زمین شهرکی چیست؟

در شمال کشور، انواع زمین هایی وجود دارد. مانند؛ زمین کشاورزی، زمین باغی، زمین صنعتی، زمین مسکونی و....

بسیار از انبوه سازان برای کاهش هزینه ها و ایجاد و ساخت ویلاهایی با قیمت مناسب، به ساخت و ساز مجموعه ایی از ویلا در کنار هم می پردازند. که به این ویلاها ویلا شهرکی گفته می شود. برای ساخت ویلا شهرکی به یک زمین با کاربری مسکونی با متراژ بالا نیاز داریم. مثلا برای ساخت 5 ویلا همکف 150 متری، به زمینی به مساحت تقریبا 1000 متر نیاز داریم. توجه داشته باشید که این زمین باید کاربری مسکونی داشته باشد.

زمانیکه ساخت شهرک، استارت می‌خورد و ویلا شهرکی رسماً ایجاد می شود، ممکن است بخشی از زمین‌های موجود در ویلا خالی از سکنه باشند (زمین‌هایی که آماده فروش تلقی می‌شوند). این زمین‌ها نیز، همان زمین‌های شهرکی هستند، به عبارتی زمین‌های شهرکی همیشه به صورت هکتاری و بزرگ متراژ نیستند، گاهاً همین زمین‌های بزرگ را به صورت قطعه‌بندی شده برای فروش آماده می‌سازند، تا با پرداخت هزینه‌های کمتر هم بتوان صاحب زمینی در شمال شد.

یادمان باشد با خرید زمین شهرکی، به نوعی عنوان کرده‌ایم پیرو قوانینِ شهرک هستیم، باید به این قوانین واقف باشیم و آن‌ها را در کانون نگاهمان بگذاریم.

زمین برای ساخت ویلا

 

 

دو نکته مهم در  خرید زمین داخل شهرک در شمال

 

سنددار بودن و داشتن جواز ساخت و ساز

زمین‌هایی که شهرکی خطاب می‌شوند، لازم است دارای سند معتبر باشند تا بتوانیم بعدها از مشکلات معامله زمین در امان بمانیم. این زمین‌ها با در بر داشتن جواز ساخت، شما را خاطر جمع می‌سازند که می‌توانید ساخت ویلا را استارت زده و زمین را به یک ویلای مسکونی تبدیل سازید.

مهم ترین سند زمین، سند تک برگ یا سند شش دانگ می باشد، که کامل ترین نوع سند است. همچنین کاربری زمین نیز باید داخل هر نوع سند ذکر شد. مثلا شما در صورتی قادر خواهید بود که در یک زمین به ساخت و ساز منازل مسکونی بپردازید که دارای کاربری مسکونی باشید. اکثر اوقات زمین های با متراژ بالا در شمال کشور با کاربری باغی یا زراعی می باشند، که در صورت خرید این نوع کاربری ها باید نسبت به تغییر کاربری آن اقدام کنید.

زمین شهرکی

 

دسترسی به زمین های شهرکی

شما وقتی اقدام به خرید زمین شهرکی در شمال می کنید، یا قرار است آنرا به همان صورت زمین مسکونی و قطعه بندی شده بفروشید، یا به ساخت ویلا در آن بپردازید. در هر صورت چنین زمین محل اقامت یا زندگی شما یا افراد دیگر می باشد. دسترسی زمین به مراکز، امکانات رفاهی تفریحی و مناطق اطراف، ضرورت مهمی است. از چنین شهرک‌ هایی انتظار می‌رود که دارای دسترسی مناسب و کوچه‌های آسفالت شده باشند، حتی مسیر‌های خاکی و پر شیب، خریدار را برای خرید این نوع زمین‌ها مردد می‌سازد.

 زمین برای ساخت ویلا

 

 در کدام شهرهای شمال زمین داخل شهرک بخریم؟

ویلا شهرکی که به امنیت مشهور است و از قسمت ایمنی، بارها امتیاز گرفته است، گل سر سبد ویلاهای شمال قلمداد می‌گردد.

امنیت بالا در کنار قیمت ارزان، مزید بر علت شده تا هواداران شمال، قلابشان را به سمت چنین ویلاهایی رها کنند و درصدد خرید ویلا شهرکی در شمال برآیند. تمام ویلاهایی که با پسوند شهرکی، عرضه می‌شوند، نخست یک تکه زمین بوده‌اند. بدیهی است هر زمینی را نمی‌توان به شهرک بدل کرد، برخی زمین‌ها در متراژهای محدود و اندک توزیع می‌شوند اما شماری از آن‌ها هکتاری عرضه می‌شوند، این نوع زمین‌ها بهترین مخاطب برای ساخت ویلا شهرکی به حساب می‌آیند.

زمین‌های هکتاری که در روستاهای مازندران سبز شده‌اند و اراضی کشاورزی بزرگ متراژ، ارجحیت بالایی دارند. کافی است چرخی بزنیم در روستاهای مازندران تا شاهد شهرک‌هایی باشیم که تجمع ویلاهای شمال را رقم زده‌اند و یک گردهمایی باشکوه را در مقابل چشمان مسافران به نمایش گذاشته‌اند.

چنین تصاویری، مُهر اثبات می‌زنند پای گفته‌هایمان و خیالمان را آسوده می‌سازند که امکان خرید زمین شهرکی با قیمت ارزان در شمال، کماکان موجود است. زمین شهرکی در شمال به مثابه ویلاهای شهرکی، دارای قیمت ارزان‌اند و از نظر امنیت، حرف‌ها برای گفتن دارند.

از میان  شهرها و روستاهای مختلف در مازندران، پیشنهاد تیم املاک ویلا دنیز این است، که اگر به دنبال خرید زمینی ارزان قیمت با امنیت بالا و پتانسل سرمایه گذاری بالا هستید، به شهرهای نور، چمستان، آمل، محمودآباد و روستاهای حومه آن فکر کنید.

هر کدام از این شهرها به دلیلی موقعیت جغرافیایی خاص، تجاری بودن، نزدیکی به انواع طبیعت های شگفت انگیز و... مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید.

 زمین برای ساخت ویلا


مقالات پیشنهادی املاک دنیز:

نقاط مثبت خرید ویلا شمال با حیاط

خرید ویلا شمال به سبک جنگلی‌

تفاوت بین خرید ویلا جنگلی با خرید ویلا ساحلی در شمال

خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن

چگونگی ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور ‌

چگونگی استعلام سند و کد رهگیری از خرید ویلا در شمال

برآورد هزینه‌‍‌های ساخت استخر در ویلا شمال

سرخرود کجاست و خرید ویلا در سرخرود

انواع سند معاملات ملکی در شمال

روند ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال

بررسی انواع زمین در شمال و نوع کاربرد آنها

تفاوت بین بالکن، ایوان، تراس، بهار خواب، شاه نشین

بررسی قیمت ویلاهای چند سال ساخت و خرید ویلا چند سال ساخت

عدم فروش زمین با بافت غیر مجاز_ عدم فروش زمین با متریال غیر مجاز