یکی از راه های تازه و جدید کلاهبرداری از مردم، فروش ویلا بدون سند و با قیمت های بسیار پایین و وسوسه انگیز است.

به اینصورت که مالک ویلا، ملک خود را به قیمت های بسیار ارزان ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش قرار می دهد اما مدعی می شود که زمین و ملک بدون سند می باشد. پس از خرید وبلا توسط شخص پس از مدتی با ارائه اسناد و ادله کافی مجددا ویلای فروخته شده را بر میگرداند. به همین سادگی…..

راه دیگر کلاهبرداری از مردم با فروش ویلای ارزان، فروش ویلای بدون سند به چندین نفر می باشد که در آخر باز هم صاحب خانه با ارائه ادله کافی از چنگ تمامی خریداران بر میگرداند. پس در نظر داشته باشید خرید ویلا در شمال به همان اندازه که خوب است میتواند بد هم باشد و کلاه بزرگی به سرتان برود.

به دلیل کلاهبرداری برخی افراد مغرض و فروش های غیرمجاز باید در هنگام خرید ویلا بسیار دقت کرد چرا که ویلای ارزان در شمال که مشکلی نداشته باشند بسیار کمیاب و نایاب هستند!.

 

 تخریب ویلا در شمال

 

 

نکات جلوگیری از عوامل تخریب ویلا ها در شمال

  • به هیچ عنوان ویلای بدون سند خریداری نکنید هرچند که گول زننده و ارزان باشد.

به علت کلاهبرداری برخی افراد سودجو، چنانچه قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید باید خیلی محتاطانه عمل کنید و فقط به قیمت ارزان آن نگاه نکنید. شاید با خودتان بگویید برای سند به صاحب ملک فشار می اوریم اما اینطور نیست! چرا که ممکن است ویلا به صورت غیرقانونی طراحی و ساخته شده باشد و صاحب ملک این را به شما نگوید. پس این وظیفه شما است که در وهله اول دقت و سپس برای صحت مالکیت و بررسی ویلا به شورای شهر مراجعه نمایید.

گاهی اوقات حتی شاید آن ملک سند داشته باشد، اما سند آن با کاربری کشاورزی یا باغی است، که ساخت ویلا در چنین کاربری ها ممنوع می باشد. پس باید از خرید ویلاها در این مناطق امتناع کنید. در ادامه بعضی از مناطق ممنوعه خرید ویلا در شمال را بیان می کنیم.

 

مناطق ممنوعه خرید ویلا

بعضی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که پس از بازدید ویلا در شمال، تمامی موارد و جوانب آن از نظر شما مناسب باشد و از لحاظ قیمت، سبک، معماری و متریال های به کار رفته در آن به نظر شما بسیار ایده ال بیاید. اما موقعیت جغرافیایی این ویلا بسیار نامناسب باشد یا در مکانی بدون مجوز لازم بنا شده باشد.

 

ویلا در کنار رودخانه‌ ها

این ویلاها بدون در نظر داشتن استاندارد و رعایت حریم قانونی ساخته شده اند و به دلیل کم آبی که این روزها با آن مواجه هستیم، مسئولان مرتبط به منظور لزوم حفاظت از منابع آبی، طرح تخریب این ویلاها را عملی کرده اند و ممکن است پس از خرید ویلا و پرداخت مبلغ آن، مجبور به ترک ویلا شوید و ویلای خریداری شده تان تخریب شود.

البته به غیر از این موضوع، ویلاهایی که در کنار رودخانه ها قرار دارند از امنیت پایینی برخوردار هستند و در صورت طغیان رودخانه یا بروز سیل، احتمال تخریب این ویلاها و خطر جانی وجود دارد.

 ویلا در شمال

 

 

ویلا با فاصله‌ی بسیار نزدیک به دریا

این ویلاها امکان تخریب فرسایشی بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان و اصابت موج به آن به آرامی تخریب می شوند. یا رطوبت بالا و نم که ویلا در معرض آن قرار می گیرد، اثر مخرب روی آن میگذارد.

همچنین اگر فاصله ی ویلا با آب بسیار کم باشد، احتمال آب گرفتگی وجود دارد، پس خرید این ویلاها ریسک بالایی دارد. و حتی بعضی از شهرداری شهرها اجازه ساخت در بعضی از مناطق نزدیک به ساحل را نمی دهند.

 

ویلا احداث شده در مسیر دکل برق

وجود برق فشار قوی و امواج فوق العاده خطرناک برای سلامتی انسان در اطراف این ویلا، موجب می شود که از خرید این نوع ویلاها دوری کنید، زیرا علاوه بر غیرمجاز بودن و تخریب کردن ویلا؛ تضمین سلامتی، امنیت و آرامش مهمترین نکات هستند که باید به آن ها توجه کرد.

