تفریح و گذراندن اوقات خوش از دیرباز تا کنون برای افراد جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و همچنین در جهت رفاه بیشتر، به ایجاد امکانات بهتر می اندیشند و همچنین امروز در این مقاله به یکی از گزینه هایی که علاوه بر زیبایی، جنبه رفاه بیشتر در محیط بنا را دارد می پردازیم بنابراین با ادامه مطالب در سایت املاک ویلا دنیز همراه باشید.

 

امکانات رفاهی ویلا

 

همانطور كه اطلاع داريد شمال كشور به عنوان يك قطب گردشگري و سرمايه گذاري محسوب مي شود و خريد و فروش ويلا يكي از معاملات رايج در اين خطه است و به طبع با خريد ويلا و ... مسافرت و دورهمي افزايش مي يابد و يكي از اولويت هر مالك فراهم كردن امكانات در ساختمان است كه بايد بيان داشت يكي از اين گزينه ها ساخت آلاچیق مي باشد كه بايد اشاره داشت كه واژه آلاچیق يك واژه‌ي ترکمنی مي باشد كه ساليان گذشته در در بين مردمان ايراني به کلاه فرنگی معروف بوده است.

حال با ايجاد یک آلاچیق در محوطه ويلا يا ویلا باغ و ... می‌تواند باعث ايجاد زیبايي بيشتر در فضا گردد كه محيطي متنوع تر از محيط داخلي بنا برای برگزاری مهمانی‌، دورهمی‌های خانوادگی و دوستان باشد، همچنين اين سازه قابليت اجرا بر روي پشت بام ها و روف گاردن را داراست، از ديگر كارايي هاي آلاچیق ها بهره گيري در محيط کافی شاپ و یا فضاهاي باز همچون پارك، جنگل و يا بستري براي ارائه خدمات و فروش محصولات استفاده مي باشد.

در ادامه مطالب بايد بيان داشت در بازار عرضه، آلاچیق ها در دو نوع ساده و پیچیده ارائه مي شوند كه نوع ساده آنها مربوط به آلاچیق هایي از نوع پیش ساخته مي باشند که می‌توان به راحتی تهیه کرد و در طراحی محوطه سازی بکار گرفت اما نوع پیچیده تر آن باید توسط متخصصین مربوطه طراحی، ساخت و اجرا شود و معمولا اين آلاچیق ها در دو سبک مدرن و کلاسیک وجود دارند.

قابل ذکر است امروزه با وجود پيشرفت تكنولوژي و تنوع در نوع متريال اين سازه، به طبع ساخت آلاچیق ها متنوع است و براي مثال: ساخت آلاچيق چوبي در باغ های کوچک و بزرگ رواج زیادی یافته است و چنانچه تمايل داريد مانند پرگولا آن را به ساختمان متصل کنید این امکان برای شما وجود دارد اما بسیاری از جذابیت  آن را زمانی که در وسط چمن در مرکز باغ قرار دارد از دست خواهید داد حال اين سوال مطرح است كه پرگولا چيست؟ و آيا تفاوتي بين آلاچيق و پرگولا وجود دارد؟ پس با ادامه مطالب با ما همراه باشيد.

باور اشتباه بسیاری از اشخاص بر این است که آلاچیق با پرگولا فرقي ندارد، در حالی که پرگولا در طي چند قرن گذشته کاربردي بوده است و اين سازه زیبا به شماي مالك كمك می کند که در فضاهای باز بدون هيچ نگراني و يا جابه جايي، از دورهمي يا ديدن مناظر لذت ببريد، به طور کلی پرگولا سازه ای جذاب است که با عنوان سایبان در فضاهای باز استفاده می گردد و در حال حاضر در انواع باغ‌ها، مجمتع‌های مسکونی و حتي اداری از پرگولا استفاده می كنند، زيرا این سازه با چهار ستون و رویه عرضی یا مشبک بسيار قوی ساخته مي شود كه داراي جنس های مختلفی مي باشد، و نخوه اجراي پرگولا بر روي سنگ فرش یا حیاط بتنی است كه می‌توان محيطي براي چيدمان تجهیزات باربيكيو، و يا مبلمان اداري و يا سایبان باشد.

حال در پاسخ به تفاوت دو سازه بايد اشاره داشت، آلاچیق فضای بسته شده ای است که سقف آن هم به طور کامل پوشیده می شود و این سازه ها بیشتر برای تفریح در فضای باز یا غذاخوری استفاده می شود در حالي كه پرگولا اصولا از جنس چوب ساخته می شود و بیشتر سقف نیم مشبکی دارد که در واقع باعث تشکیل نیم سایه می شود و اصولا پرگولا برای تمامی فصل ‌ها مناسب نمي باشد اما شما می‌توانید از آلاچیق در تمامی فصل های سال استفاده کنید.

 

الاچیق چیست

 

 


انواع آلاچیق


 

آلاچیق ها براساس متریال و ساختاری که دارند به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند،آلاچیق ها را با استفاده ازمتریالی مانند: فلز، شیشه، بتن، سنگ و آجر اجرا مي كنند، آلاچیق ها دارای انواع مذكور مي باشند :

• آلاچیق فلزی

• آلاچیق شیشه ای

• آلاچیق چوبی

• آلاچیق حصیری

• آلاچیق پارچه ای

• آلاچیق فایبر گلاس

• آلاچیق پیش ساخته

• آلاچیق روی استخر

• پرگولا

• مدرن

 انواع آلاچیق

 

 


‌مقاله هاي مربوطه را در سايت ويلا دنيز ببینید.

