متقاضیان خرید ویلا در شمال چه افرادی که برای سرمایه گذاری خرید ویلا در شمال را انتخاب می کنند و چه افرادی که برای سفر، تفریح، استراحت و.. دست به خرید ویلا در شمال می زنند؛ در هنگام دیدن آگهی های خرید ویلا در شمال با دو نوع ویلای متفاوت از نظر محل جغرافیایی مواجه می شوند. یکی ویلا ساحلی و دیگری ویلا جنگلی.

قطعا به دلیل تفاوت آب و هوا و پوشش گیاهی میان این دو ویلا در مازندران تفاوت هایی وجود دارد که قرار است در ادامه به تعریف و مقایسه این دو با یکدیگر بپردازیم، با ما همراه باشید...

 

ویلا دنیز

 

ویلا ساحلی و ویژگی های آن

در کناره های دریای خزر روستاها و شهرهایی وجود دارد، به هر نوع ویلا و آپارتمانی که در این خطه قرار بگیرد، ویلا ساحلی گفته می شود. پس همانطور که متوجه شده اید این نوع ویلا اکثرا در شهرهایی چون رامسر، نوشهر، چالوس، رویان، نور، محمودآباد، فریدونکنار، سرخرود، بابلسر و.. یا روستاهای اطراف آن قرار می گیرد.

از ویژگی های مهم ویلا ساحلی راحتی و دسترسی مناسب هم به ویلا هم به امکانات رفاهی و تفریحی و یک اصل مهم یعنی ساحل زیبای خزر می باشد. به همین دلیل اکثر متقاضیان خرید ویلا ساحلی در شمال هستند تا زمانی که برای سفر و تفریح به شمال می آیند از آرامش دریا لذت ببرند.

و دلیل دیگر داشتن متقاضی فراوان برای ویلا ساحلی این است که چون در داخل شهر قرار دارد، در نتیجه را های دسترسی به آن همواره آسفالت و مستقیم می باشد. و زمانی که به هر دلیلی ماشین شخصی ندارید بتوانید با تاکسی و ... خود را بدون دردسر به ویلا برسانید.

از آنجائی که نوار ساحلی استان مازندران نسبت به نوار جنگلی محدودتر و در نتیجه اراضی کمتری دارد، و به دلیل مزایای گفته شده متقاضی بیشتری دارد؛ در نتیجه هر جا عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، قیمت ملک و زمین در آنجا بالاتر است. بنابراین زمین و ویلا ساحلی نسبت به ویلا جنگلی از قیمت بالاتری برخوردار است.

از لحاظ سرمایه گذاری نیز هر زمان که بخواهید ویلایتان را بفروشید، برای آن مشتری وجود دارد و از لحاظ پتانسیل اقتصادی نیز، روز به روز بر قیمت هر متر مربع ویلا و زمین ساحلی با توجه به تورم اقتصادی اضافه می شود.

از معایب ویلا ساحلی می توان شکایت از رطوبت بی امان شمال دانست. در مناطق ساحلی نسبت به جنگلی رطوبت بسیار بالایی وجود دارد رطوبت زیاد باعث آسیب به وسایل داخل ویلا و کاهش عمر مفید ویلا می شود. همچنین گرمای تابستان بیشتر از همیشه حس می شود، و این موضوع برای بعضی از افراد بسیار کسل کننده می باشد و ترجیح می دهند همان ویلای جنگلی با رطوبت کمتر بخرند.

 

ویلا ساحلی

 

 

ویلا جنگلی و ویژگی های آن

استان مازندران علاوه بر خط ساحلی در قسمت  دیگر آن کوهپایه و جنگل قرار دارد. در واقع قسمت اعظمی از مساحت استان مازندران پوشش جنگلی دارد. به ویلاها و زمین هایی که در این خطه و در مسیر باغ ها، مراتع، زمین های جلگه ای و جنگلی قرار دارند، ویلا جنگلی گفته می شود. شهرهایی مانند قسمت جنگلی رامسر، نور، نوشهر، رویان، کجور، بلده، چمستان، آمل، بابل و.. شهرهای جنگلی استان مازندران به حساب می آیند.

به دلیل بودن اراضی زیاد جنگلی در استان مازندران، قیمت ویلا جنگلی بسیار ارزان تر از ساحلی می باشد. یکی از دلایل دیگر ارزان بودن ویلا جنگلی این است که معمولا در روستاها و مناطقی وجود دارد که امکاناتی مانند درمانگاه، پمپ بنزین، سوپرمارکت، ایستگاه های تاکسی و ... دور هستند. برای مثال در شهر رامسر ویلاهایی که در قسمت اربکله هستند نسبت به ویلاهای ساحلی به دلیل دوری از امکانات ارزان تر می باشند. البته نمی توان این نسخه را برای همه شهرها و روستاهای جنگلی پیچید.

یکی از بهترین قسمت های خرید ویلا جنگلی در مازندران، داشتن تنوع بالا در معماری، متراژ و قیمت ویلا می باشد. چون اراضی زیادی وجود دارد در نتیجه باعث می شود سازندگان ویلا، در متراژ های مختلف با معماری و بنای متفاوت چون ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا همکف، ویلا نمارومی، ویلا مدرن و... بسازند.

از مزایای بزرگ خرید ویلا جنگلی در شمال این است که شما از سروصدا و شلوغی کاملا به دور هستید. شهرهای ساحلی همانطور که از نامش پیداست نسبت به روستاها شلوغ تر هستند. پس اگر به دنبال آرامش با خرید ویلا در شمال هستید، ویلا جنگلی انتخاب مناسبی می باشد.

 

ویلا جنگلی

 

 

اگر بر سر دوراهی خرید ویلا جنگلی و ساحلی در استان مازندران هستید؛ نیاز به یک مشاور املاک معتبر و باتجربه دارید، یک مشاور املاک می تواند یک راه میانبر و سریع برای داشتن معامله خوب، و پرسود برایتان به همراه داشته باشد. البته یادآوری می کنیم، حتما به این موضوع اهمیت دهید، که افراد و مشاورانی در کنار خود داشته باشید تا مطابق با خواسته شما عمل می کنند! و فقط در اینگونه معاملات فقط به فکر منفعت و سود خود نباشند و شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنند و با توجه به معیارها و سلیقه شما گزینه های مناسبی برای خرید ویلا جنگلی در مازندران به شما معرفی می کنند. مشاوران متخصص و حرفه ای املاک ویلا دنیز، با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان محترم می باشد.

 

ویلا ساحلی

 


 مقالات پیشنهادی سایت ویلا دنیز:

 

چندر محله آمل کجاست؟پتانسیل سرمایه گذاری و خرید ویلا در چندر محله

هیچ وقت خرید ویلا در شمال آرزوی محال نیست

قبل از خرید ویلا کلنگی در شمال، این موارد را بررسی کنید

چک لیست‌ هایی برای خرید ویلا نوساز در شمال

مزایا و معایب ویلا استخردار در شمال چیست؟

جاذبه های دیدنی شهر نور و خرید ویلا در نور

نکات مهم در خصوص ساخت استخر و خرید ویلا استخر دار

خرید ویلا قسطی در شمال

شهر امیردشت کلار آباد کجاست؟ و خرید ویلا در شهرک امیردشت

هر آنچه که درباره ی شهرک ساحلی دریاکنار باید بدانید

شهرک ساحلی خانه دریا کجاست؟ و خرید ویلا در شهرک خانه دریا

شهرک ساحلی ایزدشهر را بهتر بشناسیم، خرید ویلا در شهرک ایزدشهر