افراسیاب کلا کجاست؟

افراسیاب‌کلا، روستایی با وسعت ۲۳۰ هکتار در بخش مرکزی شهرستان نور قرار دارد؛ می‌تواند دقیقاً همان روستایی باشد که در آن به آسانی پروژه گردشگری در مزرعه را معنا کرد، پروژه‌ای که در آن هم، صنعت گردشگری رونق یابد و هم مباحث کشاورزی.

منتهی شدن به پارک جنگلی نور، یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه، بر زیبایی این روستا افزوده است، روستایی با درختان بی‌نظیر و اراضی شالیزاری برنج، روستایی که در آن بوی زندگی می‌دهد.

 افراسیاب‌کلا روستایی از بخش مرکزی شهرستان نور است که حدود ۴ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. ۵۷۸ نفر جمعیت دارد که حدود ۱۸۷ خانوار در آن سکونت دائم دارند و حدود ۱۴۷ خانوار نیز به عنوان خانه دوم از آن استفاده می‌کنند. این روستا دارای یک مسجد به نا مسجد امام حسین (ع) که تاریخ احداث آن به سال ۱۳۱۰ برمی گردد . و امامزاده هایی به نام های امامزاده سید نصرالله و سید محمد که ارادت زیادی اهالی به آنها دارند که حتی از روستا و شهر های دیکر به زیارت این امامزاده ها می آیند .

 شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری می باشد . مقدار باغات این روستا ۵۰ هکتار و سطح زمینهای زراعی ان ۱۵۰ هکتار می باشد . وسعت تقریبی روستا به ۳۵۰ هکتار می رسد .

این روستا با توجه به گفته بزرگان روستا به دلیل وجود پهلوانی به نام افراسیاب در این روستا بوده و عده ای می گویند به دلیل آشپزخانه قوم افراسیاب در این مکان بوده است؛ به افراسیاب کلا نام گذاری شد. سابقه تاریخی این روستا به بیش از ۳۰۰ سال برمی گردد .

روستای افراسیاب کلا از شمال به پارک جنگلی شهرستان نور، و از جنوب به روستای آرویچ کلا و هردورود، و از  شرق به روستای کلین خونی، و از  غرب به جنگل و روستای گندیاب متصل است.

دو رودخانه به نام؛ رود نور و لاویج رود نیز، از این روستا می گذرد.

 روستای افراسیاب کلا

 

 

 

فاصله روستای افراسیاب کلا با تهران:

 

فاصله روستای افراسیاب کلا با تهران حدودا 220 کیلومتر می باشد، که نیاز به صرف زمانی 4 ساعته دارد.

1) مسیر جاده هراز:

برای طی کردن این مسیر به سمت شهر آبعلی رفته و از آنجا وارد جاده هراز شده، و بعد از آن از کمربندی امامزاده عبداله وارد جاده آمل به نور خواهید شد.

برای دیدن این مسیر  برروی نقشه، کلیک کنید.

 

2) مسیر جاده چالوس:

هر کسی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در تهران، این مسیر را انتخاب می کند. طول این مسیر 228 کیلومتر است.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 جاده هراز و چالوس

 

 

مزایای سرمایه گذاری خرید ویلا یا زمین در روستای افراسیاب کلای نور:

روستای افراسیاب کلا دارای قسمت های اقامتی مختلف شامل ویلا جنگلی، ویلا شهرکی، ویلا مستقل و... بوده که با شرایط مختلف امکان سرمایه گذاری را برای علاقمندان فراهم نموده است.
سرمایه گذاری موفق در بخش املاک (ویلا و آپارتمان)، دارای تعریف بسیار متفاوتی نسبت به آنچه در تصور عموم مردم رایج است، می باشد. یکی از ملاک های اصلی در نخستین مراحل سرمایه گذاری برنامه ریزی و ترسیم چشم اندازی بلند مدت می باشد؛ همچنین می بایستی در نظر داشت که تعداد املاک یک سرمایه گذار دلیل بر موفقیت وی نیست بلکه یافتن مکان و موقعیت مناسب جهت سرمایه گذاری ایده آل مهمترین گام در راستای رسیدن به اهداف می باشد.
آنچه امروزه شما را در مسیر سرمایه گذاری موفق در بخش املاک به طور ویژه ویلا و آپارتمان یاری می رساند، سرمایه گذاری در روستایی لوکس با داشتن  تمامی امکانات رفاهی و تفریحی می باشد، تا فرصت مناسبی را جهت یک سرمایه گذاری منحصر به فرد برای شما فراهم آورد.

 روستای افراسیاب کلای نور به علت نزدیکی بسیار زیاد به شهر نور و ساحل نور، از امتیاز بالایی برخوردار می باشد. همچنین به دلیل دارا بودن شهرک لوکس دشت نور، قدرت و پتانسیل سرمایه گذاری را در این منطقه بالا می برد.

دشت نور

 

اگر شما متقاضی خرید ویلا یا خرید زمین در منطقه افراسیاب کلای نور هستید. و مایلید زمین یا ویلایی متناسب با بودجه و خواسته خود در این روستا معامله کنید، می توانید همین الان با کارشناسان حرفه ای و باتجربه املاک ویلا دنیز تماس حاصل فرمائید.

 امامزاده در افراسیاب کلا


مقالات پیشنهادی املاک دنیز:

نقاط مثبت خرید ویلا شمال با حیاط

خرید ویلا شمال به سبک جنگلی‌

تفاوت بین خرید ویلا جنگلی با خرید ویلا ساحلی در شمال

خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن

چگونگی ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور ‌

چگونگی استعلام سند و کد رهگیری از خرید ویلا در شمال

برآورد هزینه‌‍‌های ساخت استخر در ویلا شمال

سرخرود کجاست و خرید ویلا در سرخرود

انواع سند معاملات ملکی در شمال

روند ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال

بررسی انواع زمین در شمال و نوع کاربرد آنها

تفاوت بین بالکن، ایوان، تراس، بهار خواب، شاه نشین

بررسی قیمت ویلاهای چند سال ساخت و خرید ویلا چند سال ساخت

عدم فروش زمین با بافت غیر مجاز_ عدم فروش زمین با متریال غیر مجاز