 

خرید ویلا ساخته شده در اراضی کشاورزی

امروزه بنا به عوامل مختلف، بسیاری از کشاورزان و باغداران زمین های کشاورزی خود را به پایتخت‌ نشینان میفروشند و آنها نیز در این زمین ها، ویلا سازی میکنند، یا تعدادی از زمین داران خود اقدام به ساخت غیر قانونی ویلا در زمین های کشاورزیشان می کنند. تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی و تبدیل آن به ویلا باعث تخریب کشاورزی آن منطقه شده و به همراه آن حفر چاه های متعدد و ساخت استخر در ویلاها باعث کم آبی شده است. طبق قانون با کسانی که موجب خشکانیدن باغات و نابودی آنها به طور جدی برخورد شده و ویلا احداث شده تخریب میگردد. به جز تخریب، مشکل دیگری که این ویلاها را تهدید می کند این است که هیچ گونه خدمات اداری و ثبتی به اینگونه اراضی و ویلاها ارائه نخواهد شد و یکی از دلایل پایین بودن احتمالی قیمت این ویلاها همین است.

 ویلا در شمال

ویلا احداث شده در خارج از بافت

“طرح هادی روستایی” طرحی است که دولت در سال 78 تصویب کرد و مشخص می کند بافت شهری یا روستایی شامل چه مناطقی می باشد و نوع زمین آن منطقه اعم از مسکونی، کشاورزی یا … را نشان می دهد. پس مهم است که هنگام خرید ویلا در شمال به این نکته توجه کنید که ویلایی که قصد خرید آن را دارید داخل بافت هست یا خیر، لازم به ذکر است که این طرح فقط شامل مناطق روستایی نیست و مناطق شهری با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر را نیز در بر می گیرد. خطر تخریب، ویلاهای ساخته شده در خارج بافت را تهدید می کند.

 

 

  • به علت مشکلات وراثتی ویلا را ارزان می فروشند

از دیگر علت های ارزان فروختن یک ویلا در شمال می توان به مشکلات وراثتی بین ورثه اشاره کرد. یعنی زمین توسط صاحب اصلی آن فروخته نمی شود و در این بین اشخاص سودجو با استفاده از اسنادی که در دست دارند اقدام به فروش ویلا یا زمین می کنند. و یا صاحب ملک به علت مشکلات خانوادگی و وراثتی بدور از پشم سایر ورثه اقدام به فروش زمین و یا ویلا در شمال می کند که پس از خرید بدون بررسی ویلا به مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

 

توجه به منطقه ی جغرافیایی، مهمترین نکته در زمان خرید ویلا است زیرا توجه به این موضوع می تواند زمینه ساز یک عمر آرامش برای شما شود و برعکس آن با خرید ویلا در یک مکان نامناسب آرامش را از خود سلب می کنید. در ضمن به خاطر بسپارید از خرید ویلا در مناطق خیلی دور و پرت پرهیز کنید، زیرا این ویلاها نه تنها امنیت ندارند، بلکه از دسترسی شما به مسیرهای اصلی و مراکز خرید جلوگیری می کنند.

در صورتی که قصد خرید ویلا داشتید و ویلاهای زیر قیمت به شما معرفی شد یا با آن ها مواجه شدید، باید احتمال ایجاد دردسر را با خرید ویلا اینچنینی بدهید و بدانید که احتمال اشکال در سند و مالکیت برای شما وجود دارد. پس اگر قصد خرید ویلا در شمال یا هر مکان دیگری را داشتید، باید فروشندگان معتبر خرید و فروش ویلا را بیابید تا خیالی آسوده، صاحب یک ویلای مناسب در بهترین منطقه شوید.

می توانید در این زمینه به مشاورین حرفه ای و با تجربه املاک ویلا دنیز اعتماد کنید.

تخریب ویلا در شمال


مقالات پیشنهادی املاک دنیز:

نقاط مثبت خرید ویلا شمال با حیاط

خرید ویلا شمال به سبک جنگلی‌

تفاوت بین خرید ویلا جنگلی با خرید ویلا ساحلی در شمال

خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن

چگونگی ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور ‌

چگونگی استعلام سند و کد رهگیری از خرید ویلا در شمال

برآورد هزینه‌‍‌های ساخت استخر در ویلا شمال

سرخرود کجاست و خرید ویلا در سرخرود

انواع سند معاملات ملکی در شمال

روند ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال

بررسی انواع زمین در شمال و نوع کاربرد آنها

تفاوت بین بالکن، ایوان، تراس، بهار خواب، شاه نشین

بررسی قیمت ویلاهای چند سال ساخت و خرید ویلا چند سال ساخت

عدم فروش زمین با بافت غیر مجاز_ عدم فروش زمین با متریال غیر مجاز