ایده و راهکار، ایجاد ویلای سازگار با محیط زیست

 یک طراحی منحصر به فرد با طراحی ویلا نما شیشه ای

 کلوزت روم چیست؟ واک این کلوزت یا اتاق کمدی

لاندری روم در ویلاها چیست؟ 


 

  


مزایای آلاچیق


 

 

* ایجاد سرپناه ايمن در محيط خارجي ساختمان 

* ایجاد سازه اي مقاوم در برابر عواملي همچون: باد، باران و برف

* بهره برداري مفید از فضای باز

* زيباسازي محیط

 مزایای آلاچیق

 

 

 


هزینه ساخت آلاچیق به چه عواملی وابسته است؟


 

 

یکی از نکات مهم در طراحی و هزینه ساخت آلاچیق، بايد توجه داشت كه آيا تمایل به محصور بودن تمامي آلاچیق داريد يا خير؟ زيرا تمامي اين تصميم گيري ها در طراحي آلاچيق تاثيرگذار است و بايد طراح اطلاع داشته باشد كه سازه را بدون دیوار، يا بصورت آکاردئونی و با قابلیت جابه جایی اجرا كند، و به طبع هزینه ساخت آلاچیق های چند ضلعی نسبت به آلاچیق های چهار ضلعی و دایره، به دلیل کارگذاری ستون های بیشتر، گرانتر است، در ساخت اين سازه محل قرارگیری از اهمیت بالایی برخوردار است در صورتی که قصد دارید آلاچیق را محصور کنید و به طور همزمان دید کامل به محیط داشته باشد بهترین گزینه استفاده از پنل های شیشه ای است، اما در آلاچیق های ساده و بدون دیوار کشی و استفاده از شیشه های سرتاسری، نسبتا قیمت ساخت آلاچیق را ارزان تر مي كند و زمان ساخت آن نیز کوتاه تر می گردد.

 طراحان هزینه های ساخت آلاچیق، را به طريق متفاوتی برآورد می كنند چون گاها هزینه ساخت آلاچیق به صورت هر متر مربع حساب می شود اما شاید براي خريدار سوالی پیش بیاید که پس طبق اين روند هزینه ساخت آلاچیق متری چقدر در برآورد مي شود؟ اما در پاسخ به این سوال باید بيان داشت که قیمت ها وابسته به نوع طراحی، ابزارآلات به کار رفته در ساخت، زمان ساخت و...محاسبه می شود و متنوع است و معمولا هزينه ي ثابتي ندارد، اما بايد اشاره داشت كه هزینه ساخت آلاچیق فلزی تا حدودي بالاست زیرا اجرا با فلز سخت تر و مستحکم تر است و اما مرسوم ترین نوع آلاچیق، آلاچیق های چوبی مي باشند و معمولا قیمت ساخت آلاچیق چوبی، با توجه به نوع چوب به کار رفته در آن محاسبه می شود.

 

 هزینه ساخت آلاچیق

 

 


انواع مدل آلاچیق ارزان قیمت 


 

• آلاچیق استخر

• آلاچیق باربیکیو

• آلاچیق سنتی

• آلاچیق آپارتمانی

• آلاچیق انگور

• آلاچیق چینی

• آلاچیق پشت بام

• آلاچیق زمستانی

• آلاچیق کافه و رستوران

• آلاچیق باغی.

 

 آلاچیق ارزان قیمت

 

 


شرکت طراحی و ساخت آلاچیق  


 

مهمترین و اصلی ترین گام برای طراحی و اجرا  آلاچیق كه می تواند شما را به ایده آل هایتان برساند انتخاب درست شرکت طراحی و ساخت آلاچیق است زيرا یک شرکت خوب هم ایده های خوبی در اختیارتان قرار می دهد، و هم مطابق نیاز شما از خرید و ساخت آلاچیق بهترین آن را برایتان به اجرا می گذارد به همین خاطر باید در انتخاب شرکت دقت کامل داشته باشید.

 

شرکت طراحی و ساخت آلاچیق

 

در کلام آخر به اين نكته توجه داشته باشید که زیباسازی دکوراسیون فضای باز با آلاچیق‌ها ایده‌ای بسیار جالبي است و فقط با کمی دقت و مطالعه می‌توانید بهترین را اجرا كنيد زيرا آلاچیق‌ها علاوه بر زیبایی این امکان را به ما می‌دهند تا با اعضای خانواده یا دوستان خود از فضای بیرونی لذت ببرید و دور هم جمع شوید و ههچنين به ارزش ويلا و امكانات ويلا مي افزايد و مي تواند يك گزينه مثبت براي بنا باشد و همان طور که بيان شد و مطالعه كرديد آلاچیق‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید از مصالح متفاوتی آن‌ها را بسازید برای طراحی اجرا آلاچیق چوبی بهتر از مشاوران مربوطه بهره بگيريد تا بتوانید با مناسب‌ ترین قیمت آن را اجرا كنيد در طراحی آلاچیق نورپردازي را فراموش نكنيد