از زمان پیدایش معماری نوین در صنعت ساختمان سازی و ویلاسازی شمال کشور، بیشتر با نام اتاق خواب مستر روبرو می شویم. اتاق خواب مستر توانسته است در زمان کمی توجه مشتریان، معماران و.... ویلا در شمال را کسب کند. زیرا در معماری های قدیم فقط به یک نقطه از خانه که آن هم پذیرایی و نشمین بود توجه می شده است. اما در حال حاضر معماران به همه جای خانه در طراحی توجه می کنند و تمام پایه ی فضاهای خانه طبق اصول معماری و روانشناسی می چینند. حال فرقی ندارد ویلای شخصی باشد یا یک واحد آپارتمانی! در هر صورت سعی می شود در هر ااق و فضا تمام نیازهای یک انسان برطرف شود تا بتواند بالاترین بهره وری و کارایی را از خود نشان دهد.

 

اتاق خواب مستر ویلا در شمال

 

یکی از این ایده ها و کارهایی که در معماری نوین توجه ویژه ای به آن شده است، اتاق خواب مستر در ویلا یا آپارتمان می باشد. توجه به اتاق خواب مستر و نیاز به آن به گونه ای است که طراحان تمام سعی خود را می کنند تا در یک واحد متراژ پایین حتی 90 متر نیز در آن به طراحی اتاق خواب مستر بپردازند. و در متراژ های بالا تا می توانند تعداد اتاق خواب ها را به 2 عدد یا بالاتر می رسانند.

البته طراحی هر کدام از این اتاق خواب ها اصول و قوانین خاص خودش را دارد، برای مثال سعی می کنند اتاق خواب های یک ویلا دوبلکس یا یک ویلا تریبلکس در طبقات بالایی و به سمت چشم انداز ابدی آن ویلا باشد.

در یک ویلا یا واحد مسکونی، به اتاق خوابی که از نظر متراژ از سایز اتاق های داخل واحد مسکونی بیشتر باشد تا بتوان امکانات خصوصی مانند سرویس بهداشتی، فضای نشیمن، کلوزت روم و ... را در آن جای داد؛ اتاق خواب مستر می گویند. که نحوه ی دکوراسیون آن با اتاق خواب های معمولی کاملا متفاوت می باشد. و به عنوان یک گزینه ی لاکچری در طراحی ویلا در شمال می باشد. زیرا این اتاق تمامی نیازها و خواسته های ساکنان ویلا را در خود جای می دهد و  در عین حال با دکوراسیون لاکچری به جزئیات آن می پردازد.

 

اتاق خواب مستر ویلا در شمال

 

 

امکانات اصلی اتاق خواب مستر در ویلا

تمامی امکاناتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، لازم نیست یک ویلا در اتاق خواب های مستر آن تمامی این امکانات را یک جا داشته باشد تا آنرا مستر نامید. زیرا هر چه می گذرد به خاطر تقاضای داشتن ویلای شخصی در شمال و محدود بودن زمین های قابل سکونت، از متراژ بنای ویلاها کاسته می شود و نمی توان تمامی امکانات را در آن مشاهده نمود.

ولی تمام معماران و سازندگان ویلا سعی می کنند برای تحویل دادن یک ویلای لاکچری به متقاضیان، تا جایی که امکان پذیر است امکانات یک اتاق خواب مشتر را بیشتر کند. تا صاحب ویلا از آن لذت ببرد.

 

1) اندازه و ابعاد اتاق خواب

نمی توان گفت حتما یک اتاق خواب مستر 20 متر باشد تا نام مستر به آن تعلق گیرد. زیرا متراژ اتاق خواب مستر در یک ویلا با ویلای دیگر متفاوت خواهد بود. تنها چیزی که باید در متراژ آن رعایت نمود این است که فضای اتاق خواب مستر باید به گونه ای باشد که حداقل بتوان دو امکانات خصوصی دیگر برای آن طراحی و اجرا نمود.

 

2) سرویس بهداشتی و حمام

داشتن سرویس بهداشتی جداگانه و خصوصی از ویژگی ها و امکانات جدانشدنی اتاق خواب مستر می باشد. زیرا قرار است یک فضای اختصاصی در اتاق خواب داشته باشید. این سرویس بهداشتی باید به سبک مدرن با تهویه ی خوب و معماری استاندارد در گوشه ی تاریک اتاق خواب طراحی شود.

از امکانات دلچسب و از آپشن های لاکچری دیگر اتاق خواب مستر داشتن دوش ایستاده یا وان های فانتری با دیوارهای شیشه ای و به سبک مدرن می باشد. در واقع برای بعضی از افراد اتاق خواب مستر بدون حمام اختصاصی فایده ایی ندارد و جزو اتاق معمولی به شمار می آید.

