی به فضاسازی فضای خارجی ساختمان هم فکر کنید، زیرا طراحی فضای باز علاوه بر اینکه کمی هزینه بر می باشد، اما در دید اول و زیباسازی بیشتر ساختمان تاثیر بسزایی دارد، و‌ همچنین ساختمان را از نظر مالی سودمند می کند، در کل بازسازی و تعمیر هر بخش از پلان خانه، می تواند درصدی بر افزایش قیمت خانه بیفزاید.

چنانچه در منزلی زندگی می‌کنید که از لحاظ سازه‌ ای و مقاومت می‌ تواند عمر مفیدی داشته باشد، تعمیر و بازسازی یکی از مناسب ترین راهکار  برای افزایش قیمت خانه و آسایش بهتر باشد، قابل ذکر است هرچه روند بازسازی عمیق‌ تر و گسترده باشد تاثیر چشم گیری بر افزایش قیمت خانه خواهد گذاشت، همچنین افزایش قیمت خانه بعد از بازسازی به علت های مختلفی وابسته است، اما طبق بیان کارشناسان به طور کلی می توان این نتیجه رسید که بازسازی های خانه، ویلا و ... می تواند قیمت بنا را تا 5 تا 10 درصد افزایش دهد.

همانطور که ذکر شد افزایش قیمت خانه بعد از بازسازی به عوامل دیگری مرتبط خواهد بود از جمله این عوامل می توان به این موارد زیل اشاره کرد:

* متراژ بنا

* پلان و طراحی نقشه بنا

* هزینه ای که بابت بازسازی بنا انجام شده است.

* موقعیت مکانی بنا

 

فضاهای مهم بازسازی در بنا

 

 

 ** مزایا و تاثیر بازسازی و تعمیرات بر افزایش ارزش بنا **

امروزه بسیاری از افراد به‌ جهت فروش خانه، قبل از اقدام به تعمیر و بازسازی خانه خود اقدام می کنند، در واقع همه به این آگاهی رسیده اند که تعمیر خانه به تنهایی نمی تواند بر افزایش قیمت بنا تاثیر بسزایی داشته باشد، اما بازسازی خانه می تواند قیمت بنا را تا نزدیک به دو برابر افزایش دهد.

 

در انتهای کلام و در یک جمع بندی توصیفات باید اشاره داشت، به مجموعه فعالیت‌ هایی که به صورت کلی یا جزئی، تغییراتی در سازه و ظاهر بنای ساختمان را ایجاد می‌کند، بازسازی گفته می شود، و همواره نکاتی در این مرحله وجود دارد.

باید اشاره داشت نکته‌ ای که انجام آن ضرروی است متفاوت بودن تعریف کلمه بازسازی با نوسازی است، نوسازی ساختمان به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که ساختارهایی جدید و نوین را جایگزین قسمت‌ های قدیمی می‌ نماید، اما در بحث بهسازی باید متذکر شد این روند شامل: تعمیرات، حفاظت، حمایت و استحکام است و در واقع اقداماتی است که به سبب بهبود کالبد بنا در کوتاه‌ مدت انجام می‌گیرد، اما در بازسازی ساختمان را می‌ توان به دو بخش تقسیم کرد، یکی بازسازی سازه‌ای و ساختاری و دیگری بازسازی تزئینی است، از این رو بعضی از افراد بازسازی خانه را انجام می‌دهند تا قیمت خانه را افزایش دهند.

طی تحقیقاتی که دانشگاه های معتبر جهان در سال ۲۰۱۸ انجام داده شده است، با بررسی تمام عوامل و همچنین میزان تغییراتی که توسط مالک بر روی خانه انجام داده است، به طور متوسط حدود ۷.۵ درصد بر ارزش خانه افزوده شده است، اما در طی بررسی‌ های به عمل آمده از افرادی که در حوزه ملک و مسکن فعالیت می‌کنند انجام بازسازی کامل خانه در ایران چیزی حدود ۵ تا ۱۲ درصد بر ارزش ملک می‌ افزاید، و این درصد گاها متغیر است، زیرا خانه‌ هایی که در مناطق‌ گران شهر بازسازی و تعمیرات انجام می‌ شود درصد افزایش بیشتری را به خود اختصاص می دهد، از این رو قبل از انجام هر گونه معامله و بازسازی توصیه می کنم از کارشناسان مربوط در این حوزه مشاوره دریافت کنید، زیرا برآورد هزینه و نوع اعمال کار، می تواند میزان سودآوری را معین کند.

با آرزوی سلامتی و زندگی سرشار از موفقیت.

 

مزایای بازسازی

 

  " لینک پیشنهادی املاک ویلا دنیز "

 

 خرید ویلا مبله

فروش ویلا در مازندران

فروش ویلا اقساطی

خرید ویلا مستقل

خرید ویلا جنگلی

خرید ویلا شهرکی