 

اتاق خواب مستر ویلا در شمال

 

3) کمد اختصاصی و بزرگ

به طور کلی داشتن یک فضایی که بتوان در آن آزادانه و بدون مزاحمت سایر افراد خانواده در آن بتواند لباس های شخصی را جا داد یا عوض کرد، از نیازهای همه ی افراد است. در بسیاری از طراحی های ویلاها و واحدهای مسکونی لاکچری یک فضای اختصاصی جداگانه به عنوان کلوزت روم طراحی می شود. اما اگر بتوان یک کمد اختصاصی و بزرگ به همراه آینه های قدی و باکس های جداگانه برای کیف ها، کفش ها، لباس ها و... طراحی کرد، یک فضای اختصاصی برای اتاق خواب مستر به وجود می آید که ارزش آن را بالا میبرد.

 

 

4) تجهیزات صوتی و تصویری

زمانی که وارد ویلاهای لاکچری و اتاق خواب های مستر یا اتاق خواب مهمان آن می شوید، یک تلویزیون دیواری و کوچک درست روبروی تخت خواب مشاهده خواهید کرد. در واقع تجهزیات تلویزیون و باندها و... از دیگر ویژگی ها و امکانات ان به شمار می رود. البته اگر زمانی که ویلا می خرید این تجهیزات در اتاق خواب نباشد بعدها می توانید آنرا به هر جایی از اتاقتان اضافه کنید.

 

5) فضای نشیمن

اگر تمامی امکاناتی که تا اینجا گفته ایم در اتاق خواب مستر وجود داشت و یک فضای اضافه تری وجود داشت؛ می توان یک فضای نشیمن دنج و صمیمی طراحی نمود. معمولا این فضا را در کنار پنجره های قدی اتاق خواب مستر ویلا در شمال به همراه میز جلو و یا کتابخانه ی متحرک قرار می دهند. که چنین فضایی در کنار وسایل موردعلاقه با چشم انداز ساحل یا جنگل می تواند فضایی برای ریلکس کردن، تمدد اعصاب و تمرکز و برنامه ریزی بوجود آورد.

 

اتاق خواب مستر ویلا در شمال

 

با توجه به تمامی موارد اشاره شده در بالا تحت عنوان ویژگی‌های یک اتاق خواب مستر استاندارد و واقعی، در نهایت نحوه چیدمان در دکوراسیون داخلی مستر روم‌ها و استفاده از اشیا و نحوه فضا سازی‌ها کاملاً برگرفته از سلایق شخصی کاربران این اتاق‌ها خواهد بود و هیچ اصل و قاعده مشترکی مبنی بر چیدمان یک اتاق خواب مستروجود ندارد. شما می‌توانید سبک دلخواه و مورد علاقه خودتان را پیدا کنید و آنطوری مستر روم‌تان را دیزاین کنید که در شما آرامش و احساسات مثبت بیشتری به وجود می‌آورد.

 

 

 

 

برای دیدن فایل های ویلا های آماده فروش بر روی لینک های زیر کلیک نمائید.

 

 

 

خرید ویلا در شمال

 

خرید زمین در شمال

 

خرید ویلا در چمستان

 

خرید ویلا استخردار در شمال

 

خرید ویلا ارزان در شمال

 

خرید ویلا همکف در شمال

 

خرید ویلا نیم پیلوت در شمال

 

خرید ویلا دوبلکس در شمال

 

 

 

 

 


 

 

مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز:

 

چگونه میتوانم ویلا یا زمین خود را برای فروش قیمت گذاری کنم؟

 

جنگل عالی کیا سلطان کجاست؟

 

چگونگی بازسازی ویلای قدیمی در شمال

 

فونداسیون چیست

 

چگونه مانند یک متخصص ویلای شمال خود را اکسسوریز کنیم

 

هشت نکته برای خرید مبلمان فضای باز برای ویلا

 

فناوری خانه هوشمند چیست و کاربرد آن در ویلا چیست

 

طراحی سقف استخر ویلا و مهمترین نکاتی که باید بدانید

 

دکوراسیون تراس و بالکن ویلا را برای فصل پاییز آماده کنید

 

ارزان‌ ترین روش‌ هایی که دکوراسیون اتاق شما را تغییر می‌ دهند

 

خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات

 

زیبا سازی ویلای شمال با ایده‌ های جذاب و ارزان قیمت

 

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن برای داشتن خانه‌ ای شبیه به قصر